Szmekken Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg fikk G25 og GT5P i går, men hva må jeg gjøre for å kunne bruke clutchen? Og hvordan gjør jeg slik at bilen ikke prøver å styre seg selv? Clutchen kommer på nåår du trykker trekant i starten av et løp. Hva mener du med at bilen styrer seg selv? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Han mener nok Force Feedback'en.. Det skal være slik, det simulerer å kjøre en ekte bil.. Å det hjelper mye på feelingen, du føler underlaget på veien hele tiden... Om du apsolut ikke vil ha Force Feedback så kan du endre dette i menyen til GT5... Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Haha, styrer seg selv Hvis det var det han mente var det jo veldig uskyldig sagt da. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hvis jeg kjører ut og bilen spinner så styrer jo bilen automatisk slik at den kommer riktig vei igjen, jeg vil at det er å styre seg selv Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Gå gjennom innstillingene og skru av alt som høres snilt ut. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ah, Elektroniske hjelpemidler. Jeg satt det først i sammenheng med rattet jeg. Skru av tractionkontroll, ESP, osv. Så skal det nok ordne seg. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Hvis jeg f.eks går inn på Arcade så har jeg disse innstillingen: Transmission: Manual Active Steering: Off Driving Physics: Professional ASM: Off Traction Control: Off Driving Line: Off Er det noe galt her? Eller er det slik at bilen skal rette litt på seg hvis man kjører ut slik at jeg ikke kan skru dette helt av? Endret 13. april 2008 av Kake24 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Rette på seg? Må innrømme at jeg aldri har vært borti noe lignende. Hadde det vært mulig å filme dette? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Mine biler fyker sidelengs bare jeg ser på gresset, så jeg kan ikke si jeg kjenner meg igjen ... Lite øyeblikk, skal se om jeg finner noe. EDIT: G25 har ikke egne innstillinger i spillet, så det kan være du må gå på Steering Settings under Options og sette Steering Type til Simulation. Dette gjelder ikke DFP og DFGT, men det kan hende spillet bruker innstillingene til de blå rattene på G25. Endret 13. april 2008 av Isbilen Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Ja, jeg kan filme det, men jeg må bare låne et kamera (kan ordnre det innen en time eller noe slikt). Rattet beveger seg iallfall veldig mye, men det kan jo være normalt for alt jeg vet siden jeg ikke har noen erfaring med dette. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Ok, her er to filmer. På den første så gjør jeg ikke noe annet enn å holde inne gasspedalen, og på den andre så gjør jeg ingenting. Bilen bare står stille. http://img532.imageshack.us/my.php?image=dscf0668ut6.flv http://img532.imageshack.us/my.php?image=dscf0669lw0.flv EDIT: Fikset linkene. Endret 13. april 2008 av Kake24 Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Grunnen til at rattet beveger seg har vel sin naturlige forklaring i at bilen beveger på seg og svinger. Er helt likt her, hjulene må jo kompensere for bilens bevelelser, særlig når du ruller bakover. Problemet blir jo å teste om det faktisk er slik det fungerer i virkeligheten. Jeg ofrer hvertfall ikke vår bil. Men som sagt, det er akkurat det samme her. Om det har noe å si for kjøregleden kan en jo spørre seg da. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Flott, det var det jeg ville finne ut. Jeg tenkte på at det kunne være årsaken, men jeg syns det var litt rart at rattet gjør det selv om bilen så og si står helt stille og at bilen nesten alltid peker riktig vei (fremover) når den er ferdig. Takk for hjelpen Endret 13. april 2008 av Kake24 Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Skal kjøpe spillet i morgen eller på tirsdag, men lurer på en ting: Har alle biler dashbord kamera? Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Skal kjøpe spillet i morgen eller på tirsdag, men lurer på en ting:Har alle biler dashbord kamera? nei eit par konsept biler har ikkje dashboard, men alle dei andre har det.. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Tror da de har det? Er mulig det finnes unntak men. De aller aller fleste har hvertfall det. edit: Nah ... To late, damn you Krosjefen! :!: Endret 13. april 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
SirElectron Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Alle engelske og japanske biler har rattet på feil side, noe som er litt dumt.. Jeg syns de skulle tatt seg bryet til og la deg velge hvilken side du vil ha rattet på. På de bilene man kan få rattet på riktig side in real life. Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Må bare spørre engang til om hvor man får kjøpt G25 rattet, siden det er den eneste jeg vil ha pga clutch osv.. Noen steder man får kjøpt det i oslo eller må det bestilles på nett??? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Har ikke sett i butikk men..... Se her over nettbutikker som har det. Prisguide Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Må bare spørre engang til om hvor man får kjøpt G25 rattet, siden det er den eneste jeg vil ha pga clutch osv.. Noen steder man får kjøpt det i oslo eller må det bestilles på nett??? Jeg bestilte G25 på Netshop, og hentet det på lageret i Oslo selv. Da fikk jeg det for 2000,-. Greit det da det kostet 2500,- alle andre fysiske butikker jeg så. Endret 13. april 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå