Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.

151 stemmer

1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

• Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52

Anbefalte innlegg

Om du hadde vondt i ryggen så hadde du ikke bøyd deg ned og lata som heller nettop grunnet vondt i ryggen.

Når du først står der med ræva i været så merker neppe ryggen noe forskjell på om armene gjør en aldri så liten jobb i tillegg.

Er jo ikke snakk om mange grammene i hver lort.

nei men jeg har lyst at det skal bli akseptert å ikke ta opp hundedriten, slik at jeg slipper å gjøre det!
I såtilfelle gjør ryggen og samfunnet rundt deg og kvitt deg med dyret.
aldri i verden! og "dyret" du snakker om er ett levende vesen og det er en hund :realmad:

EDIT:

dere har jo ingen forståelse for at jeg ikke har lyst å ødelegge turen min med å gå rundt med en drit i handala hele turen!

Der tenker jeg vi har den virkelige grunnen.

Det er en av grunnene ja, så er det masse andre grunner som er med på å forsterke det!

forresten: viss alle folka har så mye i mit hundedrit, kan ikke dere bare plukke det opp da? :) viss dere hater det så intenst mye! hvorfor skal jeg gjøre det? jeg synes det er ok at det ligger der!

Nekter du på at hunden din er et dyr?

Vi andre som har så mye i mot dritten har enten valgt bort dyr og unngår å ha slike da de produserer dritt eller de som har dyr plukker opp etter sine egne dyr.

Vi driver ikke veldedighet for late ungdommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nekter du på at hunden din er et dyr?

Vi andre som har så mye i mot dritten har enten valgt bort dyr og unngår å ha slike da de produserer dritt eller de som har dyr plukker opp etter sine egne dyr.

Vi driver ikke veldedighet for late ungdommer.

hvorfor skal jeg drive veldedighet for sossete bæsjehatere da? hæhæhæ?

Det blir aldri aksepert. Det står i Norges lover at hundeeiere har en plikt i å plukke opp hundedriten. Og du vil aldri i verden som eneste person klare å endre på denne loven. Det er jeg 110% sikker på.

Noen som vet hvor jeg skal henvende meg når jeg ønsker og klage på lover?

Hunder er dyr!
han trenger ikke kalle hunden min for "dyret", det er det jeg kaller henne når jeg er sinna på henne! Det er akkurat som jeg skulle kallt deg: "ditt menneske! :realmad:"

Det er ikke vårt ansvar å plukke opp driten. Det er ditt!

men jeg forstår ikke...... jeg synes jo det er ok! hvorfor må jeg ha ansvaret for noe jeg synes er ok?

en såpass alvorlig sak.
lol

Det er noe jeg ikke forstår her. Du sier helt åpenlyst at du driter i en av samfunnets normer, og en av dens lover. Du kommer deretter med en haug "årsaker" som folk kaster seg over og tilbakeviser med fakta som "dårlige unnskyldninger". Du blir deretter sint fordi folk reagerer negativt på dine holdninger.

PS! Å skrive liksomsitater som "ej ett litt fojj alvorli tema å spøke med!" og "jej skal komme å hive bæsj i hagen din!!" er ikke akkurat med på å styrke saken din.

hva er det du ikke forstår med det? jeg synes det er tåpelige regler! Herregud ,vi er ute i guds frie natur kan ikke jeg få lov å la den ligge, om jeg ikke må bli tvingt til å ta den opp+ Er det så vanskelig å fatte?

jeg blir ikke sint fordi folk reagerer negativt på mine holdninger :) jeg blir jævla forbanna når folk oppfører seg som om jeg har drept noen :realmad:

Endret av Schnell
Lenke til kommentar

Du skal ikke drive veledighet for "sossete bæsjehatere" som du kaller oss. Du har en plikt til å gjøre det. Akkurat som om du har en plikt til å møte opp på skolen.

Hvorfor skal du klage på en lov som fungerer helt utmerket? Det er ingen som klager på andre lover fordi de ikke liker dem?

Han var jo litt sinna på deg da, så da var det god nok grunn å kalle hunden din for dyret. Hvis vi skal følge dine meninger.

Selv om du synes det er ok at det ligger der så er det ikke andre som synes det. Det kan være det samme med for eksempel noen som jobber på en restaurant. Kanskje han som rydder synes det er ok at matrestene ligger der, men han må likevell rydde det opp.

Når du svarer på et innlegg med bare "lol", så sier det seg selv at du ikke blir tatt seriøst.

Vi tror ikke du har drept noen og vi oppfører oss ikke sånn. Vi bare prøver å banke litt fornuft inn i den lille skallen din. Noe som viser seg å være ganske vanskelig.

For å si det sånn så blir jeg bare mer og mer overbevist om at du elsker å provosere folk, og eneste grunnen til at du skriver her er fordi du synes det er artig at vi blir sinte på deg.

EDIT: Tok meg tid til å lese førstepost en gang til og der oppdaget jeg noe merkverdig:

når jeg går tur med bikkja, og hu driter, og jeg ser det er folk som ser meg, så later jeg bare som jeg plukker opp driten (sånn jeg tar ut plastposen, tar den ned på bakken ved siden av driten og legger den fortsatt tomme plastposen i lommen igjen).

Her sier du jo at du tar ut plastposen fra lommen din. Det tilsier jo at du allerede har kjøpt denne plastposen. Noe som igjen tilsier at alle innleggene dine om at du ikke gidder å kjøpe disse plastposene er bare bull! Hva har du å si til det?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar
Du skal ikke drive veledighet for "sossete bæsjehatere" som du kaller oss. Du har en plikt til å gjøre det. Akkurat som om du har en plikt til å møte opp på skolen.
viss eg ikkje møter opp på skulen går det berre utover meg sjølve, viss eg ikkje tek opp hundedriten går det berre utover sosane som hatar bæsj.

Hvorfor skal du klage på en lov som fungerer helt utmerket? Det er ingen som klager på andre lover fordi de ikke liker dem?
hoho!!! earth calling!! lev me på same klode? folk klagar på lovar og reglar heile tio!
Han var jo litt sinna på deg da, så da var det god nok grunn å kalle hunden din for dyret. Hvis vi skal følge dine meninger.
kan folk slutte å pese bikkja mi når de er sinna på meg??? hæhæhæ? i så fall får han kalle meg dyret! :mad:

Selv om du synes det er ok at det ligger der så er det ikke andre som synes det. Det kan være det samme med for eksempel noen som jobber på en restaurant. Kanskje han som rydder synes det er ok at matrestene ligger der, men han må likevell rydde det opp.
jamen herregud.... han gjer det jo frivillig og får betalt for det
Når du svarer på et innlegg med bare "lol", så sier det seg selv at du ikke blir tatt seriøst

det var for å vise at eg syntest det var ein teit ting å seie!!!

Vi tror ikke du har drept noen og vi oppfører oss ikke sånn. Vi bare prøver å banke litt fornuft inn i den lille skallen din. Noe som viser seg å være ganske vanskelig.
hadde det faktisk vert fornuft du prøvde å "banke inn i skallen min" så hadde eg tatt det inn! men det dykk prøvar å prakke på meg er jo berre skvip!
For å si det sånn så blir jeg bare mer og mer overbevist om at du elsker å provosere folk, og eneste grunnen til at du skriver her er fordi du synes det er artig at vi blir sinte på deg.
nei? viss du ikkje har lagt merke til det, så er det fleire som har skrivd noken små korte anonyme innlegg om at dei gjer akkurat det same som meg, men det tør ikkje stå for det, så er det berre eg som får pesen :realmad: difor følar eg det er mitt kall å forsvare oss som synes drit høyrer til i naturen og ikkje i søppelkassar!

EDIT: Tok meg tid til å lese førstepost en gang til og der oppdaget jeg noe merkverdig:

Her sier du jo at du tar ut plastposen fra lommen din. Det tilsier jo at du allerede har kjøpt denne plastposen. Noe som igjen tilsier at alle innleggene dine om at du ikke gidder å kjøpe disse plastposene er bare bull! Hva har du å si til det?

det jeg har å si til det, er jo at eg har trukket til bake det eg sa om at eg ville vere miljøvennleg! fordi eg bryr meg ikkje om det heller!

men viss eg hadde gjort det, så brukar eg jo den same plastikkposen kvar gong eg går tur! (den ligg berre i jakka) , hadde eg faktisk toke det opp hadde eg måttet bruke ny kvar gong!

Endret av Schnell
Lenke til kommentar

Noe jeg ikke forstår er hvorfor du i det hele tatt gidder å late som du tar opp dritten - når du tydeligvis "driter" i hva andre mener? Da kunne du vel bare gått videre med løftet hodet og "jeg har rett mine"?? Er du redd for å bli konfrontert kanskje og få problemer med å forsvare deg? Må si du virker utrolig umoden som synes det er flaut å gå med en pose hundebæsj i hånden. Bli voksen! Ta med en liten bærepose til å putte posen i da vel - så er det ingen som ser hva du har..

Når det gjelder miljøet så er det bare å bruke de posene som er til matavfall til hundebæsj.. de går i oppløsning etter en stund. Disse bruker jeg når jeg er på ski med hundene og de gjør fra seg i skiløpa - da er det bare å hive hele posen inn i skogen så forsvinner den helt om en stund.Det er nesten like ille å se de "små svarte" plast posene som ligger igjen på stiene etter hundeeierne - som å se selve bæsjen. For noe har du rett i.. bæsjen går tilbake til naturen men ikke når den ligger i en plastpose! Men har du tråkket i hundebæsj en gang så blir du ikke akkurat veldig glad.. Og ja - jeg har hund selv og ja.. jeg plukker opp når jeg ferdes der det er fare for unger eller andre skal bli tilgriset.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du blir provosert når jeg kaller et dyr for et dyr.

Det vil jeg forresten fortsette med ettersom det er kalde fakta.

Virker litt som dyreeiere blir litt fornærmet når man kaller katta, hunden deres for dyr, men det er jo hverken negativt ladet eller feil, bare kort og korrekt.

Og ja du kan godt kalle meg menneske eller individ.

Lenke til kommentar
jamen herregud.... han gjer det jo frivillig og får betalt for det

Det er da ingen som tvinger deg til å holde hund heller ...

Lenke til kommentar
Det er noe jeg ikke forstår her. Du sier helt åpenlyst at du driter i en av samfunnets normer, og en av dens lover. Du kommer deretter med en haug "årsaker" som folk kaster seg over og tilbakeviser med fakta som "dårlige unnskyldninger". Du blir deretter sint fordi folk reagerer negativt på dine holdninger.

PS! Å skrive liksomsitater som "ej ett litt fojj alvorli tema å spøke med!" og "jej skal komme å hive bæsj i hagen din!!" er ikke akkurat med på å styrke saken din.

hva er det du ikke forstår med det? jeg synes det er tåpelige regler! Herregud ,vi er ute i guds frie natur kan ikke jeg få lov å la den ligge, om jeg ikke må bli tvingt til å ta den opp+ Er det så vanskelig å fatte?

jeg blir ikke sint fordi folk reagerer negativt på mine holdninger :) jeg blir jævla forbanna når folk oppfører seg som om jeg har drept noen :realmad:

Skivebom. Jeg skjønner godt at du er så lat at du ikke gidder å gjøre det samfunnets normer og lover pålegger deg.

Det jeg derimot ikke skjønner er hvordan noen kan ha en holdning som de godt vet bryter med samfunnets normer og lover, ha en holdning som faktisk av de fleste vil bli sett på som en asosial holdning, skryte av denne holdningen, for deretter å bli sint når folk reagerer.

Lenke til kommentar
forresten: viss alle folka har så mye i mit hundedrit, kan ikke dere bare plukke det opp da? :) viss dere hater det så intenst mye! hvorfor skal jeg gjøre det? jeg synes det er ok at det ligger der!

A: For det er jo en bra logikk. Jeg vil ha sjokolade, men jeg gidder ikke betale den, så jeg tar den. Synes det er helt greit jeg.

B: Men det er jo galt å stjele.

A: Om du mener det er så galt å stjele, så kan vell du betale for min sjokolade.

Lenke til kommentar

Må si at jeg holder med trådstarter her. Hvorfor skal hundeeieren måtte plukke opp dritten til hunden og kaste den? Det er jo ikke hundeeierens ansvar, men hundens. Naturen er for alle, dyrene må da få drite hvor det skulle passe dem. Jeg synes det er på tide at vi gjør noe med dette samfunnsproblemet. Sytekopper har vi nok av, som absolutt skal legge seg bort i hvor dyr driter. Får vi et gjennomslag i form av lovendringer, tror jeg vi kan se en positiv utvikling i miljøet rundt oss. Planter vil få mer næring, vi fyller ikke opp søppelhaugene med plastikk og hundeeiere slipper å slite seg ut med å plukke opp dritten. Hundedritt trenger dessuten ikke lukte så ille bare en blir vant med det.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Ja hurra la oss alle bo i en møkkjeller, da lukter vi hvertfall ikke dritten.

Problemet er vel heller tettheten av hunder som driter på et konsentrert område.

Frittgående dyr har hele villmarka å drite i mens hundene har kun turstiene og andre steder der folk ferdes.

Blir litt forskjell det.

Som hundeeier må man nok ta hele pakka med dyrehold og ikke bare den meste behagelige.

Dette gjelder selvsagt for de som vil ha menneskebarn også.

Lenke til kommentar
Må si at jeg holder med trådstarter her. Hvorfor skal hundeeieren måtte plukke opp dritten til hunden og kaste den? Det er jo ikke hundeeierens ansvar, men hundens. Naturen er for alle, dyrene må da få drite hvor det skulle passe dem. Jeg synes det er på tide at vi gjør noe med dette samfunnsproblemet. Sytekopper har vi nok av, som absolutt skal legge seg bort i hvor dyr driter. Får vi et gjennomslag i form av lovendringer, tror jeg vi kan se en positiv utvikling i miljøet rundt oss. Planter vil få mer næring, vi fyller ikke opp søppelhaugene med plastikk og hundeeiere slipper å slite seg ut med å plukke opp dritten. Hundedritt trenger dessuten ikke lukte så ille bare en blir vant med det.

Å nei!!

Ikke enda en som ikke har forstått noe!

Du sier at det ikke er hundeeierens ansvar, men hundens. Dette er jo helt korrekt, men når sist så du en hund plukke opp driten etter seg i en pose for så å kaste den i nærmeste søppelbøtte? Tenkte meg det ja. Aldri!

Så da blir det eieren sitt ansvar å plukke opp dette. Det blir som perpyro, akkurat det samme som med barn. Hvis ungen driter i bleien. Så er det ikke en eller annen kis fra hutiheita som skal komme å skifte på bleien! Det er opp til "eierens" ansvar, som i dette tilfellet er foreldrene!

Hvis man ikke klarer å leve med at man må rydde opp etter ungene/dyrene/hundene (kall det hva du vil) sine. Så synes jeg at de ikke er egnet til å ha et dyr! Dermed basta!

Samme hvor mange teite og dårlige motkomentarer du kommer med Schnell så er det sånn det er. Vi lever i et samfunn i dag hvor vi må gjøre massevis av ting. Enten vi liker det eller ikke.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Innlegget mitt inneholdt veldig mye ironi og sarkasme. Jeg er spesielt godt fornøyd med argumentet mitt om at planter får mer næring :) Potensial i det argumentet! Synes trådstarters vitner om likegyldighet og latskap, to egenskaper en ikke burde ha som dyreeier.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Etter å ha hatt hund i 14 år før han nå døde 4 desember har jeg aldri giddet å plukke opp dritten hans.

Hvorfor folk mener man nesten er forpliktet til det har jeg aldri skjønt.

Hva er egentlig problemet? Dritten blir til jord til slutt, og hvor farlig er det hvis (noen som ikke ser seg for) tråkker i den? Er bare å tørke av skoa litt på nærmeste gressplen.

Noe jeg finner mer plagsomt er alle de jævla kattene i nabolaget som kommer å graver ned dritten sin i min hage, eller store ruker med hestedritt etter hestene på ridegården i nærheten.

Hvorfor er det greit med en 10kg's hesteruke i gata, men ikke en 500g bikkjeruke?

Hvorfor er det greit at kattene kan gå løse, drepe fugler, grave opp og drite i blomsterbedd, mens en hund som går i bånd og driter, nei da MÅ man plukke det opp for hvis ikke kan noen tråkke på det..

Og dere som mener at unger kan tryne i dritten, hva med alle ungene som leker i sandkassa hvor nabokattene har gjort sitt fornødne i lang tid?

Nei hvis man er så blind/uoppmerksom at man ikke ser en ruke som i verste tilfelle ligger midt i veien, så får man heller ta seg bryet med å tørke av seg etterpå.

Nå skal det nevnes at min hund i 8/10 tilfeller alltid dreit helt inntil et gjerde, busk el. steder hvor man normalt ikke går.

Dessuten er det kvalmt å plukke opp dritten!

Edit: Og en annen ting, båndtvang: har ingen problemer med å forstå og opprettholde den, og hadde selv alltid hunden i bånd, derimot syntes jeg noe liknende burde eksistert for katter! Jeg sliter med at flere av nabokattene har forelsket seg i bilen min, og som resultat av det har jeg flere stygge riper og merker etter de jævla svina på bilen min, dessuten blir det møkkete spor etter potene deres, men det er visstnok mitt problem, det er visst JEG som burde sette trekk på bilen eller sette den i garasje, altså ikke katteeierne, så da burde jo samme gjelde meg og bikkja, altså at det ikke er mitt problem om du tråkker i dritten til bikkja mi, det er DU som må se deg for og ta forhåndsregler.

Skjønner dere poenget?

Katteeiere kan liksom gi faan, mens hundeeiere må passe på alt.

Edit2: Kan noen linke til den loven som spesifikt nevner at man er pliktig til å plukke opp? Eneste jeg finner er et par lover spesifikt for visse kommuner..

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar
Dessuten er det kvalmt å plukke opp dritten!

Der har vi nok hovedforklaringen. Tror du det er mindre kvalmt å vaske hundedritt av sko og parkdresser?

Det er ingen tvil om at det er hundeeieren som har ansvaret for at det plukkes opp.

Hva du synes er egentlig ikke så interessant siden man bør følge samtlige lover og regler, ikke bare de man liker selv. Føl deg fri til å prøve å påvirke myndighetene til å endre lovverket. Lykke til. Husk at de ser veier fordelene opp mot ulempene. Fordelen for hundeeiere at de skal slippe å ta ansvar mot fordelene folk flest får av å slippe å bekymre seg for å tråkke i hundedritt over alt, stanken, estetikken, smittefaren, osv. Hvis man ikke evner til å se at fordelene av å beholde dagens hundeforskrifter er større enn ulempene så vil jeg si du har vanskelig for å sette deg inn i andres situasjon.

Ta f.eks de som kjører for fort. Hvis de bare kunne fraskrevet seg ansvaret for sikkerhetsrisikoen det er å kjøre for fort og valgt å se bort i fra veitrafikkloven fordi "de vil det" så ser de ikke akkurat andres fordeler opp mot egne ulemper (f.eks av å komme 30 sekunder senere hjem fra jobb). Videre kunne de skyldt på eventuelle trafikkoffere for ikke skjønne at de må ta hensyn til alle som kjører for fort. Dette trafikk-eksemplet er konstruert for anledningen fordi jeg ser store likhetstrekk mellom Schnell sine argumentasjoner og dette eksemplet. Ser dere ikke likhetstrekkene selv?

Edit: Og en annen ting, båndtvang: har ingen problemer med å forstå og opprettholde den, og hadde selv alltid hunden i bånd, derimot syntes jeg noe liknende burde eksistert for katter! Jeg sliter med at flere av nabokattene har forelsket seg i bilen min, og som resultat av det har jeg flere stygge riper og merker etter de jævla svina på bilen min, dessuten blir det møkkete spor etter potene deres, men det er visstnok mitt problem, det er visst JEG som burde sette trekk på bilen eller sette den i garasje, altså ikke katteeierne, så da burde jo samme gjelde meg og bikkja, altså at det ikke er mitt problem om du tråkker i dritten til bikkja mi, det er DU som må se deg for og ta forhåndsregler.

Skjønner dere poenget? Katteeiere kan liksom gi faan, mens hundeeiere må passe på alt.

En katteeier har også ansvar for kattens handlinger. Dersom du vet hvilken katt som skrapet opp bilen din så kan du gå til eieren og prøve å overbevise h*n om det og be om erstatning for skaden. Akkurat det samme som om det var en hund eller hest som skrapet opp bilen. Eieren har ansvaret.

Båndtvangen har en litt annen bakgrunn. Den tar utgangspunkt i at hunder er større og kan gjøre langt mer skade enn en katt. Det er spesielt med hensyn til faren for at hunder angriper mennesker (særlig barn) og frittlevende dyr som rådyr, dådyr, elg, sau, fugler i hekketida osv. Katter generelt utgjør en langt mindre total risiko enn hunder generelt. Derfor slipper de båndtvang. Eieren har likevel det fulle ansvaret for dyrets handlinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...