Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.


  

151 stemmer

  1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

    • Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147
Jeg tar meg ofte turer ute i vår besudlede natur, og har dere skulle sett? Her ligger det både dritt, kongler, råtne sopper osv. Hvem har ansvaret for disse avvikene? Og vet dere hva? Jeg ville ikke hatt det på andre måter.

 

;)

Tror du misforstår. Her snakkes det om bikkjemøkk, verken kongler eller sopp. ;)

 

Fremdeles bare en naturlig greie.

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tar meg ofte turer ute i vår besudlede natur, og har dere skulle sett? Her ligger det både dritt, kongler, råtne sopper osv. Hvem har ansvaret for disse avvikene? Og vet dere hva? Jeg ville ikke hatt det på andre måter.

 

;)

Tror du misforstår. Her snakkes det om bikkjemøkk, verken kongler eller sopp. ;)

 

Fremdeles bare en naturlig greie.

:)

Ja, tenk, i dagens samfunn har det nå gått så langt at enkelte endog blir arrestert for ting som er en "helt naturlig greie".

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/22/522032.html

Kanskje all denne trangen til å dele avføring med andre rett og slett bare er et høyt varskorop fra "mannskiteren" og Schnell om at utviklingen nå har gått for altfor langt og at det er på tide å vende tilbake til naturen igjen.?

:)

Lenke til kommentar
Jeg tar meg ofte turer ute i vår besudlede natur, og har dere skulle sett? Her ligger det både dritt, kongler, råtne sopper osv. Hvem har ansvaret for disse avvikene? Og vet dere hva? Jeg ville ikke hatt det på andre måter.

 

;)

Tror du misforstår. Her snakkes det om bikkjemøkk, verken kongler eller sopp. ;)

 

Fremdeles bare en naturlig greie.

:)

Så kunne vi ikke bare tømt kloakken ut i gata? er jo helt naturlig avfall.

 

Artig å vaske av hundedrit fra skoene eller Schnell?

Lenke til kommentar
Artig å vaske av hundedrit fra skoene eller Schnell?

ja :) hvertfall bedre enn å gå å dra på en drit hele turen

 

Når kom dobbeltmoral inn? Har jeg sagt eller utført noe som er dobbeltmoralsk?

Innlegget mitt var på et saklig nivå, selv om det er negativt om deg. Jeg nevnte at du var egoistisk, banner, skriver dårlig og skriver mye usaklig. Og det mener jeg fortsatt.

Dessuten er det helt klart at overdreven bruk av smiley's og tegnsetting går utover det du skriver. Du virker usaklig og i emosjonell ubalanse.

 

dobbelt moralen kom inn når du seier at eg skriv usaklig, så gjer du faen det same sjølve! Og eg er ikkje egoistisk bort sett frå i denne saken så kan du gje fuck i å dra meg over ein kniv? :mad:

 

Ja, tenk, i dagens samfunn har det nå gått så langt at enkelte endog blir arrestert for ting som er en "helt naturlig greie".

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/22/522032.html

Kanskje all denne trangen til å dele avføring med andre rett og slett bare er et høyt varskorop fra "mannskiteren" og Schnell om at utviklingen nå har gått for altfor langt og at det er på tide å vende tilbake til naturen igjen.?

:)

haahhahha omg!!!!!!!!11 det hadde eg ALDRI gjort!!! det kan ikje ein gong samanliknas med at eg berre let det det liggje i guds frie natur!

det mannskiteren gjor er jo stikk i strid med det eg står for!!!! Han har mest sansynleg ikkje såte ræva si i den bilen og drete, det har han gjort tidligere og så bært det til biljen og hevet det i, noe som jeg er i mot!!!!

 

 

Sist jeg akte fikk jeg akebrettet fullt av hundedritt. Absolutt ikke hyggelig å måtte vaske det før jeg fikk akt videre.

var den frossen da? for viss ikke så ville jeg tro den bare var glatt og ga god fart

Lenke til kommentar

Mye roing på gang her. Ser ut som noen prøver å vri seg ut av et ansvar de vet er forventet av dem som hundeeier med dårlig retorikk og unnskyldninger. Gå et sted det er tilrettelagt for å kaste fra seg slike ting på kort sikt, La hunden gå litt rundt og gjøre fra seg et sted der du kan kaste det før du drar på langtur, bind posen i halsbåndet eller linen om du ikke takler å ha en pose med innhold i lommen. Løsningene er mange.

 

Når du har ansvar for hva du putter inn i hunden, har du ansvar for hva som kommer ut også.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Sist jeg akte fikk jeg akebrettet fullt av hundedritt. Absolutt ikke hyggelig å måtte vaske det før jeg fikk akt videre.

var den frossen da? for viss ikke så ville jeg tro den bare var glatt og ga god fart

Den var ikke frossen, den smurte seg utover akebrettet og lukket alvorlig dritt. Noe særlig bedre gli tror jeg ikke den ga, og jeg var uansett ikke ute etter maks fart.

Lenke til kommentar

Jeg har inntrykket av at du bare er kranglevoren Schnell, dette er ikke for å provosere men etter å ha lest her så kan jeg ikke si at du har gitt noen gode forklaringer du heller. Vi kan jo ta et eksempel som gjelder her. Først vil jeg minne om at du er ansvarlig for alt du skriver med din konto, så hva skjer da hvis dette inntreffer?:

Hacker gjetter ditt passord, skriver masse tull og spam. Du får 50% Warn, hvem har ansvaret?

Du eller hackeren?

Det er dessverre deg siden du er ansvarlig for din konto.

Hvis vi tenker på din hund som en konto og du som eier. Hva skjer da hvis kontoen din tuller?(kunstig intelligens(?))

Guess

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Han blir garantert å si noe med at det ikke kan sammenlignes.

For vår godeste Schnell kan verken sammeligne noe eller skjønne at noen saker handler også om prinsipp :)

 

Fokk prinsipper, eller har du videre grenser? :D

Lenke til kommentar

Fært som denne diskusjonen tar av da! 25 sider på to uker? :hm:

 

Jaja, jeg for min del plukker alltid opp der hvor det er fare for at andre kan tråkke i det (så sant jeg har husket pose...). I skogen lar jeg det bare ligge, noe jeg overhodet ikke har dårlig samvittighet for. Sparker det litt til siden hvis det er midt i stien da...

 

Men uansett hva dere gjør: La det heller ligge enn å putte det i en pose for så å slenge fra dere posen, som jeg har sett enkelte gjøre. :nei:

Bedre at det blir liggende i en uke eller to, for så å råtne bort, enn at det skal ligge i en pose som bruker årevis på å bli borte.

Lenke til kommentar

Stenges for opprydning, og for at de involverte skal få tid til å kjøle ned temperamentet en smule. Det kan ta litt tid før vi åpner igen.

 

Spørsmål tas på PM.

 

Edit: Og da åpner vi igjen. Denne tråden ble 11 sider kortere...

 

Her var mye stygge poster fra begge "sider" i debatten. Det er merkelig at folk som er så glad i dyr kan bli så sinte på mennesker.

 

Husk: At noen troller gir dere ikke rett til å svare med samme mynt, at noen er stygge i ordbruken gir ikke noe amnesti til andre brukere som gjør det samme. Her var brukere som foreslo at trådstarter skulle utestenges som selv fikk flere av postene sine slettet, det bør være et tankekors.

 

Jeg sier som jeg har sagt før: Vil dere at vi skal reagere mot regelbrudd så må dere ikke begå dem selv, da gir dere oss i praksis intet annen valg enn å regere mot dere også.

 

Jeg har slettet en mengde poster, de var stort sett av følgende typer:

* Poster med personangrep

* Poster som svarte på personangrep

* Poster som ville ga trådstarter utestengt

* Poster som ville ha tråden stengt

* Poster som aktivt bidro til å skape dårlig stemning

* Poster med overdreven banning og annen språkbruk

 

Til alle, og trådstarter spesielt: Ro ned språkbruken, så går alt så mye bedre. Blir dere skikkelig irritert over noen så tell til ti, og vurder så om vedkommende bryter retningslinjene. Gjør han/hun det så rapporter det, ikke svar i tråden. Gjør han/hun det ikke så kan dere enten komme med et saklig svar, eller ignorere vedkommende. Ikke noe stopper trolling og flaming bedre enn å svare saklig. Det er som kjent ikke noe moro å provosere hvis ingen blir provosert.

 

Noen poster som ikke var så altfor ille gikk sikkert med i dragsuget, og noen poster som burde vært slettet ble sikkert oversett. Sånn er det når man massemodererer. Det får dere leve med. Alternativet var å ikke åpne igjen.

 

Mitt personlige juleamnesti gjelder fortsatt, derfor blir det ikke reaksjoner utover dette, selv om flere av dere har gjort dere fortjent til det. Men det forutsetter at dere oppførere dere heretter. Folk som ikke oppfører seg må forvente reaksjoner. Diskuter sak og ikke person heretter, og gjør det saklig.

 

Og som alltid: Reaksjoner og spørsmål tar vi på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Herregud, krangle om detta x)

Dritten blir til jord uansett, men bor man MIDT i byen, så skjønner jeg at folk reagerer hvis du ikke tar opp dritten etter bikkja. Men og bli kalt UANSVARLIG, og man burde ikke ha bikkje pga man ikke tar opp dritten ? Patetisk sier jeg!

 

Jeg har ALDRI plukka opp en liten bæsj etter mine hunder, bæsj råtner ! De som har problemer med det, er folk som ikke har hunder !

 

 

Værfall MIN mening :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...