Gå til innhold

Hva er riktig Voltage? Kingston HyperX

Moderat Bruker

Anbefalte innlegg

Hadde litt oppstartsproblemer med ny pc. Default setting i bios var 1.8V paa ram brikkene. Saa paa diverse forum at dette kunne vaere for lavt. Etter at jeg satte spenningen opp til 2.0 V ser det ut til aa ha ordnet seg.

Var for lav opprinnelig voltage i bios aarsaken til mitt oppstarts problem?

Er det forskjell fra merke til merke og fra modell til modell hva som er anbefalt Voltage?

Hva kjoerer dere paa?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan finne korrekt spenning med og bruke Memtest86+ 1.70

Stoler ikke på noe annet.

Si at du setter 1.8v og korrekt timings i bios.

Boot memtest86+ her mange feil i test 5(ikke feil ja da er du ferdig går greit på 1.8v)

Øk til 1.9v fortsatt feil i test 5,men nå mye mindere.

Da er kansje 1.95v eller 2.0v korrekt..

Samme måte overklokker du minnet.

Husk memtest vil ikke gi feil viss du setter for høy spenning,men dette kan gi ustabil win.

Så start med lav spenning når du tester.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Si at du setter 1.8v og korrekt timings i bios.

Boot memtest86+ her mange feil i test 5(ikke feil ja da er du ferdig går greit på 1.8v)

Øk til 1.9v fortsatt feil i test 5,men nå mye mindere.

Takk for svar

MEN er ikke helt sikker paa om jeg forstod hva du mente? (Se over)

Det er mao ikke saa enkelt som aa brukke produsentens annbefalinger for riktig Voltage?

http://www.kingston.com/hyperx/products/kh...ck=&root=us

KHX6400D2LLK2/2GN 2GB 800MHz DDR2 Non-ECC

Low-Latency CL4 NVIDIA SLI-READY (Kit of 2) 4-4-4-12 2.0V

Takk igjen

Endret av maypenray
Lenke til kommentar
Det er mao ikke saa enkelt som aa brukke produsentens annbefalinger for riktig Voltage?

Ja, jeg anbefaler at du bruker produsentens anbefaling som utgangspunkt.

Merk at dersom minnet og hovedkortet ditt ikke støtter EPP så vil mange brikker falle tilbake på JDEC spek'en hvis du bruker auto-modus. I slike tilfeller er det som regel snakk om 1.8 V, som er for lite for mange av disse brikkene (kan føre til ustabilitet). Du bør med andre ord stille inn spenningen manuelt (sjekk den offisielle spek'en for RAM'en) eller bruke EPP.

Mange produsenter opererer også med intervaller slik at du kan overvolte RAM'en innenfor visse grenser over RAM'ens normale spenning (brikkene er med andre ord konstruert til å tåle denne spenningen). Men samtidig bør en være veldig forsiktig med å ikke overspenne for mye, da kan du drepe RAM'en relativt raskt.

Lenke til kommentar
Var for lav opprinnelig voltage i bios aarsaken til mitt oppstarts problem?

Sannsynligvis. De fleste PC2-6400 brikker (eller raskere) trenger minst 2 volt.

Er det forskjell fra merke til merke og fra modell til modell hva som er anbefalt Voltage? Hva kjoerer dere paa?

En generell tendens er at jo raskere brikker, desto mer spenning kreves det (opptil et visst punkt). Det er grunnen til at f.eks. PC2-8000+ brikker er spesifisert til 2.2-2.35 volt, noe som er godt over JDEC-standardens 1.8 V.

Mine brikker kjører på 2.1 V. Jeg stilte inn BIOS parametrene for brikkene i henhold til den offisielle spek'en for RAM'en. Mine gamle Corsair brikker støttet EPP og der ble spenningen stilt inn riktig av hovedkortet som også støttet EPP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...