Gå til innhold

Gran Turismo Prologue - Diskusjonstråd


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det kan jeg tenke meg! Får ta noen bilder å legge ut her da :)

 

Dere med G25, hvordan får man mindre force feedback? Føles ut som å kjøre bil uten servo nå :p

 

Har du kjørt en 599 i 120 km/t i en sving med helling på 60 grader før? :p

Nei? :whistle: Har bygget meg G25 bord nå, så ble bedre nå. Ilag med skinnstolen ble det pure krutt! :D

 

Knipset et par bilder av vidunderet, pulten altså. Og ja, vet det ikke står me skinnstolen på det bildene, hehe.

post-35504-1200355539_thumb.jpg

post-35504-1200355589_thumb.jpg

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

På C8 Mission race kjører jeg tilsynelatene nesten perfekt, men uansett ligger de 3 første bilene godt forann meg. Ikke sjangs å ta dem igjen. Så vidt jeg forstår, kan jeg her kun bruke Honda Integra Type R '04.

Det eneste jeg kan komme på, er at jeg ikke kan gjøre kurvene perfekte med å spille med controller, men utenom dette kan jeg ikke se hvor jeg skal hente inn den ekstra tiden.

 

Hva gjør jeg feil? Noe innstillinger som jeg kan forandre?

 

 

Enten suger jeg i dette spillet eller så gjør jeg noe feil.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg spillt Prologue i GT5, men det er ihvertfall en eller annen skarp sving som du kan tjene mye tid i ved å bremse på riktig tidspunkt sannsynligvis..

 

Slik er det alltid, ekstra tydlig blir det når du skal ta de høyeste sertfikat'ene i GT-spillene..

 

Når du endelig klarer og komme igjennom helskinnet for første gang uten feil, og ser opp på klokken og ser du ligger ett minutt for sent...

 

Så prøver du igjen ett par ganger, og klarer ett 'perfekt' løp, og du ser opp på klokken, og du mangler 25 sekunder på sertfikatet på den banen.

Og du begynner å lure på hva som er gale med bilen, siden dette må være umulig..

To-tre timer sener sitter du og har funnet mange svinger du kunne forbedre siden ditt perfekte løp...

 

Og nå er du bare 2 eller tre sekunder for sent, og i løpet av de neste timene blir det ett par løp med 1/100 sek for sent, før du klarer det med 3 sekunders margin..

 

Og du er nå blitt mye flinkere å kjøre, pluss at du har pugget banen...

Det var ingenting gale med bilen, det var sjåføren.

Selv om du føler du gjør en god sving, kan det være veldig mange sekunder å tjene på de 5 ekstra kph du holder når du kommer ut av svingen, med klampen i bånn på strekningen.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
På C8 Mission race kjører jeg tilsynelatene nesten perfekt, men uansett ligger de 3 første bilene godt forann meg. Ikke sjangs å ta dem igjen. Så vidt jeg forstår, kan jeg her kun bruke Honda Integra Type R '04.

Det eneste jeg kan komme på, er at jeg ikke kan gjøre kurvene perfekte med å spille med controller, men utenom dette kan jeg ikke se hvor jeg skal hente inn den ekstra tiden.

 

Hva gjør jeg feil? Noe innstillinger som jeg kan forandre?

 

Enten suger jeg i dette spillet eller så gjør jeg noe feil.

Dragsuger har UTROLIG mye å si. For hver bil du ligger bak, pass på å legge deg i dragsuget! Ble jo easy peasy når jeg fant ut det - etter mange timers kjøring.

 

Rossifan46: Finfin kjørerigg du har fått deg! :) Men er ikke rattet litt høyt, og pedalene litt for skrå?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

ja, veldig fornøyd med konsollen min :-)

rattet ser nok høyere ut på bildet enn det er i virkeligheten, det er perfekt høyde samme som girspaken. men redalene kunne godt ha vært litt mindre vinkel, jeg har tidligere hatt Driving Force Pro ratt og pedaler på denne konsollen, vinklelen på platen er sveiset for å passe til denne. Skal se om jeg får modifisert litt så det passer bedre til G25.

Kommer det noen tider fra deg snart 2bb1?

Lenke til kommentar
På C8 Mission race kjører jeg tilsynelatene nesten perfekt, men uansett ligger de 3 første bilene godt forann meg. Ikke sjangs å ta dem igjen. Så vidt jeg forstår, kan jeg her kun bruke Honda Integra Type R '04.

Det eneste jeg kan komme på, er at jeg ikke kan gjøre kurvene perfekte med å spille med controller, men utenom dette kan jeg ikke se hvor jeg skal hente inn den ekstra tiden.

 

Hva gjør jeg feil? Noe innstillinger som jeg kan forandre?

 

 

Enten suger jeg i dette spillet eller så gjør jeg noe feil.

Der du har mulighet, kjør Normal isteden for Simulator. Går fortere og er enklere. Det hjalp meg på et par av løpene jeg slet med å vinne. Men syns generelt det er morsommere å kjøre Simulator.
Lenke til kommentar
ja, veldig fornøyd med konsollen min :-)

rattet ser nok høyere ut på bildet enn det er i virkeligheten, det er perfekt høyde samme som girspaken. men redalene kunne godt ha vært litt mindre vinkel, jeg har tidligere hatt Driving Force Pro ratt og pedaler på denne konsollen, vinklelen på platen er sveiset for å passe til denne. Skal se om jeg får modifisert litt så det passer bedre til G25.

Kommer det noen tider fra deg snart 2bb1?

Hehe, jada! Har hatt så mye å gjøre på skolen i det siste at jeg knapt har rukket å være på PS3-en. Men over helgen skal jeg sette meg ned å kjøre noen runder :)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har tenkt å kjøpe meg Gran Turismo 5 Prolouge, men kan noen linke noen sider hvor jeg ka få kjøpt det?

 

 

Og er den japanske versonen av GT5 Prolouge på japansk, eller kan man endre språk?

 

 

Her er det flere som har bestilt fra: http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/...pid-1004935478/

 

250 Norske kroner inkludert frakt, rimeligere faar du ikke.

 

Er mest japansk spraak ja, men er bilder, logoer osv som gjoer at du forstaar.

Lenke til kommentar
Enten suger jeg i dette spillet eller så gjør jeg noe feil.

 

Se og lær :thumbup:

 

 

Jeg river bokstavlig av meg håret her snart :mad: . Ikke F om dette skulle gå. Jeg klarer ikke ALDRI 230km/t ut av første sving, og da kan jeg bare se laaangt etter å klare top 3. Bilene ligger alltid i en klunge på 4-5 biler, slik at jeg aldri klarer å utnytte noe airdraft fra de 5 fremste bilene. Har prøvd AT, MT, normal, proffesjonell mm.

 

Eneste forklaring jeg har, er at jeg bruker controller og at den er så unøyaktig at jeg må jokke med den analoge for å holde svingen best mulig. Dette gjør at jeg ikke klarer å øke farten i svingene.

 

Rett før jeg brenner den J blu-ray plata!!!!!!!!!!!!!!

 

EDIT: Er det du som kjører der Milky Wimpshake/Elmhill?

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Haha, ja du!

 

Kan tru eg satt lenge å bannet til C8. Lærte meg godt å finstyre med stikkene(som egentlig suger balle i GT5) Så ordnet det seg til slutt..

 

LOL! Full av F..., hev jeg meg over en siste gang før barna skulle ha TV`en til barnetv. Satt rett opp ned og virklig finjusterte på den analoge og klokka inn førsteplassen med 1.0980! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...