Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Man får også shortcut penalty hvis man kjører av i første svingen etter rettstrekket på Fuji. Morsomt å lede der, feilberegne innbremsingen litt og komme utenfor banen, og så måtte kjøre på tomgang i 5 sekunder etterpå. Og når den går over får man gjerne en ramming penalty også, når man blir påkjørt bakfra før man kommer opp i fart. Mens de som kjørte på deg raser forbi.. :mad:

Jeg fikk "barrier penalty" en gang jeg låste bremsene der og skled pokkerivold og inn i gjerdet 100 meter fra banen. :D PS3 er kanskje heftig, men det er å forvente litt vel mye å pålegge den skjønnsmessige avgjørelser. Dakar liten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Penalty systemet er totalt mislykket, rett og delete. Hender jeg slipper billig unna noen ganger også..

 

Er ikke hele online plattformen til ps3 ganske bugga generelt? Har enda ikke testet noen spill online, men jeg har hørt at fifa 08 bugger en del. Med xboksen min hadde jeg ALDRI trøbbel online. :shrug:

Lenke til kommentar
Penalty systemet er totalt mislykket, rett og delete. Hender jeg slipper billig unna noen ganger også..

 

Er ikke hele online plattformen til ps3 ganske bugga generelt? Har enda ikke testet noen spill online, men jeg har hørt at fifa 08 bugger en del. Med xboksen min hadde jeg ALDRI trøbbel online. :shrug:

Hadde ikke noe særlig problemer på PS2 sin online plattform heller. Har du testet den? PS3 har jeg ikke testet særlig online til spill ennå, det fordi jeg venter på å bli bedre i en dell spill ;) Samt at GT5P sin trenger litt arbeid før jeg vil banne i vei der inne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har spilt litt online på GT5:P og hvor morsomt det er kommmer veldig mye ann på hvem du spiller mot. Av og til så er du uheldig og møter mange duster som ikke gidder og bremse før svingene fordi du er foran, og som ikke har noen racing etikette. Men av og til så er du heldig og møter voksne sjåfører, da kan det være veldig morsomt.

 

Hvis det er noe jeg savner, så er det muligheten til og invitere venner til løp (starte sin egen server) hvor man kan bestemme utrolig mye. Jeg håper virkelig man får muligheten til og spille online sammen venner og ikke en gjeng med fremmede. Hvis man kjenner de man spiller mot, så spiller man "fair" og det blir litt mere konkunrranse. Hadde vært morsomt og satt i gang ett championship som går over flere baner. Men nå drømmer jeg fælt så jeg skal snurpe igjen snavla.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan finne den listen over hvilke biler jeg trenger til hvilket løp? Er begynt på ny save :)
C CLASS

cars needed:

- Suzuki Capuccino

- Honda Integra Type R

You can finish all events in C class with just these two cars. Prize car is Daihatsu OFC-1. For really quick-start go with Integra first since you can enter many events with it.

 

B CLASS

cars needed:

- Honda Integra Type R (already have it from C class)

- Mitsubushi Lancer Evolution IX GSR

- Nissan GT-R '07

Prize car: BMW Concept 1 Series tii '07

 

A CLASS

cars needed:

- BMW M3 Coupe

- Ferrari F430

- Ford GT (for "American Muscle Series" races, and you'll need it for one race in S Class)

- any Japanese "300 HP" car for "Japanese 300HP Series" races (I bought NSX Type-R and I didn't regret it )

Prize car: Nissan Skyline Coupe Concept 'p7

 

S CLASS

cars needed:

- Mine's Skyline R34

- Ferrari F40

- Ford GT (you have it from A class)

Lenke til kommentar
Hvis det er noe jeg savner, så er det muligheten til og invitere venner til løp (starte sin egen server) hvor man kan bestemme utrolig mye. Jeg håper virkelig man får muligheten til og spille online sammen venner og ikke en gjeng med fremmede. Hvis man kjenner de man spiller mot, så spiller man "fair" og det blir litt mere konkunrranse. Hadde vært morsomt og satt i gang ett championship som går over flere baner. Men nå drømmer jeg fælt så jeg skal snurpe igjen snavla.

 

Dette er jeg helt enig i!

La oss håpe dette kommer på fullversjonen.

Lenke til kommentar
Eller allerede som en update... var inne å prøvde online kjøringa nå - funket jo bra det, men må jeg seriøst "match cars" for hvert løp?

Hvilke ting er endret? Ny update som i siste 2 uker?

 

sorry.. forvirrende kommentar kanskje... kommenterte bare et innlegg, ikke en ny update enda som jeg kjenner til...

 

men til dere som har spillt online endel: er det en mulighet for å kjøre samme løp rett etter det er ferdig, eller MÅ man ut for å "match cars" for hvert løp. Rimelig teit om ikke de samme folka kan kjøre om igjen. Nå er det riktignok mer eller mindre de samme som blir matcha på nytt, men det tar tiiiiiiid!!

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar
men til dere som har spillt online endel: er det en mulighet for å kjøre samme løp rett etter det er ferdig, eller MÅ man ut for å "match cars" for hvert løp. Rimelig teit om ikke de samme folka kan kjøre om igjen. Nå er det riktignok mer eller mindre de samme som blir matcha på nytt, men det tar tiiiiiiid!!

 

Ja, man må ut og ta en "match cars".

Lenke til kommentar

Her e det som irriterer mæ med GT5P.

 

Som tidligere nevnt, penalty systemet suger hardt!

Hvorfor kan jeg ikke stå i ro og spinne ut første, andre og tredje giret fortløpene, med en bil som har åver 400hester!!

Hvorfor kan man ikke spinne på gresse??

Hvor er cluchen??? og muligheten for 6trins H gir, skal ikke dette være en bil simulator...

 

Og det som irriterer meg aller mest er gasspedalen(knappen).

Tok en stund før jeg fant ut hva det var som ikke stemte, men jeg viste det var noe som var feil.

 

Tingen er det, at hvis man velger en analogknapp som gasspedal, så forventer man at hvis man holder den inne halveis, så går turtallet opp til ca 4000rpm, eller no sånt og holder seg der, men nei...

I GT5P så går turtallet bare saktere opp og stopper ikke på 4000rpm, det fortsetter.

Og hvor fort det stiger, kommer an på hvor mye motstand motoren har, altså hvis du kjører rett frem, så stopper den omsider på turtalls sperra, med kun halv gass.

Men hvis man svinger og har halv gass, så stopper den kansje rundt 4000rpm.

Så kommer det som er jævlig idiotisk med det, hva skjer hvis man får hjul spinn mens man svinger og har halv gass, holder turtallet seg på 4000rpm, nei!

Det raser opp, og man spinner enda mere... Dette gjør at man ikke kan kontrolere skrensen med gassen, sånn som man kan med en ekte bil.

 

Jeg vet at GT5P ikke er det endelige spillet, men dette er ting som det ikke skal så djevelsk mye koding til for å fikse.

Men ja, GT5P er fremdeles et bra bil spill, men dette må fikses før det kan nærme seg en Bil Simulator...

 

Beklager alle skrive feilene, og god natt! :p

Endret av Alpine R12
Lenke til kommentar
Hvorfor kan jeg ikke stå i ro og spinne ut første, andre og tredje giret fortløpene, med

Skru av traction control og ASM på f.eks GT40 og sett på Sportsdekk, så skal vi en bil som nesten ikke går framover.

 

Setter du på normaldekk på GT40 Special Edition så klarer du ikke engang i kjøre rett fram.

 

Skru av hjelpemidlene og ta av de beste dekka, så skal vi se.

Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett gutta som klager her inne sitte i en ekte monsterbil og styre den med en sixaxis...

 

Gutta som vet hva dem driver med sier selv om ekte biler... "Du jobber mest med å holde den på veien, for man skulle tro den ikke ville være der i det hele tatt".

 

Vil man ha realisme?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...