Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.


  

151 stemmer

  1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

    • Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ja da får jeg svare igje litt tydelig:

det er bikkja mi sitt ansvar å ikke drite på stien, viss hu driter på stien, sparker jeg det vekk ut i grøfta ellerno, men jeg gidder ikke gå å bære på det. Så egentlig synes jeg som sagt ikke det er noen sitt ansvar siden jeg synes det er greit den råtner bort i naturen :)

Det er ditt ansvar at bikkja ikke driter på stien, ikke bikkja sitt.

Er det også bikkja sitt ansvar å mate seg selv, vaske seg selv osv?

Nei, det er ditt ansvar, det er di bikkje.

 

Og noen nevnte hester lenger oppe i tråden, og fikk en gang vite at hvis en hest driter på en st/gangvei elns som folk bruker å gå på, så skal dritten plukkes opp, og taes med seg. Dette gjaldt hvist for både bikkjeeiere, og hesteeiere.

 

Så skaff deg en katte, den graver ivvertfall ned dritten sin selv.

Lenke til kommentar

Jeg tror trådstarter har misforstått betydningen av ordet "ansvar"...

 

Selvfølgelig er det ditt ansvar som hundeeier å plukke det opp, din tosk. Det er en av pliktene du har når du har valgt å holde deg med bikkje, og er du ikke bevisst det ansvaret er det vel best å kvitte seg med bikkja først som sist.

Lenke til kommentar
kan jeg bare spørre deg, og alle andre som skriver det, jeg har enda ikke fått noe ordentlig svar, men hvorfor gjør det at jeg ikke tar opp driten til bikkja meg ti¨l "en idiot". eller "inkompetent", eller "ikke verdig til å ha hund" og mange andre ting som har blitt skrivd. Det er jo faen ikke hunden det går utover!

Å eie en hund innebærer mer ansvar enn bare at hunden har det bra. Det innebærer blant annet at man må ta hensyn til sine omgivelser, følge lover og regler om hundehold, og være ansvarlig for hundens handlinger. F.eks hvis du dropper bånd i båndtvangperioden (inkludert sesongvise og stedvise utvidelser av båndtvangen) og den finner på å drepe et lam så er du ansvarlig for hundens handling. Det samme gjelder hundedritten. Det er du som er ansvarlig for hundens handling og dermed ansvarlig for å plukke opp.

 

Jeg har ansvaret for bikkja mi ja, og gi den mat og gå tur med den og alt det,

Godt! Da har vi stadfestet, og du innrømt, at du har et ansvar for hunden.

 

men at det har ingenting med mitt ansvar over bikkja å gjøre at jeg ikke tar opp driten!!!! og jeg mener ikke det er hennes "ansvar" å gjøre det, det har bare blitt en vanesak og det er hu som gjør det.

Hva har blitt en vanesak? Å bæsje eller å ikke ta opp hundedritten? Hvem sa du det var som hadde denne vanen? Hunden eller deg?

Lenke til kommentar
ja da får jeg svare igje litt tydelig:

det er bikkja mi sitt ansvar å ikke drite på stien, viss hu driter på stien, sparker jeg det vekk ut i grøfta ellerno, men jeg gidder ikke gå å bære på det. Så egentlig synes jeg som sagt ikke det er noen sitt ansvar siden jeg synes det er greit den råtner bort i naturen :)

Det er ditt ansvar at bikkja ikke driter på stien, ikke bikkja sitt.

Er det også bikkja sitt ansvar å mate seg selv, vaske seg selv osv?

Nei, det er ditt ansvar, det er di bikkje.

 

jamen herregud det må da gå an å gi litt ansvar til bikkja, og det ansvaret greier hu faen så bra hu driter bare på gresset utfor stien, så hvorfor skal jeg ikke gi det ansvaret til henne? Viss hu en dag ikke skulle gjøre det så bare sparker jeg det vekk, så er det ikke mer å si på det :)

 

Jeg tror trådstarter har misforstått betydningen av ordet "ansvar"...

 

Selvfølgelig er det ditt ansvar som hundeeier å plukke det opp, din tosk. Det er en av pliktene du har når du har valgt å holde deg med bikkje, og er du ikke bevisst det ansvaret er det vel best å kvitte seg med bikkja først som sist.

det er ikke så selfølgelig det, din sei

Det er ikke en av pliktene jeg har når jeg har valgt å holde ei bikkje, det er ett valg jeg kan ta når jeg har bikkje, og jeg velger og ikke ta den opp :)

 

og jeg må bare spørre folket om noe: hva i helvete er det dere har i mot at det ligger litt drit rundt omkring? det er jo helt naturlig!!! den råtner jo bort etter en stund!

 

og som jeg nevnte tidligere, og som penicilcase nevnte så er det miljøvennlig :devil: og dessuten kaster jeg det ikke i søppelkasser (fordi det ikke er noen der jeg går tur, men viss det hadde vert det hadde jeg ikke gjort det heller) som uteliggere og sånn pleier å ta mat opp fra :)

jeg kødder ikke, jeg kjenner faktisk en fyr som irrterer seg dritmye over all driten folk skal kaste oppi søppelkassene slik han ikke får tak i maten

Lenke til kommentar
Jeg så foresten en due som dreit utfor nå :scared: . hva skal vi gjøre da?

Hvem er det som har eieransvar for dua? Hvis det er deg så må du nok ut og tørke opp. Faktisk :)

 

jamen herregud det må da gå an å gi litt ansvar til bikkja, og det ansvaret greier hu faen så bra hu driter bare på gresset utfor stien, så hvorfor skal jeg ikke gi det ansvaret til henne? Viss hu en dag ikke skulle gjøre det så bare sparker jeg det vekk, så er det ikke mer å si på det :)

Det finnes et eget ord for å gi bort ansvar: ansvarsfraskrivelse. Det er ikke et positivt ladet ord. På lik linje med eksemplet jeg ga i stad om å gi babyer ansvaret for å skifte sine egne bleier.

 

Det er ikke en av pliktene jeg har når jeg har valgt å holde ei bikkje, det er ett valg jeg kan ta når jeg har bikkje, og jeg velger og ikke ta den opp :)

Du kan ikke velge bort de plikter som du føler er ubehagelige for deg uten å samtidig velge bort de mer behagelige pliktene og alt annet som hundehold innebærer. Hundehold er enn pakke med plikter og rettigheter som du enten må ta hele pakken av eller velge bort hele pakken. Vil du ikke ha ansvaret så velg bort hele pakka.

 

og jeg må bare spørre folket om noe: hva i helvete er det dere har i mot at det ligger litt drit rundt omkring? det er jo helt naturlig!!! den råtner jo bort etter en stund!

Barnehageunder i parkdresser tilsølt med hundedritt, stinkende hundedritter, skofiendtlige hundedritter, picknik-fiendtlige hundedritter osv er ikke koselig. Det er en grunn til at hundedritter skal plukkes opp.

Lenke til kommentar
Hva i alle dager er det som trigger alle disse følelsene? :dontgetit:

Fra min side: Vårløsninga lans fortau og i parker og turområder samt gressletter som kunne vært egnet til å ta med seg en engangsgrill, solkrem og et pledd til. Eller gressletter som egner seg for å lese noen bøker til eksamen i godværet om våren. Tilgrisede unger er også nevnt.

 

Når ble dette en egen tråd?

For et par timer siden. Det er nevnt i første innlegg.

 

Schnell: Siden du ikke vil ta opp dritten fra gresset så foreslår jeg at du begynner å utstyre bikkja med bleie. Turgåerne blir fornøyde og du slipper å bære dritten "en time" i lomma eller i en pose. win win. :thumbup:

Lenke til kommentar
jamen herregud det må da gå an å gi litt ansvar til bikkja, og det ansvaret greier hu faen så bra hu driter bare på gresset utfor stien, så hvorfor skal jeg ikke gi det ansvaret til henne? Viss hu en dag ikke skulle gjøre det så bare sparker jeg det vekk, så er det ikke mer å si på det :)
Det har jeg aldri fornektet heller. Jeg har ett ansvar for hunden, men ikke for å ta opp driten hans.

Forresten, hvilket kjønn er bikkja di?

Lenke til kommentar

Jeg plukker aldri opp dritten etter bikkja mi. Hender at jeg later som, da. Men han er lært opp til å drite langt nede i grøftene uansett, og ligger det på kanten av veien så sparker jeg det ut i grøfta uansett. I grøfta kan ingen klage på at det ligger dritt, det er jo helt naturlig at dyr går rundt og driter.

 

Simen1: Ei bikkje, en hund.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Simen1, jeg ser disse symptomene jeg og, men tror heller at folk blir opphisset fordi det er en frekk faen som ikke forholder seg til verdigrunnlaget til folk flest.

 

Bleie synes jeg er en gylden middelvei, og behøver slett ikke se dumt ut.

:whistle:

GOODharness.jpg

Lenke til kommentar

hallo... ungene blir jo tilgriset med dritt uansett ,så om det ikke er hundedrit så finner de en anne type drit å rulle seg i å leke med.

 

og det piknikgreie: viss du skal på piknik og er redd for å sette deg i en hundedrit så skal jeg gi deg ett godt råd: før du setter deg ned og sånn, så er det lurt å bare sjekke at det ikke ligger noen hundedriter eller andre dritter der :)

 

Og alle sier jeg ikke har noe valg, og at jeg ikke kan velge bort de negative og ubehagelige sidene med å ha hund. Men jeg kan jo faktisk det, siden jeg gjør det :) Det er ingen som har arrestert meg hittil dessuten er det ingen som går tur som meker det er meg som ikke tar opp driten siden jeg later som jeg gjør det.

Og som sagt synes jeg folk overreagerer når det gjelder hundedrit, det er jo bare litt bæsj og helt naturlig og folk har god av å se litt natur!

 

Og du må gjerne kalle det at jeg ikke gidder å ta opp driten ansvarsfraskrivelse, jeg kaller det ansvarsprioritering. :)

 

og jeg tror ikke jeg gidder å prøve det bleietrikse for tenkt viss den plutselig ramler av ,da gidder jeg hvertfall ikke gå å bære på en bleie hele turen, så hadde sikkert folk fått den på isen og sånn. og dessuten stakrs hund ,hu hadde blitt mobbeoffer

Lenke til kommentar
Hvis jeg noen gang får en nabo som lar hunden drite på plena mi sender jeg ungene bort til naboen i samme ærend.

 

Nabolagets offentlige utedass...

 

Når det gjelder kattedritt er den faktisk verre... Stapp full av pestillens og innvollsorm og det som verre er.

Hundedritt smaker mye verre.

lol hvordan vet du det?

 

og peniclCAse: unskyld at jeg spør men hvorfor er jeg en "frekk faen" bare fordi jeg synes det er ok at det ligger litt bæsj rundt omkring, og at jeg ikke har lyst å gå å bære på dritt hele turen? :mad:

Lenke til kommentar
Hvis jeg noen gang får en nabo som lar hunden drite på plena mi sender jeg ungene bort til naboen i samme ærend.

 

Nabolagets offentlige utedass...

 

Når det gjelder kattedritt er den faktisk verre... Stapp full av pestillens og innvollsorm og det som verre er.

Hundedritt smaker mye verre.

:!: Du går vel ikke rundt og smaker på dritten?

 

Men graver ikke katta ned dritten sin, imotsetning til bikkjer?

 

nei faktisk ikke. De aller fleste bare driter utfor og graver litt over og dekker ingenting.

Jeg skjønner kattene, jeg må også gjøre det, late som jeg tar med driten, akkurat som kattene later som de graver den ned, siden bæsj er så totalt uakseptabelt i dagens sossesamfunn

Lenke til kommentar
Men graver ikke katta ned dritten sin, imotsetning til bikkjer?

Det stemmer. Og gjerne i et blomsterbed eller i ei sandkasse.

Så når ungen leiker i sanda er den full av kattemøkk.

 

Katter blir beskutt med sprettert når den passerer tomtegrensa mi.

 

Eier du et dyr eller har barn er du ansvarlig for dette.

Om ungen fyrer av en kinaputt i naboens postkasse er dette mitt ansvar å rydde opp i.

Om jeg hadde katt er det mitt ansvar at den ikke er til last for andre.

Om jeg hadde hund er det mitt ansvar at den ikke er til last for andre.

 

Hva jeg velger å gjøre for å gjennomføre dette er opp til meg.

 

Om ungen driter på trappa di, Schnell, er det mitt ansvar å fjerne dritten, ikke bare sparke den til side slik at du ikke snubler i den.

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...