Mobias Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei, noen som vet hvordan man gjør dette? Jeg husker ikke. hehe. Jeg skal da koble en pc opp mot ett domene! haster! Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Det du gjør er å finne den eksterne ipadressen din, feks www.myip.dk. Deretter logger du deg på kontroll panelet til domenet og setter ipadressen som @ host. I mitt tilfelle blir det at www.hille.tv sin @ host skal være ***.***.***.***(Min eksterne ip) Endret 30. september 2014 av Hille Lenke til kommentar
Mobias Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 ikke sånn jeg tenkte. Sverige har en server so jobber min her kobles opp mot for å få noe som heter citrix osv. tilgang til det. men så må pcen kobles opp mot det, slik at vi kan logge inn med brukernavn og passord som er på serveren. skjønner noen? hehe. Sånn at på login skjermen til pcen så kan jeg velge domene, så kan je velge lokalt, OG den. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 du starter maskinen på nytt og under brukernavn/passord skal du få valget om å logge deg inn lokalt eller i et Domene. Hvis den ikke vises så trykk på alternativer. Veldig bra problem formulering forresten Lenke til kommentar
Mobias Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Var det ironi? Ja jeg vet at jeg kan velge der jeg logger inn på pcen, men jeg må først sette den opp. å legge til domenet ett sted, men jeg husker ikke hvor :\ Og for at det domenetskal vises på loginskjermen/Alternativer, så må jeg jo legge den til ett sted, hvor gjør jeg det igjen? Endret 12. desember 2007 av Mobias Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Mener du å melde en maskin inn i domene? Da høyreklikker du min datamaskin. egenskaper/ maskinnavn/ endre og skriv inn domenenavnet der. Resten er vel rett frem.. Lenke til kommentar
Mobias Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 ja STEMMER!! Sånn man gjorde det;) ehe. Var innpå der i sta serru, men knota litt:) hehe. fikk det til, takk for all hjelp:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå