hallaron Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har en Peugeot 306 som trenger nye drivknuter. Er det vanskelig å bytte disse? Er nok over hakket teknisk intressert og har ganske bra med verktøy, men akkurat det å skru bil er noe jeg vanligvis ikke gjør. Jeg lurer allikevel på om det er noe jeg kan få til selv, uten alt for mye strev.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Direkte vanskelig er det ikke, men ikke det letteste heller. Men du burde fint få det til. Kjøper du haynesboka for din bil har du en medhjelper også. Lenke til kommentar
hda Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Eneste tipset jeg har er å gå til anskaffelse av en glidehammer (hvis du ikke allerede har en), gjør demonteringen utrolig mye lettere. Lenke til kommentar
citronen Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Glidehammer + gummihammer av middels størrelse. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Du kan også bytte hvor du får overhalte f.eks hos bilextra. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Ikke veldig vansklig å bytte drivknuter nei. Skru av begge hjulene, eventuelt et om gangen, sku av bolt i midten av skiva( om det er det) sitter som regel en splint du må ta ut først. Så skrur du av mutteren til bærekula på baksiden, da dreier du hjulet en vei så blir det lettere. Så må du ha noe langt og dra ut/banke ut bærekula med. Når denne er ute, kan du banke drivaksel ut av navet mens du rykker og napper. bank med kobberhammer/gummihammer. Så, er det automat eller manuell? Er lurt å tappe olja om det er manuell for ellers kan det bli mye gris. Så er det bare å få den ut og bytte drivknuta. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Når du skal skru ut navmutteren, så pleier disse å sitte veldig hardt. Så skikkelig pipeverktøy med forlenger er ikke så dumt. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Når du skal skru ut navmutteren, så pleier disse å sitte veldig hardt. Så skikkelig pipeverktøy med forlenger er ikke så dumt. Ja, om du har luft så er en muttertrekker og annbefalle, går en god del kjappere da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå