Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.

151 stemmer

1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

• Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her er vel den største dritt-tråden jeg har lest på lenge.

Jeg mener helt klart at hundeeier skal plukke opp driten etter hunden sin.

Å hvis du som hundeeier ikke klarer det ansvaret, synes jeg ikke du skal ha en hund, enkelt og greit.

Det virker som Simen1 kommer med de fornuftige konklusjonene i denne saken.

Jeg håper nå inderlig at det ikke finnes mange hundeeiere som er like fisefine som trådstarter!

Her jeg bor, så har vi trær som går rundt huset vårt... træra står i vår hage.

problemet her er at alle som ser en antyding til natur i nabolaget, ser dette som at det er fritt frem å slippe udyret sitt inn i hagen vår å legge fra seg en julepakke. når mange gjør dette er det ikke gøy for oss.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

problemet her er at alle som ser en antyding til natur i nabolaget, ser dette som at det er fritt frem å slippe udyret sitt inn i hagen vår å legge fra seg en julepakke. når mange gjør dette er det ikke gøy for oss.

Er det gress mellom trærne? Om det ikke er gress der, eller det ikke er så farlig at gresset ikke er så pent, kan du legge ut noen remser med plast som du legger strøsalt på (type grovsalt som kjøpes i store sekker). Det setter effektivt en stopper for hundene. (De får vondt i potene av salt)

Lenke til kommentar

Er det gress mellom trærne? Om det ikke er gress der, eller det ikke er så farlig at gresset ikke er så pent, kan du legge ut noen remser med plast som du legger strøsalt på (type grovsalt som kjøpes i store sekker). Det setter effektivt en stopper for hundene. (De får vondt i potene av salt)

takk for tipset, skal huske på det ;)

Lenke til kommentar
jeg gidder ikke bruke opp hele lønna mi på poser. dessuten trur eg ikkje noke på at dei er miljøvennlige :)

Hmm. Begynner å skjønne at det visst er litt trolling på gang her likevell.

Og sånn for å gi deg faktaene: Posene er laget av 100% mais, blir brutt ned i naturen på under ett år, og kan til og med spises. Ikke er de særlig dyre heller, så du slipper nok å bruke hele lønna di.

dessuten sa du jo sjølve at du ikkje gadd å ta det opp viss det ikkje var lett tilgjengelig, så stikk ein anna plass med dobbeltmoralen?smile.gif

Det har jeg aldri sagt... Hva med å lese hva jeg skriver? Jeg sa jeg ikke kryper inn under en busk for å hente den.

hvorfor gidder du?

Fordi jeg ikke er egoistisk, og jeg faktisk bryr meg om menneskene jeg deler samfunnet med.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Du sier at så og si alle mener at voldtekt er uakseptabelt? Hva med de som faktisk voldtar folk da? Gjør de det fordi de må de da?

Og når du sier at du ikke tror på alt det skvipet dagbladet skriver. Så var det vell et intervju med en ekspert på dette feltet hvis jeg ikke tar helt feil. Hvis vi skal begynne å tenke sånn så er det mye annet også som vi må tenke over en gang til før vi gjør.

Du bruker ikke halve livet ditt på å plukke opp hundebæsj. Det tar deg ca. 30 sekunder så er du ready to go igjen. Tviler på om du lever i bare 1 minutt.

Og når du sier at det ikke er naturlig å gå rundt med dritt i en pose. Jo det er det. For en hundeeier er det naturlig å gå rundt med hundedritt i en pose, fordi han har et ansvar for å plukke opp dritten som hunden legger i fra seg.

Lenke til kommentar
Det har jeg aldri sagt... Hva med å lese hva jeg skriver? Jeg sa jeg ikke kryper inn under en busk for å hente den.

neeeivel... så eg har utvikla dysleksi eller noke, å les dette: heilt feil? :ermm:

Bare for å få avklart i forkant, jeg har ikke hund lenger selv, men det hender jeg passer på hund for noen. Og fortsatt så er filosofien enkel: Om bikkja kravler langt inn i et buskas og driter, kravler ikke jeg etter. Om bikkja driter en plass jeg har tilgang til plukker jeg det opp.

og i tilleg kjem du med argumentet at det er miljøforureinande at eg lar den liggje. loool. eg luktar dobbelmoral lang veg

Du sier at så og si alle mener at voldtekt er uakseptabelt? Hva med de som faktisk voldtar folk da? Gjør de det fordi de må de da?

jaja , så fins det noken freaks av noken unntak

Og når du sier at du ikke tror på alt det skvipet dagbladet skriver. Så var det vell et intervju med en ekspert på dette feltet hvis jeg ikke tar helt feil. Hvis vi skal begynne å tenke sånn så er det mye annet også som vi må tenke over en gang til før vi gjør.
det har du rett i, derfor har eg jo sagt eg skal ta det opp viss ho drit plassar det er ungar Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Ikke misforstå med vilje. Du skjønner hva han mener.

jaja, men det var en tåpelig sammenlikning, siden så og si alle mener voldtekt er helt uakseptabelt, mens jeg for eksempel synes det er ok at det ligger hundedriter rundt omkring.

Du hadde rett Eplefe!

Schnell: Poenget var at om noe er naturlig i noen situasjoner så betyr det ikke at det er naturlig i alle situasjoner. Forklart på en annen måte så er det å ikke plukke opp hundebæsjen unaturlig og upassende svært mange plasser der man kan bli sett og det forventes at man tar opp hundebæsjen. (Noe det tydeligvis er siden du later som). På samme måte er sex unaturlig og upassende (for å si det mildt) når man ikke får tillatelse til det. Altså voldtekt. Det var ikke en sammenligning av unnasluntring av plukking av hundebæsj og voldtekt. Hvis du fortsatt tror det så be heller noen rundt deg å forklare hva som egentlig menes.

Det finnes folk på over 90 år som ikke har tatt skade av å røyke som en skorstein et helt liv. Men man kan ikke bruke det som noe bevis på at røyking er helt ufarlig.
nei nei, men så har jeg jo sagt jeg skal begynne å ta det opp viss du driter på lekeplasser eller sånne plasser som unger er? :)

Hva mener du? Jeg har ingen planer om å drite på lekeplasser.

Forøvrig så omtaler du parasittene som bakterier flere plasser. Det vitner ikke om noen dyp forståelse for hva det er snakk om og hva faremomentene er. Leste du artikkelen i dagbladet?

ja jeg leste den artikkelen, men omg..... jeg hører ikke på alt det skvipet dagbladet skriver, de har ikke peiling.

Dagbladet skriver det parasittolog Synnøve Garborg sier. Mener du at du har mer peiling enn henne?

Men for sikkerhetsn skyld så skal jeg som sagt ta det vekk i sandkasser og sånn. Men jeg gidder ikke langs veien, for viss ungene eter driten der, så er det jo allerde masse junk og faenskap de får i seg så er litt hundebæsj det minste.

Nå inneholder ikke alt man finner langs veikantene parasitter og bakterier som kan gjøre unger blinde eller syke på andre måter. Hundebæsj er utpekt av parasittologen som en spesielt risikofylt smittebærer.

jeg gidder ihvertfall ikke å kaste bort halve livet mitt på å ta opp hundedrit

Det tar bare noen sekunder ekstra på hver tur. Det er ikke snakk om at det tar noe i nærheten av halve døgnet. Skikkelige og ansvarsbeviste hundeeiere har ikke noe problem med å få tiden til å strekke til grunnet plukking av hundebæsj på tilgjengelige steder. Det bør derfor ikke være noe problem for deg heller. Hvis du har problemer med å få tiden til å strekke til så kan du jo bare redusere lengden på turen med 1% så har du frigjort mer enn nok tid til å plukke opp etter deg.

<..> Det finnes miljøvennlige hundeposer laget av maisstivelse, som brytes ned 100% i naturen, like raskt (om ikke raskere) en papir.
jeg gidder ikke bruke opp hele lønna mi på poser. dessuten trur eg ikkje noke på at dei er miljøvennlige :)

Og her er du nok en gang mer ekspert enn alle andre? Kan du forteller oss hvor inngående du har studert miljøregnskapet for maisstivelse-poser?

Posene koster 38 kroner for 61 stk. Evt. 48 kroner for 100 stk. Det blir etter mine beregninger ca 30-40 kr per måned med 2 bæsjeturer per dag. Hvis du er redd for at 30-40 kr per måned tømmer lønnskontoen så er det kanskje på tide å skifte jobb.

men hallo eg har aldreg kjent hundedritlukt noken gong, sjølv om det ligg strødd utover overalt hoss meg.

Bare det bør jo være et godt argument for å plukke opp.

det er ikkje naturleg å gå rundt med dritt i ein pose heller. :)

Hundeposer er naturlig har blitt en selvfølge.

dessuten sa du jo sjølve at du ikkje gadd å ta det opp viss det ikkje var lett tilgjengelig, så stikk ein anna plass med dobbeltmoralen?:)

Er det dobbeltmoral å påpeke at du bør plukke opp når det er lett tilgjengelig, akkurat som han gjør? Du sier jo selv at det ligger strødd utover alt hos deg og at du later som du plukker opp. Man klatrer jo ikke akkurat gjennom tornekratt for å late som.

