Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi snakker om oppdateringer, tror dere vi vil se flere baner enn det vi har i dag på Prologue?

 

Var liksom litt kjipt at jeg mistet alle racene jeg hadde tatt på JP versjonen min når jeg oppdaterte. Tror dere dette vil skje enda flere ganger? Altså at "Event modusen" oppgraderes? Om de skal legge til flere baner hadde det vel vært naturlig å gjøre det? Hadde vært litt kjipt med en bane du bare kunne kjøre i Arcade modusen liksom :p

Rart om de gjør det da....for de som har kommet så langt som å få skaffe F2007 bilen, er det jo ufattelig mye kjøring for å komme seg opp dit igjen. Jeg tror vi får slike oppdateringer kom nå, i det vi installerte GT5P. Husker ikke helt hva som ble borte, men options ble nullstilt i allefall....ellers var savegame'n intakt.

Lenke til kommentar
Noen som har en oversikt hvilken biler som har clutch?

man må aktivisere clutchen me knappen over h giret

Du må trykke på den øverste knappen på "midtkonsollen" på G25'en, altså den knappen som tilsvarer playstationens trekant-knapp. Det må du gjøre etter du får startsignal på løpet, og på hvert løp. Du trenger jo bare å aktivere den en gang hvert løp, da.

Lenke til kommentar
Noen som blir med å prøve å få til et online løp eller to mot hverandre?

(I så fall kan dere legge til z1ndr3 på psn)

 

 

man kan desverrre ikke velge hvem man kan kjøre mot på gt5p

man kan bare velge en bane så velger en server hvem som en skal kjøre mot

Lenke til kommentar

Noen sier dere kjører uten hjelpemidler, hva deffinerer dere som hjelpemidler?

Dere har vel litt traction control?

Kjører med G25 og proff.

I S-klasse må man jo f... meg ha nesten 1 mill for å ha råd til de bilen man trenger for å bli ferdig, latterlig.

Gruer meg til å kjøre løp for å ha råd til F1.

Endret av Freddie_W
Lenke til kommentar
Noen sier dere kjører uten hjelpemidler, hva deffinerer dere som hjelpemidler?

Dere har vel litt traction control?

Kjører med G25 og proff.

I S-klasse må man jo f... meg ha nesten 1 mill for å ha råd til de bilen man trenger for å bli ferdig, latterlig.

Gruer meg til å kjøre løp for å ha råd til F1.

Ingen tractioncontrol på meg, takk.

TC, ASM, Active Steering og standard-fysikk ser jeg på som hjelpemidler. ABS bruker jeg fortsatt litt av, men jeg skal etter hvert skru det av også.

Lenke til kommentar
Noen sier dere kjører uten hjelpemidler, hva deffinerer dere som hjelpemidler?

Dere har vel litt traction control?

Kjører med G25 og proff.

I S-klasse må man jo f... meg ha nesten 1 mill for å ha råd til de bilen man trenger for å bli ferdig, latterlig.

Gruer meg til å kjøre løp for å ha råd til F1.

 

Definerer Standard og ActiveSteering som hjelpemidler.

TC,ASM og ABS er stort sett standard utstyr på nye biler idag.

En del av de store WRC gutta bruker TC og Automatisk giring opp til 3. gir under oppstart på rally.

 

Driving line kommer litt midt i mellom, jeg syns den er god å ha når man ikke kjenner banen.

 

Kjører kun proff (bruker G25) Syntes det er slitsomt med clutch, spesielt det at du må ut i fri igjen hvis man bom girer/clutcher. (racerbiler har sekvensiell kasse vettu)

Bruker ASM (Active Stability Managment) på visse biler. Spes GT40'ene... de er ukontrollerbare under nedbremsing syns jeg. ABS'n er god å ha på 1. (dette er standard uten QuickTune menyen) Alt det andre av. Kan kanskje være en fordel å bruke TC (Traction Control) på spreke forhjulsdrevne biler.

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Totte: Har du justert bremsebias forover, f.eks 7 foran og 3 bak? Grunnen til at mange biler er ustabile bak under bremsing er at bremsebiasen ved default er 5:5, altså helt feil.

 

Du girer faktisk fortere med clutch enn med sekvensiell kasse, riktignok på bilene som EGENTLIG har clutch.

Endret av Mytola
Lenke til kommentar
Totte: Har du justert bremsebias forover, f.eks 7 foran og 3 bak? Grunnen til at mange biler er ustabile bak under bremsing er at bremsebiasen ved default er 5:5, altså helt feil.

 

Nei, har ikke justert noe på dette. De funker nok ja, har jeg ikke tenkt på.

 

Lurt med det nye rattet da, som dette kan justeres realtime, utrolig synd at rattet er basert på dfp og ikke g25

 

Du girer faktisk fortere med clutch enn med sekvensiell kasse, riktignok på bilene som EGENTLIG har clutch.

 

Ja, riktig... Kjøpte nettop viper 02, og den var ufattelig treg med sekvensiell oppsett på rattet.

Syns det er klønete å ta hendene fra rattet når man girer, da er det sånn at man glir tilbake til gamle uvaner med å holde en hånd på rattet og en hånd på giret, da mister jeg lett kontrollen. Men alt dette er jo vane saker...

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Du kan da absolutt justere realtime med G25 også. Bare å konfigurere knappene i options-menyen. (Du må konfigurere som om den skulle vært en DFP, da, men det funker fett.)

 

Og når det gjelder giring skal du jo uansett ikke måtte gire når du er i situasjoner hvor du trenger ekstremt godt grep og høy kontroll på rattet. :p

Lenke til kommentar
Du kan da absolutt justere realtime med G25 også. Bare å konfigurere knappene i options-menyen. (Du må konfigurere som om den skulle vært en DFP, da, men det funker fett.)

 

Hmm, dette må jeg prøve...

 

Og når det gjelder giring skal du jo uansett ikke måtte gire når du er i situasjoner hvor du trenger ekstremt godt grep og høy kontroll på rattet. :p

Jeg vet da det. Men etter å hatt lappen i 11 år med en hånd på rattet og en på giret....dårlig vane, men sånn er det. Kjører ikke racing til jobben og på ferie liksom. (bortsett fra drifting om vinteren da.....hehe...;))

Lenke til kommentar
Noen sier dere kjører uten hjelpemidler, hva deffinerer dere som hjelpemidler?

Dere har vel litt traction control?

Kjører med G25 og proff.

I S-klasse må man jo f... meg ha nesten 1 mill for å ha råd til de bilen man trenger for å bli ferdig, latterlig.

Gruer meg til å kjøre løp for å ha råd til F1.

 

Jeg har kjørt litt uten traction nå, og det er faktisk lettere å vinne når man ikke trykker så hardt på gassen. :thumbup:

Prøvde noe annet enn Corvetten, var bedre da.

Lenke til kommentar
Jeg vet da det. Men etter å hatt lappen i 11 år med en hånd på rattet og en på giret....dårlig vane, men sånn er det. Kjører ikke racing til jobben og på ferie liksom. (bortsett fra drifting om vinteren da.....hehe...;))

Skjønner det godt. Gammel vane er vond å vende! Selv har jeg ikke giddet å ta lappen enda, selvom jeg har kunnet gjøre det i noen år nå, så jeg har ingen "vanlig-kjøring"-vaner som sitter igjen når jeg skal spille. Her er det kvartpåtre-rattgrep og heel-toe giring som gjelder, og det sitter godt inne. :p

Lenke til kommentar
Jeg vet da det. Men etter å hatt lappen i 11 år med en hånd på rattet og en på giret....dårlig vane, men sånn er det. Kjører ikke racing til jobben og på ferie liksom. (bortsett fra drifting om vinteren da.....hehe...;))

Skjønner det godt. Gammel vane er vond å vende! Selv har jeg ikke giddet å ta lappen enda, selvom jeg har kunnet gjøre det i noen år nå, så jeg har ingen "vanlig-kjøring"-vaner som sitter igjen når jeg skal spille. Her er det kvartpåtre-rattgrep og heel-toe giring som gjelder, og det sitter godt inne. :p

 

Kan jo hende det er like ille andre veien, spørs hva kjøreskole læreren sier da....når du venstre bremser deg inn i rundkjøringa og powerslider ut igjen.....haha :new_woot:

Lenke til kommentar

ENDELIIIIG!!!!! Faen ta A-8 og alt den står for!!! Det stoooore restart-løpet!!! ENDELIIIG!!!

 

Nå er det bare å grinde i vei på S-9...

 

Men kunne noen gitt meg bilder av tuning-skjermen til F40 og F2007? Jeg vil sammenligne dem med Ford GT LM spec II, som i seg selv er ganske rå. Hvis noen har Morrison'en, kan de slenge med tuning-skjerm der også hvis den kjører bra.

Lenke til kommentar
ENDELIIIIG!!!!! Faen ta A-8 og alt den står for!!! Det stoooore restart-løpet!!! ENDELIIIG!!!

 

Nå er det bare å grinde i vei på S-9...

 

Men kunne noen gitt meg bilder av tuning-skjermen til F40 og F2007? Jeg vil sammenligne dem med Ford GT LM spec II, som i seg selv er ganske rå. Hvis noen har Morrison'en, kan de slenge med tuning-skjerm der også hvis den kjører bra.

 

hehe heldig.. er det mange som er ferdig med C, B og A klassene, evt. S med bare kontroller og ikke ratt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...