Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.

151 stemmer

1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

• Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52

Anbefalte innlegg

de som er for late eller jålete av seg til å ikke "gidde" eller "orke" å plukke opp sin egen hunds avføring burde kansje ikke ha hund ? liker det ikke så godt selv men, det er bedre at alle som har hund tar ansvar og plukker opp dritten og kaster den i en søplekasse enn at det skal flyte med hundeskit i gatene og fortauene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og Rabagstn: jeg har ikke sagt noe om hva jeg synes er kulest av å gå med drit i en pose eller ikke gjøre det, men det er vel ganske opplagt hva som er kulest?

Å gå med masse dritt på skoen?

Når du har hund kan man ikke tenke på hva som er kulest og ikke.. Har man hamster lukter det dritt inne til tider, har man hund MÅ MAN ta med dritten til nærmeste søppelkasse. Det du bør gjøre, hvis det ikke finnes søppelkasser innen 10 minutters gange fra åstedet(det er ikke langt!!), dvs 20 minutters gange mellom hver, så burde du purre på kommunen til å få dem til å sette ut, ikke bare gå fra det og lure andre til å tro at du er en "samfunnslydig" borger som tar det opp..

Du er jo tydeligvis for feig til å gå bare gå selv om folk ser på, og det betyr at du er bevisst på ditt ansvar og krav som hundeeier... Det at du bare faker viser at du er fullstendig umoden, og ikke bør ha hund..

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar

Dette er jo ikke bare kritikk til Schnell, men til alle hundeeiere som ikke plukker opp driten etter hundene. Dette er en tråd vi diskuterer om hundeeieres ansvar til å plukke opp bæsjen som hundene legger igjen.

Og hvis du tror at alle andre tråder her på forumet handler om folk som trenger hjelp tror jeg du må åpne øynene dine litt mer, fordi det er mye mer enn bare det.

Lenke til kommentar
Movieheart: Fordi jeg ikke har lyst å gå å bære på den resten av turen så klart, det er jo det jeg har sagt hele tiden.

Kan du ikke lære opp bikkja til å drite i et hjørne på kjøkkenet ditt istedet da? Det må jo være en flott idé for slike som deg. Da slipper du å også gå rundt å late som om du er bedre enn det du er og andre mennesker slipper å gå rundt og tråkke i driten din.

Lenke til kommentar

Det er en del ting i Schnell sin argumentasjon som fortsatt ikke henger på greip.

- I starten fortalte han at han lot som han plukket opp dritten når andre kunne se på. Senere forteller han at hunden kun driter langt nede i overgrodde grøfter hvor folk likevel ikke går. Går du faktisk ned i disse grøftene og later som? Kan virkelig folk se hunden der i utgangspunktet? Hvorfor late som hvis folk likevel ikke ser? Lyver du og egentlig snakker om plener i parker?

- Schnell synes det er helt OK at barnehageunger og andre ruller seg i drit men synes det er jævlig ekkelt selv. Dette sier meg at Schnell ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon og driter i folk rundt seg.

- Schnell sier at han er overbevist om at svært mange andre også driter i å bruke pose. Hvorfor? Jeg antar det er fordi han ser mye hundedritt der han bruker å gå og antar det er andres hunder som har stått for det. Lett synlig hundedrit som ikke ligger langt nede i grøfter. "Andre også" hinter om at han oppfører seg på samme måte.

Det er greit om man ikke plukker opp fra dype overgrodde grøfter utenfor der folk og unger ferdes men jeg er ikke overbevist over Schnell sin forklaring/beskrivelse senere i tråden. Jeg tror det er snakk om et populært turområde og driting så vidt inn på det kortet gresset.

Lenke til kommentar
- Schnell synes det er helt OK at barnehageunger og andre ruller seg i drit men synes det er jævlig ekkelt selv. Dette sier meg at Schnell ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon og driter i folk rundt seg.
Det er korrekt. Men jeg snakker av egen erfaring. Da jeg var barnehageunge så likte jeg bæsj, og det gjør helt sikkert de barnehageungene som rulter seg rundt i den :) Hvorfor ellers skulle de gjøre det liksom? Så det burde heller fortelle deg at jeg tenker på barnehageungene, og ikke driter i dem :)

Du ofrer altså ingen tanke til de som må vaske tilgrisede parkdresser og unger? Kan du tenke deg at den holdningen endrer seg når du får unger selv og du ser den andre siden av saken med egne øyne?

Lenke til kommentar
det er ok for meg :) eg bryr meg ikkje, eg har ikkje tenkt å ha piknik der. det går vekk etter ein liten regnskur så
Må være en kraftig regnskur isåfall. Jeg har sett hundedritt som har vært ute i flere uker, tross for flere regnskurer. Har faktisk sett dritt ligge et helt år (så en på en tur på sommeren et år og kom tilbake et annet, dritten var litt inntørka, men den var fortsatt der). Endret av IQ
Lenke til kommentar
Du ofrer altså ingen tanke til de som må vaske tilgrisede parkdresser og unger? Kan du tenke deg at den holdningen endrer seg når du får unger selv og du ser den andre siden av saken med egne øyne?

nope eg ofrar ingen tanke til det. eg hadde berre kjefta på ungane mine at dei var så dumme og rullta seg i driten, det gjor alltid morra mi til meg så¨slutta eg med det til slutt :)

det er ok for meg :) eg bryr meg ikkje, eg har ikkje tenkt å ha piknik der. det går vekk etter ein liten regnskur så
Må være en kraftig regnskur isåfall. Jeg har sett hundedritt som har vært ute i flere uker, tross for flere regnskurer. Har faktisk sett dritt ligge et helt år (så en på en tur på sommeren et år og kom tilbake et annet, dritten var litt inntørka, men den var fortsatt der).

hmmm.. det høyrdest merkeleg ut. det må vere ein spesiell konsistens på den driten.

Jepp. Dersom man tror at hundedritt magisk forsvinner etter litt regn vet man tydeligvis ikke hva man snakker om. Når man i tillegg er hundeier er det ekstra trist med slike utsagn. Kunnskapsløshet & mangel på empati er forøvrig en stygg blanding.

ja :( tenk at eg har så lite kunnskap om kor lang tid det tek før ein drit råtnar vekk.Det er jo heilt skammeleg. Og så empatilaus eg er :mad: tenk at eg ikkje tek hennsyn til alle drithatarane der ute :realmad:

Hvis bikkja har diaré og regnskuren er hard så ser jeg ikke bort i fra at det kan forsvinne kjapt, men nå plukker jo ikke Schnell opp dritten selv om den er hard og det er meldt om tørt vær i en måned fremover om jeg forstår han rett.

det er korrekt ja :)

Lenke til kommentar

Dette koker ganske enkelt ned til at Mr.Schnell er dørge lat og finner på allslags unnskyldninger for å slippe, det er jo tross alt noe dritt å gå rundt med dritt i lomme.

Men ut fra dette burde du kvitte deg med dyret for samfunnet og floraen der du ferdes har ikke godt av dette.

At hundedritten jødsler marken er BS da det er snakk om ekstrem punktjødsling som dreper gresset det ligger på da det er altfor sterkt til at planten kan nyttegjøre seg dette i tillegg trykker det ned gresset slik at fotosyntesen ikke fungere.

Planten/gresset hadde hatt mere nytte av at det låg en stein over det en hundedritt.

For å si det enkelt så har jeg sett hagen til hundeeiere som bruker hagen som hundetoalett.

Det er fullt av brunsvidde flekker der.

For å si det enkelt så burde du faktisk kvitte deg med hunden og gi den til noen som bryr seg om hunden og samfunnet rundt.

Du fortjener den i hvertfall ikke. :mad:

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
og eg veit meir om gjødsling enn deg, eg er bonde :)
Jeg har bodd på gård i mange år (du er ikke den eneste her altså), og en hundedritt ender nesten alltid opp som en hard klump.

Og som perpyro sier dreper dritt i klumpform gresset den ligger på, er jo en grunn til at det man sprøyter på jordene er rimelig flytende.

Endret av IQ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...