drbo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Heisann, jeg har en HTPC med en Opty 185 (939)@stock 2,6GHz, Asus A8R32-MVP Deluxe hovedkort, Saphire HD2600XT Ultmate 256Mb skermkort samt Blu-ray spiller. Strømforsyning Mist 500W. Denne fungerer utmerket, men kunne kanskje trengt litt mer FUTT for å dra Blu-ray helt perfekt. Så er det noe som vet hva jeg kan forvente meg, og som har noen erfaring med OC av Opty. 185 eller Asus A8R32-MVP Deluxe? Jeg ønsker i utgangspunktet å kunne klokke til 3+ GHz, men ønsker å finne et sweetspot mellom OC og temp. Alle hint og erfaringer om instillinger etc. mottaes med stor takk drbo Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Man kan jo alltids begynne med å lese litt om emnet. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Man kan jo alltids begynne med å lese litt om emnet. hei igjen og takk for info. Og ja, jeg hadde lest dette før, men det det gjorde meg ikke så mye klokere. Jeg klokker relativt greit opp til 2850, men så begynner det å gå trått ... Så spørsmålet var egentlig om noen vet hva jeg kan forvente med bra luftkjøling ... om f.eks. 15% er mulig på disse optyene. Finner stort sett bare info om andre optyer. At cpuen i tillegg står i en HTPC, gjør jo også sitt til at jeg vil ta det litt rolig ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå