tacomodo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg vet at hvis den ene parten sitter bak NATing og det ikke er mulig med en direkte kobling så går overføringshastigheten til helvete. Det jeg lurer på er om noen har en god forklaring på hvorfor det er slik? Går alt via Microsoft ellerno da? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg har også vært plaget med akkurat dette. Fant for en stund siden et engelsk forum med tråd om samme problemet. Det var visst ikke bare nat som var problemet. Klarer ikke å spore opp tråden nå, men husker at det ikke var noen fornuftig forklaring på problemet. Bruker Trillian selv, kanskje det var på forumet på hjemmesiden til programmet. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hos meg funker det fint når begge partene har rett porter forwardet, men det er mulig det er andre ting inn i bildet også. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Altså, jeg vet at det kommer av porter og NATing. Det jeg er interessert i er å vite hvordan MSN takler det når man ikke kan opprette en direkte forbindelse mellom de to. Jeg mener å ha lest for lenge siden at overføringen da går via Microsoft sine servere ellerno, og at det er du da aldri får mer enn 2-5kb i rate. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kjenner til problemet selv. Jeg vet ikke helt hvordan MS har løst det, men Skype benytter seg da av ANDRE online brukere, ala P2P. Man kobler seg med andre ord til en 'aktiv' mellommann (som da har åpnet de nødvendige portene), og dataene blir sendt via han. Kan være MS gjør noe av det samme, og at hastigheten er bevisst satt så lavt for at det ikke skal gå nevneverdig ut over linjen til mellommannen. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det eg lurar på er om det er Microsoft har gjort det treigt for å forhindre kopiering og sånt. De veit ke eg meinar... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Åpner man porter (evt UPNP) i begge ender så får man direkte forbindelse og 100% ytelse. Hvis ikke så går man via trege M$ linjer. Det får jo blir opp til hver enkelt hvor bra resultater man ønsker. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hehe ... Hvilke porter er det som skal åpnes ? ( Altså hvilke porter går overføring i msn på ?) Mvh -Djgunnah Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Jeg er ikke helt sikker på hva WLM bruker. Tror det er dynamisk... Det enkleste er utvilsomt å bruke UPNP. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Gjelder problemet bare MSN, eller er det andre lynmeldings-klienter som fungerer bedre? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Gjelder problemet bare MSN, eller er det andre lynmeldings-klienter som fungerer bedre?Samme greia med Trillian. Tror ikke det spiller noen rolle hvilken klient som brukes. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Noen som har en link til hvordan få ordnet slike problemer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Gjelder problemet bare MSN, eller er det andre lynmeldings-klienter som fungerer bedre?Samme greia med Trillian. Tror ikke det spiller noen rolle hvilken klient som brukes. Jeg som endelig trodde jeg hadde en god løsning. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Her er info om porter og UPNP... http://ochil.blogspot.com/2006/09/windows-...r-and-upnp.html Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Bare google litt folkens. Finn ut hvilke porter programmet som brukes bruker og åpne/forwarde de i routeren deres. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg mener å ha lest for lenge siden at overføringen da går via Microsoft sine servere ellerno, og at det er du da aldri får mer enn 2-5kb i rate. Nei, det gjør det ikke. Går direkte P2P Start en overføring, g¨på "start - cmd" og skriv "netstat -b" for å se hvilke porter som brukes. Sikkert lurt å sammenligne portene før og etter overføring, eller se på ip-adressene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Heldigvis går det utrlolig kjapt å overføre filer til hverandre på MSN når folk sitter på samme LAN. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg mener å ha lest for lenge siden at overføringen da går via Microsoft sine servere ellerno, og at det er du da aldri får mer enn 2-5kb i rate. Nei, det gjør det ikke. Går direkte P2P Det gjør ikke alltid det om porter ikke er åpnet eller om man sitter bak NAT og messenger ikke klarer finne frem. Da går det sannsynligvis via noe MS greier Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg mener å ha lest for lenge siden at overføringen da går via Microsoft sine servere ellerno, og at det er du da aldri får mer enn 2-5kb i rate. Nei, det gjør det ikke. Går direkte P2P Det gjør ikke alltid det om porter ikke er åpnet eller om man sitter bak NAT og messenger ikke klarer finne frem. Da går det sannsynligvis via noe MS greier Ah, sånn ja. Men tror ikke den går via M$ likevel. Går nok bare i passive mode og det er jo tregere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå