Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Feil. Fysikkmotor, design, gameplay og kjøreoppsett vil etter sigende være det samme. Det er klart at det vil kunne forekomme små forbedringer, men jeg er temlig sikker på at Prologue er en kortversjon av det endelige resultatet.

Mener å huske at GT4P hadde ganske anderledes og dårligere kjørefysikk enn GT4.

Syns allerede kjørefysikken i GT5P er mye bedre og mer realistisk enn GT4 (som jeg syns var beste PS-spill fra før), mye pga at man kan powerdrifte noe man ikke kunne på GT4.

 

Online delen er morsom når man kjører mot noen få som faktisk "holder igjen" og gir race room. Da går det ann å ha en skikkelig fight, det er morsomt. Men er alt for ofte folk som enten har null kontroll eller som med vilje dytter andre av banen for egen vinning. Det er spesielt frustrerende på Suzuka banen, da taper man så vanvittig mye tid når man havner utenfor banen...

 

Stiller meg i utgangspunktet uforstående til alt maset om skademodelering på både GT5P og fullversjonen...er jo en kjøresimulator og ikke destruction derby :)

Men ser absolutt argumentet om at det kanskje kunne blitt noe mer realistisk online spilling hvis bulkingen hadde fått konsekvenser.

 

Største minuset med online delen nå er at det tar ufattelig lang tid å loade et spill...har opplevd å vente mer enn 5-10 min fra jeg trykker på spill online til jeg starter løpet....kan ikke skjønne hvorfor det tar så lang tid? Også er det kjipt at man ikke kan sette opp spill selv slik at man velger hvem man vil spille mot. Men dette er jo bare en forsmak på noe bedre i vente...så blir nok helt sikkert mulig på fullverjonen :)

 

 

...aldri møtt noen her på forumet online så vidt jeg vet...er ikke så mange som er innom og spiller online tro?

Endret av Rossifan46
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gleder meg sykt til Gran Turismo 5 Prologue.

Grunnen er at jeg fortiden snuser litt i markedet på ny bil, og da er det artig å skamkjøre dem i Gran Turismo først.

Og utrolig nok får jeg faktisk dannet meg noen inntrykk av bilene gjennom å kjøre dem i GT.

Særlig med ratt og forcefeedback.

 

Jeg hadde også en Gran Turismo Concept 2002, og det var en fin bonus å få overført en god bunke credits da jeg endelig satte fullversjonen i PS2.

Håper Prologue har noe lignende, at jeg kan bygge meg opp litt kapital eller garasjeinnhold til den endelige versjonen.

 

Biler jeg ser særlig fram til å prøve i Prologue....

I prioritert rekkefølge:

------------------------

Suzuki Swift

Audi TT Coupe '07

Audi R8 4.2 FSI R Tronic

Renault Clio V6 24V '00

Mitsubishi Lancer Evolution X GSR Premium Package '07

Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR '05

Ferrari F430

Alfa Romeo 147 TI 2.0 TWIN SPARK '06

VW Golf IV GTI '01

 

Og av alle disse er vel de kun Swift-en som er innen rekkevidde økonomisk, eller på brukt markedet Clio-en eller Golfen.

 

Hmmmmm....

Det står Logitech G25 på ønskelisten min til min fødselsdag.

Får jeg det? NEPPE!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mener å huske at GT4P hadde ganske anderledes og dårligere kjørefysikk enn GT4.

Ikke enig. Jeg synes at GT4 ble et alt for understyrt spill og GT4P faktisk var et bedre fysikk på. GT3 føles bedre for meg...

 

Håper på en online del som ligner den vi finner på Toca Race Driver 3. Denne er bare helt super :w00t:

Lenke til kommentar

har mer tru på at gt5 spillet kommer til neste år .. virker nesten litt for kort tid til at full versjonen skal bli ferdig til jul.. tror det er derfor de slipper prolougen . så at vi skal få sette tenna i noe mens vi venter på at de skal fullføre spillet så det blir helt perfekt..

 

det kommer faktisk 6 baner i prolougen..

å det vil bli 16 biler online for første gang..

Lenke til kommentar
I nyeste Vi Menn er det bilde av rattet som skal komme til GT5! Driving Force GT Wheel med PS-knapper på rattet pluss div andre knapper som skal gjøre at man kan justere ting på bilen under løpet!

 

 

Ser utrolig bra ut!!! Må ha!!!

 

Det her tenker du på? http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/p...mp;languageid=1

 

Jeg synes G25 ser bedre ut, spesielt girkassen. H-girkasse klemt oppi rattet er ubrukelig, da kunne de like så greit droppa den og holdt seg til "F1-giring"...

Lenke til kommentar
I nyeste Vi Menn er det bilde av rattet som skal komme til GT5! Driving Force GT Wheel med PS-knapper på rattet pluss div andre knapper som skal gjøre at man kan justere ting på bilen under løpet!

 

 

Ser utrolig bra ut!!! Må ha!!!

 

Det her tenker du på? http://www.logitech.com/index.cfm/gaming/p...mp;languageid=1

 

Jeg synes G25 ser bedre ut, spesielt girkassen. H-girkasse klemt oppi rattet er ubrukelig, da kunne de like så greit droppa den og holdt seg til "F1-giring"...

Jepp, det jeg mente. Men er enig i at G25 ser enda litt bedre ut og er jo ekte skinnratt. Men ser ut som det nye GT5 rattet har fått samme diameter som G25, 30 mm mer enn DFP som kom til GT4. Liker uansett bryterne på rattet, ser ut som rattene til de nye Ferrariene med de instillingshjulene.

H-giringen på G25 er mer en gimmick enn funksjonel for min del. Morsomt å prøve det ut av og til, men så lenge man også kan bruke F1-pads på alle bilene så er det det jeg bruker desidert mest, går fortere gjør det også.

 

Men Porsche.rattet er absolutt prikken over i'en!!! Selges det i Norge, eller må man kjøpe på utenlandske sider?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...