Gå til innhold

..

marlboro!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er egentlig et ganske tåpelig spørsmål, men spør likevel jeg. Synes det er litt interessant å vite hva som egentlig "skjer" de seine kvelder.. Så, hvis man drikker noe med for eksempel 40% alkohol, hvor mye får man egentlig i seg før man blir brisen/drita?

Kommer jo ann på hvem som drikker det da-_-

Hvis du er en harbanke alkoholiker som har drukket i 40 år så tar det sikker gange lang tid, men dersom du er en fjortis som nesten aldri har smakt alkohol før er det jo rent motsatt.

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Har masse med erfaring, men også enormt med dagsform å gjøre.

Avhengig av hva du har spist tidligere på kvelden og alt mulig. Kombinasjoner med forskjellige liquors kan også smelle. Det er mye rart.

Kroppsvekt er det aller første som hinter om kapasiteten din, men det er slettes ikke umulig at ei snelle på 60 drikker en voksen mann på 110 under bordet.

Erfaring! ;)

Lenke til kommentar

Hvor mye du veier, hvor vant du er med å drikke, farten du drikker i og om det er lenge siden du har spist er noen av faktorene som kan taes med. Finnes ikke noe fasitsvar. I Norge må man eksempelvis ha under 0.2 i promille for å få lov til å kjøre bil. Promillen synker med ca 0.15 per time gjennomsnittlig for begge kjønn. Mellom 1 og 2 promille er de fleste i ganske god form og mange lider av hukommelsestap rundt 1.5.

Promilleberegning:

For menn: Alkohol i gram / (kroppsvekten i kg x 70%) - (0,15 x timer fra drikkestart) = promille

For kvinner: Alkohol i gram / (kroppsvekten i kg x 60%) - (0,15 x timer fra drikkestart) = promille

Endret av Sneakerholic
Lenke til kommentar

Jeg blir ganske brisen av ca 2 dl 40%, men jeg klarer fint å gå hjem selv etter en helflaske. Blir det mer enn det, kan det være jeg klarer å rulle hjem, men det husker jeg ikke neste dag uansett.

Altså;

2 dl - begynner å bli småbrisen, men det går fort over

3 dl - brisen

4 dl - småfull, men trenger mer for at det skal holde

5 dl - egentlig nok for en kveld, men er ikke alltid like lett å slutte

6 dl - dritings

7 dl - her begynner hvertfall jeg å miste hukommelsen

1 liter - bare jævlig

Jeg veier 60 kg for tiden.

Det kommer forresten også veeeldig an på dagsformen. Jeg pleier som oftest å satse på å drikke en halv liter, men så går ikke alltid alt som planen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...