Krissaa Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Lager ny hjemmeside for jobben og trenger respons på utkastet jeg har så langt. Fargene er bestemt av de, det eneste jeg kan endre på hva gjelder farger er hvor jeg har de forskjellige. Siden skal være informativ og ikke meningen at den skal produktorientert eller reklamere. http://intern.mestergruppen.no/byggeriet/forslag%204/ Konstruktiv kritikk tas i mot med takk Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Minus - Forskjellige skrift typer i forskjellige størrelser - Dårlig typografi og dårlig bruk av luft - Hvor er margene? - Rotetet design, prøv å tenk litt "grid" (Se: Blå linjer jeg har tegnet repr. grid system) - Smal og liten side Pluss + Du holder deg tro til profilen, bra! Lenke til kommentar
Krissaa Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Takk for tilbakemelding Margene drev jeg å prøvde frem å tilbake da jeg la ut, har mer luft nu. Hva mener du er dårlig typografi her? Og ang forskjellige skrifttyper i forskjellige størrelser. Har kun brukt verdana og century gothic. Menyen til venstre og menyen på toppen har forskjellige størrelser på tekst pga hva som skal fremheves. Hva er galt med det? Spør fordi jeg vil høre din mening mer konkret, bare Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg blir forvirret av menyen. Det ser ut som at venstre meny her "hoved" navigasjonen, topp menyen ser ut som en quick-links-bar... En annen ting er at skrift størrelsen i sidemenyen er større og skyter mer ut enn innholdet Lenke til kommentar
Krissaa Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Hm, ok. Har ikke sett på det sånn, jeg. Ang "quick-links" meny. Har satt tekststørrelsen og fonten i menyen til venstre lik brødteksten (bare fort), noe sånt du heller mener det bør være? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 problemet ditt nå er at alt er i ubalanse Prøv å ha samme line-height på venstre menyen som du har på headingen Et lite SEO tips: Bruk h1 til logo og h2 som normal heading.. Lenke til kommentar
Krissaa Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Hm, prøvde å legge alle menypunktene på venstre side. Ser bedre ut enn det gjorde etter at jeg endret tekststørrelse og font i menyen, syns jeg. Prøver meg litt frem og tilbake her Endret også på h1 og h2, skjønner ikke hva jeg har tenkt med å ha hovedheadingen som h3. Men hva mener du med "headingen"? Den største overskriften? Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Mitt førsteintrykk av denne siden var undring. Jeg sitter på en 19tommer bredskjerm nå, og siden din opplevde jeg som tom. Jeg la fort merke til det "brune" eller hva er det nå enn er for noe, den lange fete bakgrunnsstreken på toppen, med skyggen av logoen. Denne distraherte meg enormt. Den fanget min interesse, ikke innholdet. Jeg fikk fort ett inntrykk av dårlig design. Jeg forstod ikke navigeringsmenyen til venstre, men likte hovedboksen med den røde streken og logoen. Det er for liten linjeavstand. For meg er det plasseringen og designet av navigeringsmenyene som ødelegger. Jeg likte ikke løsningen din her overhodet, samt en mega distraherende brun strek. Det hele er litt smått, og fyller lite, men det skal vel heller ikke så mye rart på denne siden heller? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det er så mange muligheter med en slik sterk profil som byggeriet har. Jeg anbefaler å sette deg ned å begynne fra scratch.. Penn og papir (Skisser) > photoshop > feedback > photoshop > koding Lenke til kommentar
Krissaa Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Takk for tilbakemelding Slikt jeg trenger å høre. Sitter selv med stor skjerm og oppløsning, og liker at det er "tomt" som du sier. Er vel en smakssak? Dessuten vises siden greit med alle oppløsninger. Kommer nok ikke til å gjøre noe med det. Hva forstår du ikke med menyen? Syns den grå streken over gjør at hovedboksen har noe å holde seg fast i. Blir tamt og flyter litt om ikke jeg har noe slikt. Poenget er en enkel, informativ side med lite innhold, ja. Lenke til kommentar
FrodeNilsen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan fint ha litt bredere boks. Du finner ett godt eksempel her https://www.diskusjon.no/index.php?session=...t&p=9508925 Med med mer linjeavstand går det helt fint å fylle mere. Teksten blir mer i sentrum også. Det designet du har nå, har ingen tydelig primær navigasjonsbar eller navigasjonsliste. Når du bruker to lister, må du tydelig markere hvem som er primær, og hvem som er sekundær. Det er også naturlig å merke hvor man er hen i disse listene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå