lenny25 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Sliter med mitt nåværende oppsett med 2x8800GT-kort og Q6600 så derfor er jeg på jakt etter et nyt hovedkort som er STABILT. Har ingen planer om å klokke, det eneste kravet mitt er at det kjører stabilt i SLI uten behov for å montere ekstra kjølere o.l. Har et Lian-Li kabinett med 3 vifter der en blåser rett på skjermkortene så kabinettkjølingen er god nok. Så hva anbefaler dere? Edit: Mitt nåværende HK er Asus P5NE-SLI Endret 12. desember 2007 av lenny25 Lenke til kommentar
Vava Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Oi, jeg hadde nettopp tenkt til å bestille det hovedkortet til samme CPU og 2 stk overklokkede 8800GT 512, http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=94100 , men da tror jeg skal droppe det. Jeg har vurdert Asus Striker Extreme, http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=42560 Kanskje det er et bedre valg? Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Beste alternativet for Q6600 og SLI er nok Evga sitt 680i rev. A1 kort. Dette er enklere og klokke sammen med Q6600 med høy FSB https://prisguiden.no/product.php?productId=56504 Lenke til kommentar
Vava Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er det noen som har utelukkende gode erfaringer med det EVGA kortet? Det var mitt førstevalg, men etter litt søking på nettet fant jeg veldig mange som hadde hatt uendelig med problemer med det. Hilse rådløs Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Striker Extreme ser jo bra ut. Begynner å lure på om det er NB som blir for varm ved bruk av SLI og at det er derfor jeg har så mye problemer. Isåfall er Striker Extreme bra med en sånn kjøleløsning av chipsettet. Ulempen er jo prisen, 2K for et hovedkort er litt stivt når man ikke skal klokke. Trenger anbefaling av folk som faktisk kjører 2x8800GT eller 2x8800 GTX. Hvilket HK bruker dere og hva regnes som det mest stabile der ute?? Håper på svar! Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Hmmm....Dårlig med respons på dette forumet Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Til tider veldig dårlig, mens spørsmål som "Hva er denne PCen verdt?" får gjerne 50 svar på 24 timer.. Jeg kan nok ikke hjelpe deg, men står litt i samme bås. Jeg skal ha et LGA 775 som bør være kompatibel med corsair ram, og ikke fremmed for lettere klokking. Lenke til kommentar
Tornado78 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Se i siggen min om oppsettet mitt, jeg kjører SLI, men ikke Quad. så for meg fungerer oppsettet mitt fint. NB ligger på Ca 40c-45c Bare hørt at 680i kortene har fått mye pepper for at de ikke takler høy FSB. Edit: FSB problemet gjelder for Quad CPUer Til gjengjeld har "EVGA 680i rev. A1" kommet opp med et alternativ som klokker noe bedre. Samtidig har jeg snuset litt rundt på div forum, og det jeg har lest om det nye 780i kortet til Nvidia, sier meg at det ikke er så mye bedre. nforce 780i er egentlig et 680i chipsett som har fått en PCI Express controller i tillegg for og håndtere Tri-SLI Håper dette ga litt mere info Endret 13. desember 2007 av Tornado78 Lenke til kommentar
Vava Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Siste EVGA kort i landet hos Netshop røk ut før jeg fikk handla, så jeg gikk for anbefalingen din, ASUS P5N32-E SLI. Tror det er et trygt og rimelig alternativ, med tanke på at det sannsynligvis kommer nye og bedre kort i løpet av 2008. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå