Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.


  

151 stemmer

  1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

    • Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52


Anbefalte innlegg

Jeg har latt bæsjen ligge en hel haug ganger, men etter å ha tenkt litt på hvordan det ville blitt om alle hundeeiere hadde gitt blanke i å plukke opp bæsjen så begynte jeg å ta hensyn. Jeg var også flau over å la den ligge, så jeg latet som jeg plukket den opp.

Det er ikke så utrolig farlig å bære på dritten i en time heller, men det er vel fordi jeg skjønner at det ikke kommer noe bæsj tytende ut av posen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så foresten en due som dreit utfor nå :scared: . hva skal vi gjøre da?
<..> jeg forstår ikke hva som er så galt med litt drit!
hallo... ungene blir jo tilgriset med dritt uansett ,så om det ikke er hundedrit så finner de en anne type drit å rulle seg i å leke med.

 

og det piknikgreie: viss du skal på piknik og er redd for å sette deg i en hundedrit så skal jeg gi deg ett godt råd: før du setter deg ned og sånn, så er det lurt å bare sjekke at det ikke ligger noen hundedriter eller andre dritter der :)

 

Og som sagt synes jeg folk overreagerer når det gjelder hundedrit, det er jo bare litt bæsj og helt naturlig og folk har god av å se litt natur!

og jo jeg har tråkket i en dritt før og da tenkte jeg: "åhh fy faen jævla ekkelt!!! jeg kommer aldri i verde til å gå å bære på dette driten en hel tur frivillig når jeg synes det er så ekkelt å få det på skoen!!"

Jeg synes ikke du er særlig konsekvent. I det ene øyeblikket er det helt naturlig at barn ruller seg i "litt" dritt med parkdressene sine, duer som driter og å ha piknik på offentlige hundetoaletter (bare man ikke legger pleddet midt oppi en bæsj) og duer som driter. I det neste øyeblikket er det plutselig krise om du må gjøre noe så utrolig ekkelt som å plukke opp den samme dritten med en pose eller får noe "faen så jævla ekkelt" på skoen.

Lenke til kommentar
og jo jeg har tråkket i en dritt før og da tenkte jeg: "åhh fy faen jævla ekkelt!!! jeg kommer aldri i verde til å gå å bære på dette driten en hel tur frivillig når jeg synes det er så ekkelt å få det på skoen!!"

Du har hørt om poser? ja...

Du bærer ikke på dritten, du trenger ikke røre dritten i det hele tatt. Du rører posen. Dritten ligger inne i posen, og ikke i hendene dine. Det er ikke ekkelt.

 

Skoen din, med dritt under skal du bruke, det lukter og setter merker når du bruker de inne, eller i en bil.

En pose bærer du til nermeste søppeldunk.

Lenke til kommentar

Ja hvorfor skal jeg gå å bære på driten en hel tur, som er ganske ekkelt, når den egentlig bare kan ligge å råtne i gresset? Det er mye mindre sjangs for at noen skal ha pikknikk der eller at noen unger finner ut de vil rulle seg i den, en at jeg må 100 % sikkert påføre meg den vemmeslen med å gå å bære den.

 

og det er jo bare å vaske parkdressen viss en skulle bli så uheldig å gå en hundebæsj på den. Når jeg var liten så elsket jeg drit og lekte med hunden og driten hele tiden, når jeg kom inn igjen så bare vasket mora mi dressen.

 

og Fantrullen: som menneske så har man ett ansvar å ikke slenge ut bemerkninger om at folk har AIDs på hjernen når jeg ikke engang er i nærheten av HIV. viss du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
og det er jo bare å vaske parkdressen viss en skulle bli så uheldig å gå en hundebæsj på den. Når jeg var liten så elsket jeg drit og lekte med hunden og driten hele tiden, når jeg kom inn igjen så bare vasket mora mi dressen.

Jeg har ivvertfall aldri likt å leke med bæsj. Og har alltid trodd at det bare var unormale folk som gjorde det...

Lenke til kommentar
og jo jeg har tråkket i en dritt før og da tenkte jeg: "åhh fy faen jævla ekkelt!!! jeg kommer aldri i verde til å gå å bære på dette driten en hel tur frivillig når jeg synes det er så ekkelt å få det på skoen!!"

Du har hørt om poser? ja...

Du bærer ikke på dritten, du trenger ikke røre dritten i det hele tatt. Du rører posen. Dritten ligger inne i posen, og ikke i hendene dine. Det er ikke ekkelt.

 

Skoen din, med dritt under skal du bruke, det lukter og setter merker når du bruker de inne, eller i en bil.

En pose bærer du til nermeste søppeldunk.

jamen det er ekkelt å se på, og posen ødelegger miljøet og den lukter. og de få gangene jeg har prøvd å tatt opp driten har jeg møtt kjentfolk så spør de hva jeg har i posen så må jeg svare "ehhh det er ingenting" så tvinger de meg til å vise det så ser de det er drit faen det er dritflaut skal jeg love deg

 

og det er jo bare å vaske parkdressen viss en skulle bli så uheldig å gå en hundebæsj på den. Når jeg var liten så elsket jeg drit og lekte med hunden og driten hele tiden, når jeg kom inn igjen så bare vasket mora mi dressen.

Jeg har ivvertfall aldri likt å leke med bæsj. Og har alltid trodd at det bare var unormale folk som gjorde det...

vi er alle forskjellige. :) jeg elsket bæsj når jeg var liten, og nå hater jeg det så derfor foretrekker jeg det ligger og råtner i naturen i steden for å gå å bære på det :)

Lenke til kommentar
jamen det er ekkelt å se på, og posen ødelegger miljøet og den lukter. og de få gangene jeg har prøvd å tatt opp driten har jeg møtt kjentfolk så spør de hva jeg har i posen så må jeg svare "ehhh det er ingenting" så tvinger de meg til å vise det så ser de det er drit faen det er dritflaut skal jeg love deg

Hva er det egentlig som er flaut med det?

Bikkja driter, du plukker det opp i en pose. Du bærer på posen. Jeg hadde skjønt det hadde vert flaut hvis du ikke hadde brukt pose, men hendene. Men må da være litt av noen venner du har hvis du blir flau av det.

 

vi er alle forskjellige. :) jeg elsket bæsj når jeg var liten, og nå hater jeg det så derfor foretrekker jeg det ligger og råtner i naturen i steden for å gå å bære på det :)

Yup, alle er forskjellige, noen liker bæsj, og andre ikke. Men det er fremdeles ingen god grunn for å la bæsjen ligge igjen.

Lenke til kommentar
jamen herregud da :realmad: jeg glemte ikke ut kjønnet, hu er ei jente. men viss du ikke så det så svarte Zetyr på det for meg. Ei bikkje, en hund. og jeg snakker som regel om henne som ei jente, men av og til skriver jeg om henne som hund generelt,
Du skrev:
Det har jeg aldri fornektet heller. Jeg har ett ansvar for hunden, men ikke for å ta opp driten hans.

Jeg ser ikke hva det har å gjøre med "ei bikkje - en hund". Du kunne f.eks skrevet ".. ta opp driten hennes", slik du brukte ordet hennes i et annet innlegg:

så hvorfor skal jeg ikke gi det ansvaret til henne?
Lenke til kommentar
jamen det er ekkelt å se på, og posen ødelegger miljøet og den lukter. og de få gangene jeg har prøvd å tatt opp driten har jeg møtt kjentfolk så spør de hva jeg har i posen så må jeg svare "ehhh det er ingenting" så tvinger de meg til å vise det så ser de det er drit faen det er dritflaut skal jeg love deg

Du kan da vel bare si at det er hundedritt. Da skjønner de at du er en ansvarlig hundeeier som passer på å rydde opp etter bikkja si. Jeg vil tro du får mye rarere reaksjoner hvis du først nekter å innrømme hva du har der, og deretter viser frem dritten.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om hva folk tenker hvis du sier det er ingenting (eller f.eks mandariner) i posen og det lukter hundedritt når dere passerer hverandre? Hvis det ikke er dritt i posen, hvor kommer dritlukta fra da?

 

Schnell: Greit. Jeg antar vi har forskjellige dialekter siden det ikke høres naturlig ut for meg.

Lenke til kommentar

Beklageligvis vil det alltid være personer som gir faen i alle andre enn seg selv. Beklageligvis vil det også alltid være personer som ikke er skikket til å ha kjæledyr. Lite å gjøre med det egentlig men heldigvis tror og håper jeg de fleste hundeeiere er sitt ansvar bevisst og innser at hundehold er litt mer enn bare å mate og lufte bikkja.

Lenke til kommentar
Hæ??? Jeg forstår ikke hva du mener? Når jeg snakker om en hund, så sier jeg "han". Og når jeg snakker om ei bikkje, så sier jeg "hun". men viss det er så vanskelig å fatte så kan jeg bare si med en gang at det er ei hukjønnshund. en damehund. en jentehund. gottit?

Det korrekte ordet er tispe.

Lenke til kommentar

Mye bra agrumentasjon her, men ser ut som at Schnell har bestemt seg på forhånd og nekter å høre.

 

Men ja, som hundeeier har man plikt til å plukke opp hundedritt når en går tur. Om det er sti eller gress burde ikke spille noen rolle. Jeg er hunde-eier selv, og skal ærlig innrømme at det har hendt jeg ikke har plukket det opp men jeg skammer meg i alle fall over det, og syns det er flaut. Og jeg ser ikke egentlig hvordan det kan være flaut å gå med hundeposen, folk vet jo at hunder gjør fra seg og at det skal plukkes opp. Og de fleste steder finner man offentlige søppel, i alle fall hvis man faktisk leter.

 

Å få hundebæsj under skoene er helt forferdelig, og er vanskelig å få fjernet - du har jo tydeligvis opplevd dette selv også. Da er det bedre å ta ansvar, og fjernet hundedritten før noen får rukket å trødd i det. Selv om det er på gress, så går folk også på gresset som nevnt tidligere. Og på gress er det vanskelig å se det før en faktisk har trødd i det.

 

Oh well, vet ikke egentlig hvorfor jeg skriver for du kommer jo tydeligvis ikke til å forandre mening uansett;).

Lenke til kommentar
hvordan har noe som helst av det jeg har beskrevet gjort meg uverdig til å ha hund?! det har ikke gått noe som helst over hunden min :mad: hu gir vel blanke faen i om jeg plukker opp driten hennes eller ikke. herregud...

 

og det er hvertfall ingen søppeldunker der jeg har tilgang til å gå tur innen få minutters gange

Jeg er litt enig med trådstarter...

Endret av Ashol
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Skamme seg, burde han!

 

Neida, du burde heller tenke over hvorfor du føler så sterkt for dette. Jeg for min del er enig med trådstarter. Hvorfor må man plukke opp dritten. Den ligger der den hører hjemme når loppesirkuset har gjort fra seg. Av dritt er du kommet, og til dritt skal du bli!

:)

Lenke til kommentar

Jeg plukker heller aldri opp dritten. Det er fordi hunden min alltid bæsjer langt nede i grøfta eller inni buskene. Dersom han driten på veien, sparker jeg den bort. Blir faktisk mer irritert over folk som lar poser med drit ligge i veien.

 

Syns det er morsomt at folk bryr seg så mye om at det ligger litt dritt i grøfta.

Og argumentet "dersom alle hadde gjort det" er dårlig fordi det skjer ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Jeg plukker heller aldri opp dritten. Det er fordi hunden min alltid bæsjer langt nede i grøfta eller inni buskene. Dersom han driten på veien, sparker jeg den bort. Blir faktisk mer irritert over folk som lar poser med drit ligge i veien.

 

Syns det er morsomt at folk bryr seg så mye om at det ligger litt dritt i grøfta.

Og argumentet "dersom alle hadde gjort det" er dårlig fordi det skjer ikke.

 

Da jeg var et søtt lite nurk av et barn, lam, eller snørrpølse, som noen andre ville karakterisere meg som. Så var det helt uaktuelt å bruke energi på slike drittjobber, og jaggu fungerte vårt forjokkede samfunn da og ...!?

:)

Lenke til kommentar

Bikkja her er også veldig flink til å gå ut i grøften eller langt inn i skauen når han må drite. Er da uaktuelt å dilte etter han. Dessuten så måtte jeg hatt med meg en Rimipose skulle jeg fått med meg all dritten han sin. Hadde jeg gått der det er stor trafikk av folk, eller den gjorde fra seg der andre hadde endt opp med å trø i det derimot, da hadde jeg plukket opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...