Ethernet Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei Skal ha fremføring om klassisk musikk på det 20. århundret, altså 1900-tallet. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det, så tenkte jeg kunne høre her først. Jeg mener temaet er jo svææært. hundrevis av musikere, så om noen veit om èn person jeg burde finne ut om. Forslag til fremføring? Generelle innspill mottas med takk Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Igor Stavinsky er en godt kjent komponist fra forrige århundre, samme med Shostakovich, Debussy, Ravel, Vaughan Williams, Ottorino Respighi (impresjonismen). Skal du ha norske er Arne Nordheim en anerkjent samtidskomponist, en annen er Harald Sæveruds. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Takker og bukker Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du kan jo skrive om Wladyslaw Szpilman, en kjent pianist som overlevde 2 verdenskrig på mirakuløst vis. Det er laget en film om ham, "The Pianist" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå