morgan_kane Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 hvordan fungerer nyere spill i linux? blir grafikken ræva? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Litt vanskelig spørsmål egentlig! Mitt svar vil være at spill fungerer glimrende på GNU/Linux. dessverre er det ikke så mange komersielle spill tilgjengelig for GNU/Linux. Finnes mange frie spill da, både nye og gamle til platformen, men det er vel ikke de du tenker, tipper jeg. På samme måte som at PS2-spill ikke fungerer på X-Box, fungere Windows-spill normalt sett ikke på GNU/Linux. Om du tar det som et ja eller nei, får være opp til deg. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan få mange Windows spel til å fungere i Linux vha. Wine. www.winehq.com Visst du går in på appdb.winehq.com så kan du søke på spel, og sjå kor bra dei fungerer under Linux. Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) hvordan fungerer steam og cs 1.6 i linux? hvilket linux os burde jeg velge med tanke på spill? Endret 12. desember 2007 av morgan_kane Lenke til kommentar
goggys Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Steam og CS fungerer helt fint på de fleste Linux distroer. Linux er vel egentlig ikke et OS men bare en kjerne, så de ulike typene OS basert på Linux kjernen man velge, kalles distroer. De fleste distroer vil takle spill, men jeg kan anbefale Ubuntu siden jeg bruker det selv og synes det er brukervennlig og et fint OS. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 http://appdb.winehq.org/objectManager.php?...on&iId=3507 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Til dømes ET:QW fungerer ypperlig i gnu/linux. Eg får høgare ytelse under gnu/linux enn i vista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå