HotDoG Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Ja forresten, jeg fikk 163kr timen på fredag ellerno Joachim fikk 175kr.. Elite Du jobber i morra ikkesant? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Møkka folk som ringer ca 2 ganger i uken. Er det dame som ringer så snakker eg perverst til henne da legger de på fort. litt stønning i telefonen er du god på alltså? Tenk litt fremover i tid at det plutselig er svigermor på den andre enden. De høres jo ut som telefonselgere. Da skal jeg love deg at du får et ligg som overgår alle dine forventninger. Dette anbefalte FBI på nrk faktisk. Virker helt fint og har ikke dritt meg ut enda Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg svarer alltid halo bare.............. NICE! den skal eg bruke neste gang! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Telemarketing er faktisk den raskest økende formen for direkte markedsføring her i landet. P.t. er det 25.000 telefonselgere i landet, og de/vi/jeg er kommet for å bli. Er til dels enig at det kan virke teit med en del ting, men mange ting er også positive. Ta f.eks. lodd for humanitære organisasjosner. Eksempelvis redningsselskapet og LHL driftes stort sett kun utfra lotteriinntektene. Indirekte er altså telefonselgere med å redde liv. HotDoG- : sånt kan du ta på irc eller pm. bfisk Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Er til dels enig at det kan virke teit med en del ting, men mange ting er også positive. Ta f.eks. lodd for humanitære organisasjosner. Eksempelvis redningsselskapet og LHL driftes stort sett kun utfra lotteriinntektene. Indirekte er altså telefonselgere med å redde liv. Lodd vil eg kjøpe når det passer meg, ikke en sinnsyk masete telefonselger som skal få meg til å kjøpe lodd. Kjøper ikke lodd via telefonen lenger eg, har gjort det en gang før. Redningsbåtene og etter det fikk eg telefoner fra alle etterpå. Så da ble eg skuffet og svarte nei til alle i protest, nå står det anonymt på telefoen og da gidder eg ikke ta den :x Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Telemarketing er faktisk den raskest økende formen for direkte markedsføring her i landet. P.t. er det 25.000 telefonselgere i landet, og de/vi/jeg er kommet for å bli. Det samme kan vel sies om AIDS... Er til dels enig at det kan virke teit med en del ting, men mange ting er også positive. ... Indirekte er altså telefonselgere med å redde liv. ... Ja, dere er noen skikkelige helter. Akkuratt den tankegangen om at: "det vi gjoer er 99.99% harsk _kuk-ost, men det er noe positivt i det, saa det er jo bra da..." er jeg vel ikke saa veldig imponert over. Ser vel mest paa det som aa desperat gripe etter halmstraa i en argumentasjon. Et annet spoersmaal er vel om folk flest ville vaert villige til at eksempelvis flere mennesker skulle doe( pga daarlig sponsing av redningstjenester ), for aa bli kvitt telefonselgere. Min posisjon paa det spoersmaalet er at saa lenge disse personene ville vaere telefonselgere selv - helt ok. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Telefonselgere er noe av det mest irriterende som finnes! Men det er klart at de gjør jo bare jobben sin.. Akkurat som parkeringsvakter, de er også veldig irriterende. En jobb er en jobb.. Og det er slettes ikke alltid man kan velge å vrake blandt jobber så man må ta det man får, hvis dette da blir som telefonselger så er det bare sånn, man må leve med det.. men!! jeg tror ikke jeg selv ville valg en jobb somde fleste folk missliker at man gjør, da holder jeg meg heller til en som blir mer verdsatt, som f.eks en av "datagutta".. ingen folk er så glade som en bruker med dataproblemer som blir fikset! oh happy day! jeg er helten! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Telefonselgere er noe av det mest irriterende som finnes! Men det er klart at de gjør jo bare jobben sin.. Akkurat som parkeringsvakter, de er også veldig irriterende. En jobb er en jobb. Jo det er en jobb, men forskjellen er at det er du som ikke betaler parkeringsavgiften og da får du bot. Så sammenlingne telefonselgere med parkeringsvakter var vel drøy Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Er til dels enig at det kan virke teit med en del ting, men mange ting er også positive. ... Indirekte er altså telefonselgere med å redde liv. ... Ja, dere er noen skikkelige helter. Akkuratt den tankegangen om at: "det vi gjoer er 99.99% harsk _kuk-ost, men det er noe positivt i det, saa det er jo bra da..." er jeg vel ikke saa veldig imponert over. Ser vel mest paa det som aa desperat gripe etter halmstraa i en argumentasjon. [...] Vel, det å faktisk bidra til å drifte et lotteri der man redder menneskeliv er vel prisverdig i forhold til, som du så flott kaller det, lage 99,99% harsk kukost? Trenger ikke å klamre meg til noe halmstrå. Jeg forsøker bare å lage en diskusjon her. Poenget er at veldig få innser at telefonmarkedsføringen er essensiell for flere humanitære organisasjoner. Telefonselgere er noe av det mest irriterende som finnes! Men det er klart at de gjør jo bare jobben sin.. Jeg har jo faktisk av egen fri vilje søkt på denne jobben, med den begrunnelse av at den er svært godt betalt. Da firmaet rekrutterte nye folk, var det vel over 60 søkere til 15 plasser eller noe, and they keep on coming. g'day to you btw penta=) bfisk Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Vel, det å faktisk bidra til å drifte et lotteri der man redder menneskeliv er vel prisverdig i forhold til... Jeg har jo faktisk av egen fri vilje søkt på denne jobben, med den begrunnelse av at den er svært godt betalt. bfisk Unnskyld, jeg tror jeg maa vaere litt dum. Kan du forklare sammenhengen mellom: [*]AA 'drifte' en humanitaer organisasjon [*]AA ha en jobb som gaar ut paa aa plage folk, i den hensikt aa tjene masse penger , for meg, sakte og tydelig? Ikke bruk vanskelige ord er du snill, det blir for komlipsert for meg. Og i samme slengen, siden dette med humanitaere organisasjoner har blitt ett sentralt punkt for deg i din argumentasjon for aa hoeyne folk sin respekt for telefonselgere, kan du redegjoere for: [*]Om du jobber for en humanitaer organisasjon [*]Hvor mye av folks bidrag til slike organisasjoner som gaar med paa aa dekke loenninger og administrative kostnader Hvis du ikke jobber for en slik organisasjon, kan du da fortelle meg hvilken relevans det at andre folk jobber for slike har for vaar( eller din egen ) grad av 'respekt' for et slikt dritt-yrke? Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Telefonselgere er noe av det mest irriterende som finnes! Men det er klart at de gjør jo bare jobben sin.. Akkurat som parkeringsvakter, de er også veldig irriterende. En jobb er en jobb. Jo det er en jobb, men forskjellen er at det er du som ikke betaler parkeringsavgiften og da får du bot. Så sammenlingne telefonselgere med parkeringsvakter var vel drøy det er klart det er forskjell på jobbene.. men begge er like irriterende! var det som var poenget! ikke konsekvensene av hva som skjer om man ikke gjør som personen sier.. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Kan du forklare sammenhengen mellom: AA 'drifte' en humanitaer organisasjon AA ha en jobb som gaar ut paa aa plage folk, i den hensikt aa tjene masse penger Det jeg mener med å drifte en humanitær organisasjon, i denne sammenhengen, enkelt forklart. Telefonsalg -> Lotteriinntekter for hum.org. -> Drift av hum.org -> Bra arbeid. Ikke telefonsalg -> Små lotteriinntekter for hum.org -> Redusert drift - Mindre bra arbeid. Det med å ha en jobb som går ut å plage folk i den hensikt å tjene penger, vel, om den går ut på å plage folk vil jo være meget subjektivt. Og man kan vel ikke forvente at noen tar en sånn 'drittjobb' uten å få betalt for det? kan du redegjoere for: Om du jobber for en humanitaer organisasjon Hvor mye av folks bidrag til slike organisasjoner som gaar med paa aa dekke loenninger og administrative kostnader Jeg jobber ikke direkte for en humanitær organisasjon men for et markedsføringsfirma som den respektive humanitære organisasjonen har ansatt. I forhold til andre former markedsføring er telefonsalg svært effektiv med hensyn til andre former for direkte markedsføring. Det er klart det ikke er gratis for oppdragsgiver, men så er det jo svært lite som er gratis her i verden da. Men det er altså billig - sett i forhold til effektiviteten. Det må jo være en grunn til at store hum.org. sånn som Redningsselskapet og LHL bruker telemarketing aktivt? Jeg forsøker ikke å forsvare meg selv i nøyaktig min posisjon, men høre litt om folks fordommer og synspunkter på telefonsalg. At jeg har respekt for yrket mitt; vel vel, jeg har ingen ting i mot det sånn sett. Om jeg har respekt for jobben og stillingen min? Ja. Det har jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå