eirikdirdal Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Noen som kan forklare meg hva cpu kernel temp er, og hvordan jeg kan påvirke den? Pc'en skruer seg av når den kjørt hardt... cpu kernel temp er 68 grader når dette skjer, så jeg tror det er det som er problemet...? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det er temperaturen på prosessoren. Hvis den blir for varm, får den for dårlig kjøling (duh). Kjøp ny CPU-kjøler og/eller kabinettvifter og/eller sjekk at goop er påført korrekt. Lenke til kommentar
eirikdirdal Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Prosessoren er helt ny og jeg har ikke klokket den... På vifta er det ett slags lag med ett eller annet som ligger mot cpu'en, er det vanlig at en skal fjerne et beskyttelseslag eller noe? Har en Intel P4 2.4 forresten... Lenke til kommentar
Tigern73 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det hvite laget eller hva det nå har av farge er kjølepastaen. Det er greit Å IKKE fjerne den. Hvis du tar av kjøleren bør du rense undersiden og prosessoren for rester av kjølepastaen og smøre på ett nytt lag. Det er tydelig at kjøleren din ikke virker skikkelig, noe som sikkert er et resultat av dårlig kontakt mellom kjøleren og cpu. Det er liksom det kjølepastaen skal ordne, nemlig god kontakt mellom kjølern og cpu. Så det så Lenke til kommentar
eirikdirdal Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Hvor får en kjøpt ny kjølepasta? Lenke til kommentar
Nysil Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvor får en kjøpt ny kjølepasta? Egentlig overalt på nettet. Komplett.no, MicroPlex.no, Flexidata.no +++ Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 på databutikker som oftest, sjekk rundtom der du bor. (Tror ikke elkjøp og spaceworld har) www.microplex.no har Lenke til kommentar
eirikdirdal Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Danke für die helf bitte... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Arctic Silver 3 er bra. Shin-Etsu er visstnok best. Før du påfører goopen, sjekk ok.no's Goop-guide. Lenke til kommentar
eirikdirdal Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 GlobalWin Nanotherm Blue II Hvilke av disse er best? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 http://www.ocshoot.no/paste.htm gå for nanotherm. Globalwin er litt "jalla" Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 han har ikke en sånn derre "thermal pad" på undersia av kjøleren? bare lurte, siden ingen hadde nevnt det Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg lurer også forferdelig på hv CPU KERNEL TEMP er. Hos meg ligger KERNEL TEMP på max 69C og aldri under 68C. "Vanlig" CPU-temp derimot svinger mellom min. 32C og max. 42C. Har en Celeron [email protected] med PAL8045 og den kraftigste 120mm vifta fra Papst (140M^3/t.) Har i tillegg 2stk. 120mm Enermax og 3stk. 80mm vifter i kabinettet, pluss 2stk. 80mm i PSU. Har vanskelig for å tro at CPU-temperaturen ligger konstant på 68C uavhengig av load/omgivelsestemperatur/kjøling etc. (System temp ligger mellom 28C og 32C) HK: AOpen MX4GER Edit: Har søkt litt på forumet og sett at det er flere som har CPU KERNEL TEMP på 68C. Veldig mistenkelig!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå