Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Det er jo håpløst å styre bilene med disse møkkakontrollerne....

Man har jo fullt gassutslag før man har trykket R2 halveis inn. Og styringen begynner jo ikke å svinge før man har dratt spaken halvveis til siden. Det skulle vært mulig å justere følsomheten på dette slik som i Forza2.

 

Har du vurdert og kjøpe ratt og pedaler? Det er absolutt og anbefale. (g25 vis du har penger, eller så finns billigere ratt og pedaler som også burde funke bra.)

 

Jeg syntes en håndkontroller ikke funker så bra til bilspill da man får veldig dårlig følelse i kjøringa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sist gang jeg sjekket, så finnes det race for så og si ALT av kjøretøy, så hvorfor skal ikke SUV'er være med? De kjører til og med store lastebiler i Paris - Dakar løpet. Det finnes sikkert løp hvor man skal kjøre med tilhenger =D

 

Og ikke la oss glemme Top Gear, Husbil race ftw.

Hadde det vært offroad-baner hadde det vært kult med svære SUV'er og slikt, hvertfall de som faktisk kan gå litt offroad. Men så lenge vi snakker om jevne racing-baner, så er den ekstra bakkeklaringen og vekta bare tull og tøys. Det hadde faktisk vært kult med offroad-baner. (Ikke rally-baner, men sånne testbaner for offroadere med vriene bakker, kurver og dammer)

Ikke at jeg kjører så mye på automat, men når jeg en sjelden gang gjør det, savner jeg "kick down". Synes bilene er giret litt merkelig, men det har kanskje noe med sportsprogram å gjøre?

"Automatgiret" er av typen som skifter gir ved X rpm uansett, altså ganske annerledes enn det man finner i virkelige biler.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Argh igjen, hvorfor får ikke spillet med seg riktig dato? Er det et sted i spillet jeg kan stille på det har jeg ikke funnet ut hvordan, men systemtid og -dato er i hvert fall korrekt.

 

Du må gå inn i Settings->Date and Time Settings->Daylight Saving (i ps3'en) og der velge Daylight saving (står sikkert på 'Standard' nå). Sen kan du velge Date and Time -> Set via internet for å få rett tid. Daylight saving justerer klokken automatisk til sommertid.

 

Martin

Lenke til kommentar
Ikke at jeg kjører så mye på automat, men når jeg en sjelden gang gjør det, savner jeg "kick down". Synes bilene er giret litt merkelig, men det har kanskje noe med sportsprogram å gjøre?

"Automatgiret" er av typen som skifter gir ved X rpm uansett, altså ganske annerledes enn det man finner i virkelige biler.

 

 

Det er jo slik du beskriver med skift ved x rpm det er i virkligheten. Det er vel heller slik at den skifter gir ved en bestemt hastighet i GT5. Ganske merkelig egentlig. Kjører du i f.eks 119 i 2, gir vil bilen ha 7000 rpm, kjører du i 120 vi den gire opp til 3. og få 3500 rpm. Går du imidlertid ned til 119 igjen vil motoren stå å bikke på 7000. Helt rart at de har laget det slik, for slik er det jo ikke i virkligheten ...

Lenke til kommentar

Sitti å spilt litt med G25 nå, og jeg må si det gir spillet en ny dimensjon. Når det er sagt synes jeg det er jævla vanskelig. Hvordan skal det være mulig å komme på top3 i S klassen? Jeg sliter med å komme forbi biler uten å få penalty, og generelt synes jeg de bare kjører fra meg. Selvom jeg har samme inngangshastighet inn i svingen som de andre så sklir jeg jo rett ut.

 

Hvilken bil anbefaler dere å spille med på S klasse. Bruker GTR, F430 og Ford GT. Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Selvom jeg har samme inngangshastighet inn i svingen som de andre så sklir jeg jo rett ut.

Sakte inn og kjapt ut er det som gjelder. Det verste man kan gjøre er å bremse for lite før svingene. :)

 

Bamsefar: Du må fullføre S-klassen først.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Sooo, jeg er da idioten som har grindet 2 mill credits uten å sjekke om jeg faktisk kan få kjøpt Ferrari F2007 på nåværende tidspunkt.. noe jeg ikke kunne! Må man fullføre S-klassen, eller går det ikke ann da heller?

 

Fullføre S ja, holdt på å gå på samme smellen selv.

Lenke til kommentar

Fy, så random straffesystemet er. Sjekk for eksempel ut replayen til han som har bestetid på High Speed Ring reverse med Ford GT40 på professional (nest beste er derimot dritbra). Durer inn i rekkverket to ganger i en fart som ville gjort kål på en panservogn. Samtidig får man ofte straff når man gjør ting man ikke tjener på eller er i en posisjon hvor det ikke har noe å si. Spesielt slitsomt er det når neste runde blir ugyldiggjort i time trial, den har jeg aldri følt rimelig.

 

EDIT: Teksten ble av en eller annen grunn postet to ganger, rettet

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...