07hedhauma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hei Jeg sendte 5.12 inn mitt KOSS SB45 headsett inn til Netshop, på garantien. Feilen var at det virket som om pluggen var ødelagt, siden jeg kun fikk skurre lyderi headsettet hvis ikke jeg holdt på pluggen. Fikk leveringsbekreftelse at de ikke hadde funnet noen feil, men at det var slitasje feil på ledningen. Jeg betalte frakt på 140 kr bort dit, men når jeg leste leveringsbekreftelsen og fikk pakkelapp i posten, med et oppkravsgebyr på 140 begynte jeg å lure. Hvorfor kunne de ikke heller sendt en mail eller kontaktet meg slik at de bare kunne kastet dette? Ringte support og han sa at det var standard prosedyre i Netshop, at de sendte i retur.. Frakta tilsammen blir jo like dyrt som ett nytt headsett... Noen av dere som har noen synspunkter? Endret 12. desember 2007 av 07hedhauma Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Dersom du ikke har utsatt headsettet for unormal bruk, krever du fortsatt å få reparasjon eller ny vare. Man bør forresten aldri sende inn varer på garanti i Norge så lenge man kan reklamerer slik forbrukerkjøpsloven gir en rett til. Send en mail til netshop der du krever at de fikser feilen eller gir deg nytt headsett, og spør om du skal hente pakken og betale, eller la posten sende den tilbake til dem. Gjør det ihvertfall helt klart at å betale opptaksgebyret i tilfelle ikke er et tegn på aksept. Dersom du har behandlet headsettet som drit har du nok lite du skulle ha sagt. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg trodde at garantien til Koss dekket dette jeg. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Kan ikke jeg kreve at de legger frem event. bevis? Hvordan kan de konkludere med dette uten å ha åpnet lednigen (isolasjonen)?? Noen som vet? Får sende de en mail, og se hva de svarer! Tok kanskje svaret til de får god fisk.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Kan ikke jeg kreve at de legger frem event. bevis? Hvordan kan de konkludere med dette uten å ha åpnet lednigen (isolasjonen)?? Noen som vet? Får sende de en mail, og se hva de svarer! Tok kanskje svaret til de får god fisk.. De trenger ikke fjerne isolasjonen for å påvise at det er en selvforskyldt mangel. Dersom ledningen ved pluggen har tydelige slitasjemerker og bærer preg av å ha vært unormalt bøyd, så kan dette medføre at lyden blir dårlig. Det vil da ikke dekkes av reklamasjon eller garanti. Dersom det ikke finnes noen tegn til unormal slitasje så kan de ikke nekte deg. Du kan dessuten kreve at de dokumenterer avslaget. Et bilde med kommentarer pleier å være vanlig. Endret 12. desember 2007 av Nuffern Lenke til kommentar
Bza Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Koss har "Koss Stereophones No-Questions-Asked Lifetime Warranty." som dekker alle skader på dine headset. Jeg knakk mitt Porta-Pro headset da jeg satte meg på det en gang. Leverte det inn og fikk et nytt i retur. Ingen spørsmål, ingen problemer. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 I enkelte tilfeller kan det nok lønne seg å benytte seg av garanti i stedet for reklamasjon ja... At de var så liberale ante jeg ikke. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Jeg så at det var lifetime garanti på mitt headsett!! Tror dere at det også kan ha en slik garanti som BZA snakka om? Vet dere event. hvem jeg kan kontakte? Endret 13. desember 2007 av 07hedhauma Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Netshop skal videreformidle dette for deg. Dvs, du kan gå tilbake på posten, si du ikke skal ha pakken og be de sende den tilbake til Netshop. Da må de betale porto + returporto og får ikke oppkravet sitt og kanskje lærer de at det ikke nytter å bare sende ting direkte ut igjen. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Takker får alle svar. Etter å ha lest garanti reglene til Koss, så driter jeg i kampen om nytt, da de mente dette var slitasje skade. Tenkte også jeg bare skulle sende det tilbake, siden de kunne ivertfall spurt meg om jeg ville ha det i retur ( defekte headsettet). Det jeg tenker mest på om jeg skal sende det tilbake er event. konsekvenser, ekstra frakt igjen, gebyr, purring osv. Noen som har opplevd/gjort det samme? Lenke til kommentar
thodd Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Takker får alle svar. Etter å ha lest garanti reglene til Koss, så driter jeg i kampen om nytt, da de mente dette var slitasje skade. Tenkte også jeg bare skulle sende det tilbake, siden de kunne ivertfall spurt meg om jeg ville ha det i retur ( defekte headsettet). Det jeg tenker mest på om jeg skal sende det tilbake er event. konsekvenser, ekstra frakt igjen, gebyr, purring osv. Noen som har opplevd/gjort det samme? Uflaks at det er Netshop du har kjøpt headsettet av, da. Jeg kjøpte mine Porta Pro på hifiklubben og leverte dem inn der etter at jeg hadde klart å sprenge dem (de var koblet til forsterkeren hjemme i stua, og så glemte jeg det da jeg satte på en cd, og skrudde opp lyden) - to uker senere hadde jeg et reparert par. Tidligere har jeg også levert inn til en annen forhandler av Koss, uten spørsmål om jeg hadde kjøpt varen hos dem. De sender bare videre til Koss' verksted uten spørsmål. Jeg ville ringt Netshop og konfrontert dem med Koss sin omfattende livstidsgaranti og sagt at du ikke akter å betale oppkrav på headsettet som ligger på Posten. Reparasjonen av dem koster ikke Netshop noe mer enn frakten uansett, så dette høres ut som dårlig service. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Koss gir ingen livstidgaranti mot selvforskyldte skader. Dersom man selv har ødelagt hodetelefonene har man kun hatt flaks dersom selger har erstattet de. This Koss product has a Lifetime Limited Warranty which covers normal use by the initial user or purchaser of this particular Koss product. Koss hereby warrants only to the initial user or purchaser that this Koss product will be free of any defect in materials and workmanship for the life of the product. Dersom man selv er skyldig i å sprengt de, fått et tydelig brudd på kabelen eller rett og slett knekt noe så dekkes ikke dette. Koss sier selv at det kun gjelder ved normal bruk, og om det skyldes dårlige materialer og produksjon. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Netshop har konkludert med at det gjelder slitasje og sier absolutt ingenting om at det er unormal slitasje. Tar man de på ordet, mener de at dette skal dekkes av Koss sin garanti og dermed at Netshop gjort en feil. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 han jeg snakket med om mandagen sa at de sendte alle varer tilbake/rerur uansett slik at ikke Netshop skulle få noe pes på seg seinere. Han sa at dette stod klart og tydelig på Netshop sine sider, har trålet gjennom alle support sidene, og kan fortsatt ikke finne den informasjonen? Burde jeg sende tilbake (oppkravspakken) til Netshop og se på event. konsekvenser, eller bare drite i de 140 kr? Det med garanti virker vel nyttelsesløst siden det var slitasje skade? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 (endret) Koss sine garantivilkår som fulgte med eit sett PortaPro Garantien dekker: Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid.Garantien dekker ikkje: Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk. herunder typiske feil som: Brukket bøyle Røket ledning Fjerning av fremmedelementer fra elementer (for eksempel fjerning av hårstrå) Skifte av øreputer Sprengte elementer Endret 14. desember 2007 av Zeph Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Koss gir ingen livstidgaranti mot selvforskyldte skader. Dersom man selv har ødelagt hodetelefonene har man kun hatt flaks dersom selger har erstattet de. Jeg kan bekrefte at Koss er svært liberale med sin livstidsgaranti. Jeg leverte 1 stk portapro og 1 stk sportapro på HI-FI klubben i sin tid. Begge to var oppspist av chinnchilla. (Man så helt klart og tydelig at feilen var at et dyr hadde gnagd på dem). Jeg spurte om det var mulig å få reparert dem mot betaling. Neida, fikk jeg beskjed om. Koss er meget liberale, så vi forsøker bare å sende dem inn, så får du de nesten helt sikkert reparert på livstidsgarantien. Og joda, det fikk jeg. De ble sendt til Canada, så det tok noen uker, men likevell. 2 stk. høretelefoner som helt klart var oppspist av et dyr, ble reparert uten noen kostnader for meg. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Vet de har vært liberale på dette før, men vet ikke nå mer etter å ha lest garantivilkårene, på koss sine sider. Netshop sendte de ikke inn i det hele tatt, siden headsettet kun var inne EN dag. Kanskje de har fått pålegg om å ikke sende alt mellom himmel og jord mer, og heller ta undersøkelser selv??? Men hva mener dere jeg burde gjøre med pakken som ligger på posten, med det defekte headsettet, er utrolig usikker! Er kjipt å bruke rundt 300 kr, (frakt til Netshop, og oppkrav fra de til meg). Hvis de bare hadde tatt kontakt, og spurt hva jeg ville skulle skje med Headsettet og kunne ytet litt service så hadde saken vært annerledes. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Vet de har vært liberale på dette før, men vet ikke nå mer etter å ha lest garantivilkårene, på koss sine sider. Jeg har sett det selv ja, men jeg har også merket at garantivillkårene er skrevet mye strengere på den norske siden til koss i motsetning til den kanadiske. Jeg vil dermed tippe (uten å vite det sikkert) at man får mye bedre hjelp om man selv sender dem til kanada og inkluderer returporto. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Da er jeg jo like langt, jeg må jo da ta de ut 140 kr + 140 kr i porto bort til netshop + porto til Canada. Så jeg lar garantien ligge for denne gang. Men som jeg har stilt spørsmål på før i posten er om jeg skal ta de ut eller sende den tilbake til Netshop?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå