Kjågen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Fikk 16 Hågjell (en type hai) på line i går, og 6 i garn i dag, lurer derfor på om denne fisken er brukbar til noe annet en måkemat? Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) øøhm ja, jeg sjekket det selv for ca 1mnd siden da jeg fikk 8 stk på havstanga mi og pilk. Men kasta di ut igjen pga jeg var usikker. Har linken hjemme over tilbereding, tror jeg. Skal google litt. Men mener å huske at de måtte filliteres innene relativt kort tid pga av "noe" Endret 12. desember 2007 av KenBjork Lenke til kommentar
toazty Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 LINK her står det litt om hågjell\pigghå ... fikk selv en slik jævel på kroken da jeg var litt mindre.. var på hyttetur med noen kompiser.. drukket litt , fikk opp 34 makrell , og begeistringen var stor i båten... vi satte på en makrell på kroken og tenkte vi skulle få en svær jævel på kroken... satt med den i , satt stanga fast i båten og drakk opp 2-3 øl.. 30min var gått.. ingenting på kroken .. trodde jeg.. skulle dra opp snøret, å fytti helvete tenkte jeg, dro opp fisken, alle dro opp snørene sine og satt bare å venta på at jeg skulle dra opp sværingen.. , da den nådde overflata ble vi litt paffe, "HAI PÅ KROKEN" hehe, slo den ihjel med ei åre vi hadde i båten , fikk den opp i båten, slo den enda litt til, fisken var 1,7m, en satans jævel, den daua aldri, vi tok oss en røyk og ei øl, og fant ut at det var nok med makrellen, trenger ikke mer fisk.. kasta jævelen ut igjen, fikk tatt bilde og dette er en hyttetur og en fisk jeg aldri kommer til å glemme.. ps : kom i kontakt med en fisker noen år senere, og han sier jeg glatt hadde fått 2000kr for den.. angra litt på at vi kasta den, mye penger for en 15åring Lenke til kommentar
Kjågen Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 jøss, kunne tenkt meg å sett det bildet? Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 så fort jeg får gang på den bærbare PC-en skal jeg poste bildet.. haha... se for deg 2 stk ligger på gulvet i båten ved siden av en hai, og blod over alle .. haha... så ut som om fisken har drept de to og selv tatt selvmord etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå