Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.


  

151 stemmer

  1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

    • Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om hunden min driter langs vegen der det er boliger eller lignende i nærheten plukker jeg den opp. Men om jeg går langs bilveien, og hunden min legger fra seg en dralt eller to i veigrøften så lar jeg det faktisk bare ligge.

Men å la bæsjen ligge igjen hvor som helst syntes jeg er uakseptabelt.

 

Forøvrig er det ikke alle som finner "bossbøtter" plassert over alt, og det er ikke alltid like heldig å lempe posen i et eller annet tilfeldig bosspann som gjerne tilhører noen i et hus.

 

Tipper også det sitter en del katteeiere her og klager over hundedriten? Jada, katteeiere kan ikke kontrollere kattene sine, og visstnok graver de driten noen centimeter ned i bakken. Men her som vi bor ligger det drit på bakken vår titt og ofte, noe som ikke lukter særlig behagelig etter en stund. :whistle:

Ikke for å spore helt av, men nå som vi er inne på bæsj..

Lenke til kommentar

Er enig i det jeg også, springer bikkja langt inn i skauen (hvor det normalt ikke ferdes mye folk) gidder jeg ikke å grave meg gjennom buskas for å plukke den opp, men gjør den det hvor folk ferdes, da mener jeg at det skal opp! Nå er det også kommet biobags på markedet, disse er 100 % nedbrytbare og kan derfor slenges inn i buskas hvis man ikke gidder å bære på driten... Ellers står det faktisk i hundeloven at:

 

" Loven har til formål å bidra til å fremme et hundehold som varetar hensyn til sikkerhet, trygghet, alminnelig ro og orden. den sier også:

 

"§ 11. Ro og orden mv.

Kommunen kan gi forskrift om hundehold av hensyn til alminnelig ro og orden og for å motvirke forsøpling."

 

Jeg er enig med trådstarter i at bikkja gir blanke f*** i om han plukker opp eller ikke, og hans ansvar ovenfor henne er ikke saken her, men han har et ansvar som hundeeier å plukke opp skiten for alle små drittunger som springer langs grøfta. Ser ikke helt hvorfor trådstarters sko lider så mye værre enn en unges parkas...

Lenke til kommentar
Du kan da vel bare si at det er hundedritt. Da skjønner de at du er en ansvarlig hundeeier som passer på å rydde opp etter bikkja si. Jeg vil tro du får mye rarere reaksjoner hvis du først nekter å innrømme hva du har der, og deretter viser frem dritten.

Ooooh. :hrm: takk for tipset det tenkte jeg jo ikke på etterpå :):):)

 

Schnell synes selv det er ekkelt å få hundebæsj på skoa sine eller enkelt å greit å komme i (indirekte) kontakt med litt dritt. Samtidig er hovedargumentet for å la det ligge at det er naturlig og at det ikke gjør noe om f.eks. unger får det på klærne for det er jo helt naturlig.

 

Schnell: Er du en hykler av verste sort?

hmmm... Viss det er hyklerisk å synes det er ekkelt å bære driten en hel tur enn å få det på skoa, så ja, da er jeg vel en hykler :)

 

Kachumbalumba!

Skjønner dere ikke at det ikke er mulig å få trådstarter til å skifte mening? Han står helt låst fast i sitt standpunkt i saken, derfor tviler jeg på at hva dere skriver kommer til å gjøre noen forskjell. Schnell kommer til å å late som han plukker opp bæsj fra bakken resten av livet uansett hvor mye dere kjefeter og slår.

God jul!

nei, målet mitt er å kunne stå rak i ryggen uten å så mye som bøye meg ned å nedverdige meg til å en gang se på driten. For sånn som det er nå, ay jeg må late som jeg plukker den opp er litt slitsomt i lengden :(

 

Beklageligvis vil det alltid være personer som gir faen i alle andre enn seg selv. Beklageligvis vil det også alltid være personer som ikke er skikket til å ha kjæledyr. Lite å gjøre med det egentlig men heldigvis tror og håper jeg de fleste hundeeiere er sitt ansvar bevisst og innser at hundehold er litt mer enn bare å mate og lufte bikkja.

ja omg :mad: ... er det mulig å være så ego liksom hallo, tenk å ikke ta opp bæsjen. verden hadde sikkert blitt en mye bedre plass hadde jeg begynt med det.

 

Det korrekte ordet er tispe.

 

:scared: jeg kaller ikke bikkja mi for det norske ordet for en bitch :realmad:

 

 

Å få hundebæsj under skoene er helt forferdelig, og er vanskelig å få fjernet - du har jo tydeligvis opplevd dette selv også. Da er det bedre å ta ansvar, og fjernet hundedritten før noen får rukket å trødd i det. Selv om det er på gress, så går folk også på gresset som nevnt tidligere. Og på gress er det vanskelig å se det før en faktisk har trødd i det.

 

Oh well, vet ikke egentlig hvorfor jeg skriver for du kommer jo tydeligvis ikke til å forandre mening uansett;).

 

viss det er ett så jævla stort problem at du er redd for å få drit på skoen så skal jeg gi enda ett godt råd: du bare unngår å gå i grøfta, og heller holder deg på stien :D

 

 

Det jeg irriterer meg mest over her er holdningen og 'attituden' til trådstarter.

sorry :( jeg blir bare så engasjert i denne viktige debatten

Lenke til kommentar
Beklageligvis vil det alltid være personer som gir faen i alle andre enn seg selv. Beklageligvis vil det også alltid være personer som ikke er skikket til å ha kjæledyr. Lite å gjøre med det egentlig men heldigvis tror og håper jeg de fleste hundeeiere er sitt ansvar bevisst og innser at hundehold er litt mer enn bare å mate og lufte bikkja.

ja omg :mad: ... er det mulig å være så ego liksom hallo, tenk å ikke ta opp bæsjen. verden hadde sikkert blitt en mye bedre plass hadde jeg begynt med det.

Jepp, for de som kommer senere og tråkker i dritten som du har lagt igjen, så hadde verden faktisk vært seg litt bedre. Men som jeg sa: Enkelte vil alltid gi faen så lenge det krever en liten innsats. :shrug:

Lenke til kommentar

Fantrullen: hmm.. :hmm: ja lurer på hvorfor jeg gjør det. kanskje fordi jeg er redd for å møte på deg, eller andre ekstrimister som virkelig hater bæsj

 

Movieheart: Fordi jeg ikke har lyst å gå å bære på den resten av turen så klart, det er jo det jeg har sagt hele tiden.

 

teck1: ja jeg har jo innrømmet jeg er litt egoistisk i denne saken, men det er snakk om prioriteringer og da prioriterer jeg og skåne meg selv for å måtte bære driten hele turen, fremfor at kanskje noen skal springe i grøfta eller ha pikknik der.

og jeg tenker ikke på meg selv i alle saker nei, det er kun i denne bæsje-saken at jeg gjør det :)

men dere plukk-opp-bæsjen fantikere tenker kanskje ikke på at der forurenser miljøet å brukte plastikkpose for hver gang hunden driter? :mad:

Lenke til kommentar
Jeg mener trådstarter har noen holdninger ovenfor andre som ikke er direkte bra. Det er ikke digg å tråkke i dritten til andres hunder, dette har du jo presisert selv, Schnell. Men at du da ikke ser sammenhengen mellom dette og at du plukker opp din egen hunds dritt er for meg ganske utrolig. Ignorant og egoistisk ovenfor andre mennesker.

Nei nei, når har du misforstått meg :) Jeg foretrekker mye heller å tråkke i driten, ennå bære den

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Vel, som tidligere, og fremtidig hundeeier, vil jeg si at holdningene dine, og kunnskapen til hva du har av ansvar ved hundehold ligner de et lite barn har..

Du mener faktisk dønn seriøst at det ikke er "kult" å plukke opp dritten, og bære rundt på den, greit nok. Men har du hund MÅ DU DET!

Og det at du faktisk mener at det er bikkja sitt ansvar hvis bikkja driter på sti/fortau? Hvor lite kan du egentlig om hunder og hundehold?

 

I tillegg til alt dette, er noe av det verste du kan ta i, selv med en pose, hundedritt.. Likevel "sparker du det i grøfta" hvis hunden ikke "opprettholder ansvaret sitt, og driter på siden av fortauet"..

 

Skitne sko du da? Skaff deg katt du.. Den tar ansvaret ditt..

Endret av Rabagastn
Lenke til kommentar
Jeg mener trådstarter har noen holdninger ovenfor andre som ikke er direkte bra. Det er ikke digg å tråkke i dritten til andres hunder, dette har du jo presisert selv, Schnell. Men at du da ikke ser sammenhengen mellom dette og at du plukker opp din egen hunds dritt er for meg ganske utrolig. Ignorant og egoistisk ovenfor andre mennesker.

Nei nei, når har du misforstått meg :) Jeg foretrekker mye heller å tråkke i driten, ennå bære den

 

Du gjør det faktisk! Jammen da så... :ermm:

 

At du sparer miljøet ved å la dritten ligge og fraskrive deg ditt ansvar som hundeeier (du har ansvar for hva hunden foretar seg, tro det eller ei/fornekt det eller ei), rettferdigjør ikke dine handlinger.

 

Så neste gang bikkja di driter kan du tråkke på den og dra den med deg hjem da, så slipper du ihvertfall å bære den.

 

Seriøst Schnell, ser du ikke hvor tåpelig det du sier er?

 

Og ja, går du tur med hunden din langt unna allfarsvei, så for all del, la det ligge, hvis ikke... vel...

Lenke til kommentar
Jeg mener trådstarter har noen holdninger ovenfor andre som ikke er direkte bra. Det er ikke digg å tråkke i dritten til andres hunder, dette har du jo presisert selv, Schnell. Men at du da ikke ser sammenhengen mellom dette og at du plukker opp din egen hunds dritt er for meg ganske utrolig. Ignorant og egoistisk ovenfor andre mennesker.

Nei nei, når har du misforstått meg :) Jeg foretrekker mye heller å tråkke i driten, ennå bære den

Jeg bor ved en grusvei hvor folk ofte går på tur med hundene sine, og hva gjør de med dritten? Joda putter dritten i pose og kaster den i veikanten!!! Vær så snill, la heller dritten ligge, den forsvinner når det regner, eller tørker inn hvis det er fint vær, inne i posen "varer" den i evigheter, fysjjjjj!

Lenke til kommentar
Jeg mener trådstarter har noen holdninger ovenfor andre som ikke er direkte bra. Det er ikke digg å tråkke i dritten til andres hunder, dette har du jo presisert selv, Schnell. Men at du da ikke ser sammenhengen mellom dette og at du plukker opp din egen hunds dritt er for meg ganske utrolig. Ignorant og egoistisk ovenfor andre mennesker.

Nei nei, når har du misforstått meg :) Jeg foretrekker mye heller å tråkke i driten, ennå bære den

Jeg bor ved en grusvei hvor folk ofte går på tur med hundene sine, og hva gjør de med dritten? Joda putter dritten i pose og kaster den i veikanten!!! Vær så snill, la heller dritten ligge, den forsvinner når det regner, eller tørker inn hvis det er fint vær, inne i posen "varer" den i evigheter, fysjjjjj!

Hva med å ikke kaste den i veikanten?

Lenke til kommentar

Nei :dontgetit: . Jeg ser ikke hvor tåpelig det jeg skriver er.

og viss jeg går tur langs en asfaltvei og hu driter på asfalten, så har jeg jo sagt jeg spenner den til siden, hvorfor vil du på død å liv at jeg skal plukke den opp og bære den helt til jeg kommer til en søppelkasse (og her jeg går tur er det ingen).

 

og Rabagstn: jeg har ikke sagt noe om hva jeg synes er kulest av å gå med drit i en pose eller ikke gjøre det, men det er vel ganske opplagt hva som er kulest?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...