djplaya Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Heisann! Kommer kansje litt dårlig fram i topicen hva jeg mener , hehe. Men la oss man skulle ha prøvd og fikset en pc til en kammerat. Denne kammeraten klager over at det trådløse nettverket eller nettverket generellt er ustabilt. Finnes det noe verktøy som kan måle når nettverket hopper ut og gi en logg eller statistikk på dette ? Hovedpoenget er vel ikke og se akkurat hvor mange ganger per døgn nettet hopper ut , men og se om det faktisk gjør det , da man kunne avgjøre om det faktisk er noe fysisk galt med pcen eller om det er nettleverandøren til denne karen som skal få slite litt. Lite effektiv jobbing og sitte og se på nettverksikonet om det hopper ut eller konstant prøve og pinge / aksesse websider. På forhånd takk , og beklager om dette er blitt spurt før. Jeg fant i alle fall ingen ting :-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Du kan jo bruke pingplotter. Edit: Skal du kun sjekke trådløsforbindelsen så pinger du bare routerens IP. Endret 12. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
djplaya Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Ok. Jeg jobber på et lite PC-Verksted. Jeg har en kunde som klager over at nettet faller ut hele tiden. På begge nettverkskort, trådløst og kabelkortet. Jeg prøver jo og være mest mulig effektiv her , så jeg trenger et program som kan "overvåke" ( kall det gjerne det ) , nettverksforbindelsen , og se om den faktisk faller ut til tide og utide. Slik at jeg kan finne ut om det faktisk er noe galt med kortene hans , eller om det er noe utstyr hjemme hos han ( router , modem , kabler osv. ) som har skylden. Her er det såklart snakk om et garantiproblem også. Jeg ser for meg et program som pinger routeren , en inet. server el. lignende over tid ( eller en liten notepad som noen her kan skriver for meg ? ) Tror jeg har utalt meg riktig forståelig nå :-) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Pingplotter kan gjøre det for deg. Du kan til og med få en mail hver gang nettet hans blir brutt. Når man får brudd både på kablet og trådløst så tyder det på at enten blir routeren hans overbelastet av forbindelser, eller at nettforbindelsen hans blir brutt. Det vanligste problemet er at man kjører bittorrent og at routeren krasjer pga for mange forbindelser. Du bør derfor spørre de om de bruker bittorrent... Man MÅ sette begrensning i torrentprogram på antall forbindelser globalt. De beste konsumrouterne på markedet tåler 200 forbindelser, mens en mere normal router kanskje tåler 50. http://www.smallnetbuilder.com/component/o...d,189/chart,124 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Netstumbler kan måle signalstyrke m.m. Et veldig bra program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå