Gå til innhold

Netshop sender tilbake defekt vare...

07hedhauma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjipe greier.... kunne jo kjøpt et nytt headsett inkl. frakt, istedenfor dette. Greit nok at det var slitasje skade (min skyld) men de kunne jo ytet litt service og tatt kontakt, det hadde vel strengt tatt lønt seg for de også. Pakking, posten osv. Og jeg kan fortsatt ikke finne det han i support sa til meg, at det sto KLART OG TYDELIG på de (Netshop) sine sider at de sendte tilbake, uten å ta kontakt med kunde først :dontgetit: .

Lenke til kommentar
Koss gir ingen livstidgaranti mot selvforskyldte skader. Dersom man selv har ødelagt hodetelefonene har man kun hatt flaks dersom selger har erstattet de.

Jeg kan bekrefte at Koss er svært liberale med sin livstidsgaranti.

Jeg leverte 1 stk portapro og 1 stk sportapro på HI-FI klubben i sin tid. Begge to var oppspist av chinnchilla. (Man så helt klart og tydelig at feilen var at et dyr hadde gnagd på dem). Jeg spurte om det var mulig å få reparert dem mot betaling.

Neida, fikk jeg beskjed om. Koss er meget liberale, så vi forsøker bare å sende dem inn, så får du de nesten helt sikkert reparert på livstidsgarantien. Og joda, det fikk jeg. De ble sendt til Canada, så det tok noen uker, men likevell. 2 stk. høretelefoner som helt klart var oppspist av et dyr, ble reparert uten noen kostnader for meg.

Det var kjempefint at du fikk ordnet det, og at Koss er liberale på punktet vedrørende garanti. Det betyr likevel ikke at alle kan kreve det. Syntes uansett det er litt kjipt av NetShop å ikke forsøke å sende de inn til leverandør for en vurdering. Det koster dem en slikk og ingenting. Om leverandøren sier det er OK, så spiller det ingen rolle hva øretelefonene har blitt utsatt for da de velger å ta det på sin kappe. Det vil være god service overfor kunden å sende de inn når det ikke koster de noe, og når de vet at Koss som regel godtar det. Blir nesten som om selger ønsker å være vanskelig bare for å være vanskelig.

Lenke til kommentar
Det var kjempefint at du fikk ordnet det, og at Koss er liberale på punktet vedrørende garanti. Det betyr likevel ikke at alle kan kreve det. Syntes uansett det er litt kjipt av NetShop å ikke forsøke å sende de inn til leverandør for en vurdering. Det koster dem en slikk og ingenting. Om leverandøren sier det er OK, så spiller det ingen rolle hva øretelefonene har blitt utsatt for da de velger å ta det på sin kappe. Det vil være god service overfor kunden å sende de inn når det ikke koster de noe, og når de vet at Koss som regel godtar det. Blir nesten som om selger ønsker å være vanskelig bare for å være vanskelig.

Nåvell. Det var for en del år siden. Forøvrig så er reglene for livstidsgaranti som er postet på koss sine norske sider svært strenge, og jeg vil tro at det må jo norske firma ta hensyn til. Jeg antar de får instruksjoner fra koss om hvordan de skal behandle slike saker. For meg virker det jo naturlig at Netshop faktisk forholder seg til reglene de har fått av leverandør. Alt annet ville virke rart.

Forøvrig tipper jeg (uten å ha noe som helst grunlag for det) at de "nye" strenge livstidsgarantireglene til koss (siden reglene virker mer liberale på de kanadiske websidene) har sammenheng med de absurd strenge forbrukerkjøpslovene i Norge. Koss har jo ikke livstidsgaranti på alle produkter, så dermed tipper jeg at når de blir påtvunget 5 års "garanti" på alle produkter i Norge, vil det være naturlig å jevne ut tapet ved å slutte å tillby supergarantien sin som de tidligere har hatt på noen av produktene sine.

Ergo tipper jeg at dette er et glimrende eksempel på at de nye forbrukerkjøpslovene i Norge egentlig bare skyter forbrukerene i foten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...