Gå til innhold

Telefonselgere

Anbefalte innlegg

Bare lurte,

Hva synes forsamlingen her om telefonselgere?

Er selv en sådann, velger å kalle meg selv salgskonsulent innenfor telemarketing, da.

Det er mange sure folk der ute. Hvordan er forumbrukere i forhold til menigmann på dette punktet?

bfisk

Salgskonsulent, utgående Telemarketing

Sandberg, et selskap i Orkla-konsernet

( :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig ikke noe forhold til det , men det var foer jeg jobbet

6mnd som telefonselger paa heltid , og jeg skal si dere at jeg har

betydelig mer respekt for dem etter det .

En ting er aa bli " plaget " av en selger , men det er noe annet aa faa dritten tilbake gjennom hele dagen .

Mange som jobber er ogsaa paa provisjon , saa man maa da selge for

aa tjene penger .

Jeg traff da utrolige mange hoeflige mennesker ( de fleste var det ) og mange gamle var glade for at noen ringte og de proevde ofte aa hale ut samtalene , var trist aa legge paa nesten :(

Men saa var de idiotene da , stressa folk som pokker lar sin aggresjon

gaa ut over meg bare fordi de hadde en daarlig dag , var tilogmed

etpar som truet med aa drepe meg , tok jo det med en klype salt da .

Uansett jeg husker en fyr som skulle skyte meg .

Da spurte jeg han om hvilket vaapen han hadde ( jeg er da vaapenentusiast selv ) .

Da sa han han hadde en hagle ( husker ikke merket ) men det var ikke

Mossberg Benelli eller Beretta og siden det ikke var noen av de saa ba jeg han DRA TIL H&(*&LVETE og sa at jeg ikke ville godtatt aa bli skutt med et slikt drittvaapen som han hadde , han ble da stum , og saa oensket jeg ham en fortsatt god kveld og la paa :woot:

Lenke til kommentar

Har vel i grunn samme erfaring som Archangel her.

Er faktisk utrolig mye greie folk der ute, som både er høflige og det som er. De som slenger på røret, er også helt ok, men folk som begynner å skjelle meg ut, det liker jeg ikke. Forsøker bare å lukke øra og få avslutta samtalen uten å være uhøflig.

Jobber med grunnlønn (83kr/t, da jeg er under 18) og provisjon. De gode selgerne der tjener ofte 200-250 kr timen, og kan passere 350/t på en god dag.

Hvem sa dette var et drittyrke? ;) Ofte så går jo pengene til et godt formål, eks lodd for humanitære organisasjoner osv. Mange av disse som driftes ut fra lotteriinntektene.

bfisk

-the sales consultant-

Lenke til kommentar
Møkka folk som ringer ca 2 ganger i uken. Er det dame som ringer så snakker eg perverst til henne :D da legger de på fort.

litt stønning i telefonen er du god på alltså?

Tenk litt fremover i tid at det plutselig er svigermor på den andre enden. De høres jo ut som telefonselgere. Da skal jeg love deg at du får et ligg som overgår alle dine forventninger.

Lenke til kommentar

du kan bare si at du er opptatt og om de gidder å vente litt

så legger du røret til side og gjør noe anna

de pleier å vente 10minutter pluss pluss

ellers bare sier du at du er opptatt og spør om nummeret deres hjem

hvis de sier "nei vi får ikke gi nr til fremmede"

da svarer du "nei da vet du åssen jeg har det" *click*

så'n på seinfeld ;) hirr hirr

Lenke til kommentar

Hater telefonselgere, og mener dem fortjener all dritten de faar i retur fra folk.

Selv forsoeker jeg aa late som om jeg er interessert, og stiller alle slags spoersmaal for aa hale ut tida deres og faa dem til aa tjene minst mulig.

Mitt haap er da at dem kan ta seg sammen og gaa paa arbeidsledighetstrygd som andre anstendige mennesker.

Lenke til kommentar

Leste en tråd om hva man kunne gjøre med telefonselgere på dagbladet eller vg. kom opp endel geniale. f.eks en som hadde en CD med bikkje bjeffing og uling, hagleskudd og ynking. han satte på den cd'n når en telefonselger ringte. hunden bjeffer som faen, og han sa til selgeren: vent litt.

Så går han og kjefter på "hunden", men hunden fortsetter å bjeffe. så bytter han spor til der med hagleskuddet, og sa noe ala: ja sånn går det! deretter noe ynking og enda ett skudd. så gikk han tilbake til telefonen og sa at han måtte bare få bikkjen til å holde kjeft.

hehe! genialt.

Jeg tror telefonselgere er onde! eller veldig desp etter jobb. Jeg kunne aldri tenkt meg å bli telefonselger. er for ondskapsfullt! dessuten ringer de bastardene alltid MIDT under middagen :evil:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eg vil sidestille telefonselgarar med folk som kjem på døra og skal selge alt mulig. Begge driv med oppsøkande salg og står ikkje høgt i kurs her i huset. Når eg vil kjøpe noko så går eg enten i butikken eller leitar det fram på nettet. Eg er ikkje intressert i at ein eller annan person skal komme og fortelle meg at eg ikkje kan leve uten "ditt eller datt". Eg hadde hatt mykje større yrkesstolthet om eg var søppelkøyrar eller dasstømmar enn eg ville ha hatt om eg var telefonselgar..... :o

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg svarer alltid halo bare når det ringer noen som ikke viser nummeret, og 95% av gangene er det telefonselgere som ringer. Og da spør jeg hvem de skal snakke med. De spør selvfølgelig etter meg, og da svarer jeg at han er godt bort (med trist stemme) DA! blir det veldig stille. (beklager så mye) men det er den enkleste måten å bli kvitt de masete skrullehuene på :lol:

Lenke til kommentar

oleredv :

" Eg hadde hatt mykje større yrkesstolthet om eg var søppelkøyrar eller dasstømmar enn eg ville ha hatt om eg var telefonselgar..... "

Du er vel ikke en av dem som mener at aa veare : lege , psykolog ,

advokat , tannlege eller noe saant liksom skal veare saa mye " penere "

og " bedre " enn andre ??

Bare spoer siden jeg synes det er forkastelig i saa fall , ikke det at jeg

anklager deg , men " status " i yrkes sammenheng er ikke eksisterende

hos meg .

Lenke til kommentar

Til deg som synes jeg burde ta meg sammen å gå på arbeidledighetstrygd:

Jeg skatter faktisk 21% til det offentlige, og folk som meg (og deg?) holder liv i de stakkarne som faktisk må gå på arb.ledighetstrygd. Er det ikke positivt at jeg bidrar i stedet for å snylte?

Eller?

bfisk

the telefonselgerfan

Lenke til kommentar
Til deg som synes jeg burde ta meg sammen å gå på arbeidledighetstrygd:

Jeg skatter faktisk 21% til det offentlige, og folk som meg (og deg?) holder liv i de stakkarne som faktisk må gå på arb.ledighetstrygd. Er det ikke positivt at jeg bidrar i stedet for å snylte?

Eller?

bfisk

the telefonselgerfan

Jo, men ikke så lenge yrket er telefonselger. Syns mer synd på deg da enn om du hadde vært på trygd. Sorry, slik er det bare! Noen yrker er bare ikke verdt det! Kan være mange "dritt-yrker" (en snakka om status innen arbeidslivet), men de fleste av disse er nødvendige yrker. Det er ikke ditt!! Skal en selge ting så skap et skikkelig produkt, reklamer for dette produktet på vanlig måte og ha et utsalgssted der de interesserte kan henvende seg. Telefon og dørselgere er aktivt påtrengende og kun ute etter å LURE folk til å kjøpe produktet. Skjerp dere! Eier dere ikke moral?

PS. Innlegget retter seg mot selskapene bak, skjønner at de fleste selgere bare er ute etter å tjene penger til livets opphold, men det finnes andre, mer nødvendige yrker der ute!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...