Lenke til kommentar
Du hadde rett Eplefe!
her er det ikke noen som har rett og noen som har galt, jeg synes jeg har rett

Schnell: Poenget var at om noe er naturlig i noen situasjoner så betyr det ikke at det er naturlig i alle situasjoner. Forklart på en annen måte så er det å ikke plukke opp hundebæsjen unaturlig og upassende svært mange plasser der man kan bli sett og det forventes at man tar opp hundebæsjen. (Noe det tydeligvis er siden du later som). På samme måte er sex unaturlig og upassende (for å si det mildt) når man ikke får tillatelse til det. Altså voldtekt. Det var ikke en sammenligning av unnasluntring av plukking av hundebæsj og voldtekt. Hvis du fortsatt tror det så be heller noen rundt deg å forklare hva som egentlig menes.
Jeg forstår ikke hva det er du tror at jeg tror, fordi jeg trenger ikke å bli forklart noenting for jeg skjønner det.

Hva mener du? Jeg har ingen planer om å drite på lekeplasser.
nei for faen!!! jeg hadde aldri i verden plukkt opp din drit heller!!! jeg snakker om viss bikkja mi driter der

det parasittolog Synnøve Garborg sier. Mener du at du har mer peiling enn henne?
nei nei, men jeg er så jævla lei av å lese alt du kan dø av og alt du kan bli blind av og alt du kan få kreft av

Nå inneholder ikke alt man finner langs veikantene parasitter og bakterier som kan gjøre unger blinde eller syke på andre måter. Hundebæsj er utpekt av parasittologen som en spesielt risikofylt smittebærer.

hmmmmmm.... det tror jeg ikke på

Det tar bare noen sekunder ekstra på hver tur. Det er ikke snakk om at det tar noe i nærheten av halve døgnet. Skikkelige og ansvarsbeviste hundeeiere har ikke noe problem med å få tiden til å strekke til grunnet plukking av hundebæsj på tilgjengelige steder. Det bør derfor ikke være noe problem for deg heller. Hvis du har problemer med å få tiden til å strekke til så kan du jo bare redusere lengden på turen med 1% så har du frigjort mer enn nok tid til å plukke opp etter deg.
takk for den interresant prosentrekningsteorien, men her er det som du sier snakk om prioriteringer, og jeg gidder ikke prioritere det. som jeg pleier å si - ett minutt her og ett minutt der det blir timer av slikt. derfor gidder jeg ikke kaste bort tid på det.

Det finnes miljøvennlige hundeposer laget av maisstivelse, som brytes ned 100% i naturen, like raskt (om ikke raskere) en papir.

Og her er du nok en gang mer ekspert enn alle andre? Kan du forteller oss hvor inngående du har studert miljøregnskapet for maisstivelse-poser?

Posene koster 38 kroner for 61 stk. Evt. 48 kroner for 100 stk. Det blir etter mine beregninger ca 30-40 kr per måned med 2 bæsjeturer per dag. Hvis du er redd for at 30-40 kr per måned tømmer lønnskontoen så er det kanskje på tide å skifte jobb.

hmm.. du har sikkert rett, men eg har tenkt meg om, og eg fattar ikkje kva eg tenkte på når eg sa det var på grunn av eg villle spare miljøet at eg ikkje tok opp driten, men no når eg tenkte meg om så oppdaga eg at eg ikkej bryr meg om det heller :( så eg trur ikkje det er ein avgjerande faktor på om eg kjem til å ta opp hundedriten

Bare det bør jo være et godt argument for å plukke opp.

som sagt, eg synes det er heilt ok! Eg kjenner jo ingen lukt, og dessutan gjer det glimrande vekst til graset i hagen vår.

nei?

Er det dobbeltmoral å påpeke at du bør plukke opp når det er lett tilgjengelig, akkurat som han gjør? Du sier jo selv at det ligger strødd utover alt hos deg og at du later som du plukker opp. Man klatrer jo ikke akkurat gjennom tornekratt for å late som.

jo :( viss eg merkar at noken står å glanar på meg når hunden min driter langt inni noken buskar så må eg inn å late som for det om, for det hender folk klikker på meg sjølv om det er inni buksar

Lenke til kommentar
det parasittolog Synnøve Garborg sier. Mener du at du har mer peiling enn henne?
nei nei, men jeg er så jævla lei av å lese alt du kan dø av og alt du kan bli blind av og alt du kan få kreft av

hmmmmmm.... det tror jeg ikke på

Du kan ikke bare velge å ignorere slikt. Og du kan strengt tatt ikke forvente å bli tatt særlig alvorlig når du kommer med slike argumenter heller. Barn KAN bli syke av dette, og du har en del av ansvaret for å forhindre det, siden du bidrar til å spre smittekilden. Dessuten bryter du loven ved å la være å plukke opp etter hunden din, som flere har påpekt her. Jeg vil egentlig si det er "win win" (for å bruke ditt uttrykk) at du begynner med hundeposer, jeg ...

Lenke til kommentar
jo eg har jo sagt eg kan sjå det frå sykkar side ,men at eg drit i det!!
Da må jeg innrømme at jeg også kan "se det fra din side", og jeg driter totalt i den. :thumbdown:

Ærlig talt, du ser ikke noe fra en annens side hvis ikke du bryr deg ett grann om hva de sier.

jo jeg bryr meg ett gram. jeg har jo sagt jeg skal begynne å plukke det opp der det er faren for at unger kan ete den! selv om jeg ikke tror de blir syke av det, av egen erfaring. dere har jo ingen forståelse for at jeg ikke har lyst å ødelegge turen min med å gå rundt med en drit i handala hele turen!

Lenke til kommentar

Om du hadde vondt i ryggen så hadde du ikke bøyd deg ned og lata som heller nettop grunnet vondt i ryggen.

Når du først står der med ræva i været så merker neppe ryggen noe forskjell på om armene gjør en aldri så liten jobb i tillegg.

Er jo ikke snakk om mange grammene i hver lort.

I såtilfelle gjør ryggen og samfunnet rundt deg og kvitt deg med dyret.

EDIT:

dere har jo ingen forståelse for at jeg ikke har lyst å ødelegge turen min med å gå rundt med en drit i handala hele turen!

Der tenker jeg vi har den virkelige grunnen.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Om du hadde vondt i ryggen så hadde du ikke bøyd deg ned og lata som heller nettop grunnet vondt i ryggen.

Når du først står der med ræva i været så merker neppe ryggen noe forskjell på om armene gjør en aldri så liten jobb i tillegg.

nei men jeg har lyst at det skal bli akseptert å ikke ta opp hundedriten, slik at jeg slipper å gjøre det!
aldri i verden! og "dyret" du snakker om er ett levende vesen og det er en hund :realmad:

EDIT:

dere har jo ingen forståelse for at jeg ikke har lyst å ødelegge turen min med å gå rundt med en drit i handala hele turen!

Det er en av grunnene ja, så er det masse andre grunner som er med på å forsterke det!

forresten: viss alle folka har så mye i mit hundedrit, kan ikke dere bare plukke det opp da? :) viss dere hater det så intenst mye! hvorfor skal jeg gjøre det? jeg synes det er ok at det ligger der!

Lenke til kommentar

Det er noe jeg ikke forstår her. Du sier helt åpenlyst at du driter i en av samfunnets normer, og en av dens lover. Du kommer deretter med en haug "årsaker" som folk kaster seg over og tilbakeviser med fakta som "dårlige unnskyldninger". Du blir deretter sint fordi folk reagerer negativt på dine holdninger.

PS! Å skrive liksomsitater som "ej ett litt fojj alvorli tema å spøke med!" og "jej skal komme å hive bæsj i hagen din!!" er ikke akkurat med på å styrke saken din.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at du gidder å lage en slik tråd. Er det bare får å provisere folk?

Du kan jo i det minste putte dritten oppi posen, knyte igjen og la den ligge i det minste så folk ikke trenger å tråkke i dritten ihvertfall. Siden du klager på at det ikke er en eneste søplekasse i nærheten av deg.

Edit: Typo

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

nei men jeg har lyst at det skal bli akseptert å ikke ta opp hundedriten, slik at jeg slipper å gjøre det!

Det blir aldri aksepert. Det står i Norges lover at hundeeiere har en plikt i å plukke opp hundedriten. Og du vil aldri i verden som eneste person klare å endre på denne loven. Det er jeg 110% sikker på.

aldri i verden! og "dyret" du snakker om er ett levende vesen og det er en hund :realmad:

Hunder er dyr!

Det er en av grunnene ja, så er det masse andre grunner som er med på å forsterke det!

forresten: viss alle folka har så mye i mit hundedrit, kan ikke dere bare plukke det opp da? :) viss dere hater det så intenst mye! hvorfor skal jeg gjøre det? jeg synes det er ok at det ligger der!

Det er ikke vårt ansvar å plukke opp driten. Det er ditt!

EDIT:

Darkbuster:

Han laget ikke denne tråden. Han postet en post i "Små-rare ting du gjør - tråden", og så ble innlegget splittet ut i en egen tråd siden det var en såpass alvorlig sak.

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...