Gå til innhold

Vurderer oppgradering av Shuttle XPC, men...

Anbefalte innlegg

Hei,

Litt usikker på om dette blir riktig kategori for mitt spørsmål, men jeg tar sjansen. Har en lett aldrende Shuttle XPC SK21G (info om denne modellen HER) som jeg vurderer å gi en moderat(!) oppgradering. Kort oppsummering av hva som sitter i maskinen for øyeblikket: 1GB RAM, Radeon 9800 PRO basert skjermkort med 128MB minne, AMD Athlon 64 XP3200 prosessor, 1 EIDE-disk og 1 SATA-disk (husker ikke spesifikasjonene på disse i farten) og 1 Plextor DVD-brenner.

Oppgraderingsplanene innebærer 1GB RAM ekstra, nytt skjermkort og bytte ut et par av viftene til noe mer stillegående. Min største bekymring ift. dette er strømforsyningen som sitter i maskinen. Dette er en 200W mini-variant, og jeg frykter at denne ikke er kraftig nok til å drive et saftig skjermkort i tillegg til de andre komponentene som sitter i boksen fra før av. Hadde i utgangspunktet plukket ut dette skjermkortet: Sapphire Radeon X1950PRO 512MB i håp om at dette ville booste grafikk-ytelsen på min gamle Shuttle et par hakk. Tenkte også å smelle til med en 24" LCD i samme farten, men dette har jo ingen innvirkning på hverken ytelse eller krav til maskinvaren forøvrig.

Noen innspill? Finnes det kraftigere strømforsyninger å få kjøpt til XPC, eller er det tilstrekkelig med den jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

200w hørtes litt lite ut. Men Shuttle selger vel sterkere strømforsyninger til ettermontering?

Når det er sagt er det mange som kommer med drøye påstander mtp. hva du trenger av effekt for å drive et system. Jeg hadde eksempelvis klart meg fint med 300w på mitt system, men endte opp med en på 550w etter diverse råd.

Er vel link på forumet her til en som kjører en ganske høyt spekket htpc på 250w psu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...