Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MSN treg overføring - forklaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også vært plaget med akkurat dette. Fant for en stund siden et engelsk forum med tråd om samme problemet. Det var visst ikke bare nat som var problemet.

Klarer ikke å spore opp tråden nå, men husker at det ikke var noen fornuftig forklaring på problemet. Bruker Trillian selv, kanskje det var på forumet på hjemmesiden til programmet.

Lenke til kommentar

Altså, jeg vet at det kommer av porter og NATing. Det jeg er interessert i er å vite hvordan MSN takler det når man ikke kan opprette en direkte forbindelse mellom de to. Jeg mener å ha lest for lenge siden at overføringen da går via Microsoft sine servere ellerno, og at det er du da aldri får mer enn 2-5kb i rate.

Lenke til kommentar

Kjenner til problemet selv.

Jeg vet ikke helt hvordan MS har løst det, men Skype benytter seg da av ANDRE online brukere, ala P2P.

Man kobler seg med andre ord til en 'aktiv' mellommann (som da har åpnet de nødvendige portene), og dataene blir sendt via han.

Kan være MS gjør noe av det samme, og at hastigheten er bevisst satt så lavt for at det ikke skal gå nevneverdig ut over linjen til mellommannen.

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Gjelder problemet bare MSN, eller er det andre lynmeldings-klienter som fungerer bedre?
Samme greia med Trillian. Tror ikke det spiller noen rolle hvilken klient som brukes.

Jeg som endelig trodde jeg hadde en god løsning.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest for lenge siden at overføringen da går via Microsoft sine servere ellerno, og at det er du da aldri får mer enn 2-5kb i rate.

Nei, det gjør det ikke. Går direkte P2P

Start en overføring, g¨på "start - cmd" og skriv "netstat -b" for å se hvilke porter som brukes.

Sikkert lurt å sammenligne portene før og etter overføring, eller se på ip-adressene

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha lest for lenge siden at overføringen da går via Microsoft sine servere ellerno, og at det er du da aldri får mer enn 2-5kb i rate.

Det gjør ikke alltid det om porter ikke er åpnet eller om man sitter bak NAT og messenger ikke klarer finne frem. Da går det sannsynligvis via noe MS greier

Lenke til kommentar

Det gjør ikke alltid det om porter ikke er åpnet eller om man sitter bak NAT og messenger ikke klarer finne frem. Da går det sannsynligvis via noe MS greier

Ah, sånn ja. Men tror ikke den går via M$ likevel. Går nok bare i passive mode og det er jo tregere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...