Wishb0ne Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Du kan selvfølgelig ha skadet noen komponenter. Hva slags hastighetsøkning la du opp til når det ble svart? Forsøk å la det stå igjen en rambrikke evt bytt denne med en annen og forsøk igjen. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Du må flashe BIOS. Bruk en diskett eller en CD og lagre ROM filen for ditt hovedkort på den Hent filen fra internett med en annen PC. Endret 12. desember 2007 av Robocoop Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Du må flashe BIOS. Bruk en diskett eller brenn en CD fra en annen PC med ROM filen for ditt hovedkort. Jeg må flashe bios? Hvorfor da? Tok en rambrikke og det funka ikke.. Prøvde begge 2 i mainslotten Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Du må flashe BIOS. Bruk en diskett eller brenn en CD fra en annen PC med ROM filen for ditt hovedkort. Jeg må flashe bios? Hvorfor da? Tok en rambrikke og det funka ikke.. Prøvde begge 2 i mainslotten Jeg opplevde det samme selv og det fungerte med flash. Ville prøvd det før jeg begynte å bytte komponenter. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Hmm ok.. Men jeg har aldri flasha før Har ikke noen guide vel? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Du må flashe BIOS. Bruk en diskett eller brenn en CD fra en annen PC med ROM filen for ditt hovedkort. Jeg må flashe bios? Hvorfor da? Tok en rambrikke og det funka ikke.. Prøvde begge 2 i mainslotten Jeg opplevde det samme selv og det fungerte med flash. Ville prøvd det før jeg begynte å bytte komponenter. Feil svar! Tror nok jeg hadde prøvd dette i steden for å risikere å få corrupt bios : *Ta ut batteriet til hovedkortet, fjern alle strømkabler. *Reset så cmos ved å bytte til jumper. *Hold inn strømkabelen en stund *La pcen så stå i noen minutter. Sett så inn bateriet, sett jumperen tilbake hvor den skal stå og start opp pcen. Noen bios har en safeguard hvor du kan holde in delete eller annen knap for å gå inn i bios med en veldig lavt klokket cpu. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hmm ok.. Men jeg har aldri flasha før Har ikke noen guide vel? Det står i manualen for hovedkortet og ville ha lest det, men er bare å gjøre følgende: Få diskett med aktuell ROM fil. Sett den inn. Start opp PC og hold Alt + F2 inne under oppstart. Sånn er det på mitt HK i allefall. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Du må flashe BIOS. Bruk en diskett eller brenn en CD fra en annen PC med ROM filen for ditt hovedkort. Jeg må flashe bios? Hvorfor da? Tok en rambrikke og det funka ikke.. Prøvde begge 2 i mainslotten Jeg opplevde det samme selv og det fungerte med flash. Ville prøvd det før jeg begynte å bytte komponenter. Feil svar! Tror nok jeg hadde prøvd dette i steden for å risikere å få corrupt bios : *Ta ut batteriet til hovedkortet, fjern alle strømkabler. *Reset så cmos ved å bytte til jumper. *Hold inn strømkabelen en stund *La pcen så stå i noen minutter. Sett så inn bateriet, sett jumperen tilbake hvor den skal stå og start opp pcen. Noen bios har en safeguard hvor du kan holde in delete eller annen knap for å gå inn i bios med en veldig lavt klokket cpu. BIOSen hans er vel korrupt allerede........ Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Skulle klokke cpuen, og på startup fikk jeg sort skjerm :/ Har prøvd å resette cmos, noe som egentlig ikke skal være nødvendig på asus p5b-e? Men den funker fortsatt ikke, noen tips? Eventuelt hva må jeg kjøpe nytt av Du må flashe BIOS. Bruk en diskett eller brenn en CD fra en annen PC med ROM filen for ditt hovedkort. Jeg må flashe bios? Hvorfor da? Tok en rambrikke og det funka ikke.. Prøvde begge 2 i mainslotten Jeg opplevde det samme selv og det fungerte med flash. Ville prøvd det før jeg begynte å bytte komponenter. Feil svar! Tror nok jeg hadde prøvd dette i steden for å risikere å få corrupt bios : *Ta ut batteriet til hovedkortet, fjern alle strømkabler. *Reset så cmos ved å bytte til jumper. *Hold inn strømkabelen en stund *La pcen så stå i noen minutter. Sett så inn bateriet, sett jumperen tilbake hvor den skal stå og start opp pcen. Noen bios har en safeguard hvor du kan holde in delete eller annen knap for å gå inn i bios med en veldig lavt klokket cpu. Har prøvd å ta ut batteri og resette cmos med jumper :/ Med alle strømkabler mener du internt da? Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Ingen andre tips? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Vell , om du har et gammelt pci skjermkort i nærheten så kan det være du får til å starte opp systemet med det. I såfall så går det sikkert greit å flashe bios, men er selve biosen din død så er det lite annet du kan gjøre enn å bytte bios chippen (epromen?) noe som kan være veldig tricky. Jeg holder dessverre en knap på at noe veldig ille har skjedd med systemet ditt, men du kan jo prøve et par ting til : *Koble fra alt minne, for å så prøve med en og en brikke. *Ta ut skjermkort og sett inn på nytt. *Fjern alt av ekstrautstyr : lydkort, trådløst kort etc, og kjør med kun det nødvendigste. Edit : Med strømkabler mener jeg eksternt. Endret 12. desember 2007 av Malvado Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Takker for tips får ta og sjekke i morgen. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Ta inn og ut skjermkortet funka dårlig :/ Bruke en og en minnebrikke gidde heller ikke resultat, og booter jeg uten minne kommer speaker beeps så da funker speakern hvertfall.. Om det er noe hjelp så starter harddisk og dvd, sier dette noe om bios? Trodde det var bios som satte igang disse jeg? Har ikke noen andre skjermkort å få testa med :/ Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Model på hovedkort har du ? asus p5b-e Riktig? Endret 13. desember 2007 av Malvado Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Følg instruksjonene i vedlegget : Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ta inn og ut skjermkortet funka dårlig :/ Bruke en og en minnebrikke gidde heller ikke resultat, og booter jeg uten minne kommer speaker beeps så da funker speakern hvertfall.. Om det er noe hjelp så starter harddisk og dvd, sier dette noe om bios? Trodde det var bios som satte igang disse jeg? Har ikke noen andre skjermkort å få testa med :/ Du vet hva BIOS er, ikke sant?....Rettere sagt : Du vet hva du kan endre på der og har vært inne og sett tidligere? Hvis ikke blir det nok vanskelig. Få hjelp fra noen som har gjort sånne ting før om du må flashe\reinnstallerer BIOS. Ser at Mulvado har sluttet seg til mitt råd, så "flashing" er veien å gå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Flashing er kun et alternativt når alt annet slår galt. Og det er ikke sikkert at han får flashet heller. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Ja jeg vet hva bios er Hvis ikke hadde jeg jo ikke rota meg inn i dette Får tak i skjermkort nå så skal teste det først. Har ikke CD-en som følgte med men regner med at jeg kan finne dette på asus sin hjemmeside. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Kan si litt om da jeg overklokket fra 2.6 mhz og opp med 30% i BIOS menyen. Alt hang seg og BIOS fungerte ikke lenger. Jeg kom inn, men alt frøys. Da flashet jeg etter ASUS sin beskrivelse og alt fungerte som det skulle etterpå. Det er vel det samme du har gjort kan det virke som; klokket for mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå