Mastiff Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er LGs hyggelig prisede kombinasjonsdrev noe å spare på? Les mer Lenke til kommentar
goosey Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nå ser jeg veldig frem til HTPC'n din blir presentert. Er klar for HD-DVD/BD i stua selv og vil selvsagt ikke inngå noe kompromiss på ytelse. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Spennende! - Kan man spille av 1080P-materiale med den? - Hvor lang tid tar det å ta backup av en gjennomsnittlig HD-film? - Hvor lang tid tar det å brenne en full plate på 25-30 GB? - Hva blir prisen per plate og per GB? - Hvor mange GB må man brenne for at brenner + plater skal bli billigere enn eksterne harddisker? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Får da heller glede oss til den dagen sonefrie Blu-ray spillere kommer på markedet. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Dette vil være en sonefri spiller mtp Blu-ray eller? Lenke til kommentar
Mastiff Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Ingenting er sonefritt, men det har ikke noe å si. AnyDVD tar seg av den saken. Simen, selvsagt kan den spille av 1080P. Ellers ville det ikke vært en HD-spiller. Dette er bare drevet, og den sender det som er på platen til videre behandling i datamaskin og skjermkort. Den brenner verken Blu-Ray eller HD-DVD, dette er en avspiller som bare brenner vanlige DVD-er og CD-er. Og jeg brukte vel rundt 40 minutter (hvis jeg husker riktig) på å kopiere Spider-Man 3 til harddisken (med AnyDVD Ripper). Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ingenting er sonefritt, men det har ikke noe å si. AnyDVD tar seg av den saken. Simen, selvsagt kan den spille av 1080P. Ellers ville det ikke vært en HD-spiller. Dette er bare drevet, og den sender det som er på platen til videre behandling i datamaskin og skjermkort. Den brenner verken Blu-Ray eller HD-DVD, dette er en avspiller som bare brenner vanlige DVD-er og CD-er. Og jeg brukte vel rundt 40 minutter (hvis jeg husker riktig) på å kopiere Spider-Man 3 til harddisken (med AnyDVD Ripper). Er litt synd at man må ty til "programvare" for å unngå sone restriksjonene. Rart at det ikke har blitt kjørt en ordentlig monopol sak mot utgiverne av sone diskene. Lenke til kommentar
haraldsh Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Mastiff, vet du noe om hvor eller når den kommer for salg? Lenke til kommentar
110kg Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Så fin ut den der, men lurer på hvilke OS du testet med. Hadde vært greit om dere skrev ka OS den støtter ev. ka OS som støtter den. @Malvado "Er litt synd at man må ty til "programvare" for å unngå sone restriksjonene." Sonerestriksjonene er vel implementert i software, jeg har aldri trengt å installere noe ekstra for å gjøre min DVDspiller sonefri. Grunnen til det er vel at jeg ikke har den soneresreksjonprogramvare installert i utgangspunktet. Mulig jeg tar feil, men det er slik jeg tror det fungerer. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Simen, selvsagt kan den spille av 1080P. Ellers ville det ikke vært en HD-spiller.Er det slik at ALLE HD-spillere har full HD på avspillingen? Lenke til kommentar
110kg Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Simen, selvsagt kan den spille av 1080P. Ellers ville det ikke vært en HD-spiller.Er det slik at ALLE HD-spillere har full HD på avspillingen? Regner med det, kan sikket spille av full HD fra en DVD eller CD også, begrensninger på oppløsning kommer vel bare an på skjermkort og overføringshastighet fra spilleren. Endret 12. desember 2007 av 110kg Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Så en spiller som kun kjører 720p/1080i oppløsning er ikke en HD-spiller nå? Syntes det er litt merkelig. Endret 12. desember 2007 av überGoliath Dårlig formulering Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det er teknisk mulig å lagre 1080P på DVD også, men man må nok redusere komprimeringskvalitet eller spillelengde for å få det inn på bare 8,5 GB DVD-plater. Jeg leste noe for en stund siden om et firma som ville konkurrere mot blu ray og HD DVD med HD-filmer på vanlige DVD-plater. Korte ting som episoder av TV-serier og sånt vil nok få plass med høy 1080p-kvalitet. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Men på Blu-Ray delen. Sjekket sonen? HDDVD er sonefritt, men BD er delt opp i soner. Sitter på en del Sone A1 (Den amerikanske og japanske sonen) Blu-Ray om dette er problemet (som du kan få lånt). Lenke til kommentar
110kg Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) @überGoliath: Nå tror jeg du roter litt. Finnes vel ikke en eneste spiller til PCer som driver å skalerer opp filmer, eneste jobben den har er å overføre data fra en plate til PCen. Altså det som kommer ut fra denne spilleren er data, ikke bilde. Spillere som brukes sammen med Tver derimot har bilde som ut-signal og disse driver gjerne med oppskalering. Endret 12. desember 2007 av 110kg Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Sånn å forstå..ok Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 En soleklar kandidat for HTPCen som jeg planlegger å bygge meg på nyåret. Spørsmålet er vel hvorvidt den blir tilgjengelig eller ikke. I mellomtiden er det jo evt. bare å kjøpe en HDDVD-spiller. Blu-Ray har jeg egentlig ikke lyst til å ha noen befatning med uansett (ref. soner, BD+ mm.). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nå trenger vil store mengder HD-filmer til gode priser. BTW: Er det noen som har funnet en løsning for å spille av HD DVD/Blu-ray i Linux? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Ingenting er sonefritt, men det har ikke noe å si. AnyDVD tar seg av den saken. Greit at Blu-Ray ikke er sonefritt og man trenger engentlig ikke å bruke AnyDVD. Hvor kjøpte du spilleren fra, her i Europa eller fra en annen kontinent? Jeg antar at Spiderman 3-filmen du kjøpte, kjøpte du her i Norge. Og om spilleren er kjøpt i Europa, så er du i første omgang i riktig sone. Her er det OEM-versjon av PowerDVD 7 som svikter. Prøv med fullversjon av dette programmet. Dessuten har Cyberlink gitt ut PowerDVD Ultra som da er egnet for HD-avspilling (både Blu-Ray og HD DVD). Og PowerDVD 7 har en begrensing på høyttalersett også, det støtter kun 5.1 surround, og PowerDVD Ultra støtter 7.1 surround. Har egentlig spilleren støtte for HDCP i det hele tatt? Simen1 og Ubergoliath: Nesten alle Blu-Ray- og HD DVD-filmer inneholder både 720p- og 1080p/i-bildespor. Så når det gjelder om avspillere støtter dette, så støtter nok denne 1080 og andre spillere, men begrensingen ligger i apparatet det skal sendes ut til og ikke minst grensesnittet (HDMI, DVI, compositt osv). Endret 12. desember 2007 av Onyx Lenke til kommentar
bjornhk Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvordan er støynivået på denne når den leser? En del drev bråker jo som jetfly når de leser, og det er ikke så stas hvis man har bygget en ellers musestille HTPC. Bjørn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå