pondus1234 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei! Jeg er en gutt på 16 år, og har det siste året gått fra rundt 85 kg til nå nærmere 100 kg eller mer (har ikke vekt å sjekke på). Jeg bor på internatskole, og har derfor vanskelig for å bestemme hva som skal til middag. til frokost spiser jeg ca 2-3 skiver (av og til gryn med melk på, samt sukker da). Disse skivene har ofte sjokade på seg. Ellers så har jeg servelat når det er tilgjengelig. Jeg liker stort sett ikke sjokade, men det er lite utvalg her, men det er da ost og slikt, men er lite fristende med typen de har her. Lunsj er det stort sett det samme som frokost. 2-3 skiver. Middagen er det anderledes. Her tror jeg at jeg gjør den store feilen. Jeg hiver innpå til jeg er sprekkmett. Vi får ikke ta på tallerkenen selv, og jeg er oppvokst med den læren at jeg skal spise det jeg har på tallerkenen, men ser andre som kaster det som er av rester. Jeg føler meg ikke akkuratt vell etter å ha spist så mye som jeg ofte gjør, og det siste halvåret har jeg hatt mye ringer rundt magen, som jeg regner med betyr at jeg utvider magen. Kvelds er det vell stort sett det samme som frokost og lunsj. 2-3 skiver. Jeg er ikke særlig flink til å være i aktivitet. Jeg sitter stort sett fremfor maskinen, og grunnen til dette er vell antageligvis at det ikke er noen som gidder å være med på tur. Så da lurer jeg på hva jeg kan gjøre med dette? Jeg er gennerelt ikke fornøyd med magen min, den ser rett og slett ikke god ut, og jeg merker at den vokser. Merker også det samme med brystkassen. Den vokser også. Har ringer eller streker oppe med skulderen som leder ned til brystet.... Noen gode tips til å få vekk litt fett her og der? Takk. Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du må finne på noe å gjøre på fritida istedenfor å sitte forran pc`en. Har du vurdert mer grønt til kosten? frukt, grønnsaker o.s.v.? Hvor mye frukt spiser du i uka? Begynn på en aktivitet og tren 3 ganger i uka minst, men du skal da ha det gøy og ikke gå rundt å hate det. Det er snakk om å endre livsstil. Da vil du få vekk mer fett her og der, men det vil sikkert bli tungt i starten. Lenke til kommentar
pondus1234 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 Det går lite i frukt da jeg er alergisk mot stort sett det meste innen den kategorien. Det som går klart er bananer, og det er noe vi ikke får servert så ofte her på skolen. Har nå begynt å gå turer før frokost, 20-30 min, og håper at det er en start i allefall, og noe som jeg kan klare å holde oppe. Hva er eventuelt gode treningsaktiviteter? Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det går lite i frukt da jeg er alergisk mot stort sett det meste innen den kategorien. Det som går klart er bananer, og det er noe vi ikke får servert så ofte her på skolen. Har nå begynt å gå turer før frokost, 20-30 min, og håper at det er en start i allefall, og noe som jeg kan klare å holde oppe. Hva er eventuelt gode treningsaktiviteter? kampsport, håndball, fotball, o.s.v. Hva er i nærheten av der du bor? Det er jo bare å forsøke mange ting å blir der du trives. Hva med grønnsaker da? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Spis oftere og mindre. Frokost - lunsj - mellommåltid (en skive eller youghurt eller banan med 4 mandler) - middag - kvelds. Da holder du forbrenningen oppe og kroppen skriker ikke ut etter umidelbar energi som sukker og slikt. Gå turer før du spiser. 1 time tur øker forbrenningen din i 10 timer fremover. Spis fisk minst engang per dag enten som middag eller pålegg. Husk å få i deg nok fiber. Spis bare grovt brød og minst mulig med hvete i seg. AKIRA Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Middagen er det anderledes. Her tror jeg at jeg gjør den store feilen. Jeg hiver innpå til jeg er sprekkmett. Vi får ikke ta på tallerkenen selv, og jeg er oppvokst med den læren at jeg skal spise det jeg har på tallerkenen, men ser andre som kaster det som er av rester. Jeg føler meg ikke akkuratt vell etter å ha spist så mye som jeg ofte gjør, og det siste halvåret har jeg hatt mye ringer rundt magen, som jeg regner med betyr at jeg utvider magen. Går jo an å be om litt mindre porsjon da. Dessuten gjelder bare "høflighetsregelen" med at man spiser det man har forsynt seg med dersom man faktisk har forsynt seg selv. Lenke til kommentar
pondus1234 Skrevet 25. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2007 Tror kanskje jeg har endret syn på saken. Hører stadig at jeg er som en normal gutt på min alder, men det kan vell være så mangt. Tror det som er mitt største problem med utseende er brystkassen. Kan denne bare trenes med å gå turer og slikt? Ellers så er det litt fyldig i kinnene. Jeg har egentlig aldri likt mitt eget utseende, så jeg har alltid prøvd å gjøre noe med det, men har aldri klart å holde på mer enn en dag eller to. Det er for vanskelig å bli motivert :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå