Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.

151 stemmer

1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

• Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52

Anbefalte innlegg

All logikk sier at du tar feil. Tenk deg følgende scenario: Schnell og 2 andre personer går omtrent samme tur med hunden uten å plukke. På en uke vil man da ha 2 turer om dagen * 3 ruker * 7 dager = 42 hauger med dritt.

Ta da en by som Oslo. Her er det tett mellom hundene. Når bare 3 hunder produserer så mye dritt, så kan man tenke seg hvordan det blir når man har 20-30 hunder på noen få kvartaler.

Om nesten ingen hadde plukket etter seg slik schnell hevder, hadde vi druknet i bæsj her i Oslo.

yeah right! viss dei berre sparkar det til sides i graset så er det jo ingen som går der og den råtnar fort!

Det har jo absolutt ingenting med det jeg skrev å gjøre.

No har eg aldreg gått tur med bikkja mi i oslo, men eg hadde kanskje vurdert og toke det opp viss ho dreit mitt i byen siden det hadde vert stor sansynlighet at det hadde blitt avslørt at eg faktisk ikkje tek den opp siden det er så mye folk der.

Eh. Det er jo helt ved siden av poenget. Hele poenget er jo at det er tøvete å påstå at alle som sier de plukker etter seg ikke gjør det. At folk lyver, etc. etc. Om de hadde gjort det hadde Oslo druknet i dritt. Om du hadde plukket dersom du bodde i Oslo er helt ved siden av poenget. Men du hadde visst ikke noe godt motargument?

Det at Oslo ikke drukner i dritt er jo nettopp en bekreftelse på at flesteparten faktisk plukker opp etter seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan du ikke bare late som du tar den opp da? så slipper du å gi hundeeiere ett dårlig rykte og i tilleg slipper du å gå å drasse på en drit hele turen!

Hva tror du gir hundeeiere dårligst rykte av:

1. Det ligger bæsjer på rekke og rad i gresskanten på populære tursteder og man ser at hundeeiere kikker seg rundt med skyldig blikk dersom bikkja driter.

2. Det ligger ikke bæsjer langs populære tursteder og hundeeiere plukker opp som den største selvfølge helt uten å se seg rundt først.

ok hehehehe ikkje for å vere frekk eller noke men det går ikje an å få dårlig samvittighet av å ikkje ta opp hundedriten? hahaha eg meiner - det er jo berre litt drit!!!

Ikke for å være frekk eller noe men hvorfor ikke bare plukke den opp? - Det er jo bare litt dritt!

Hvor mange var det som måtte stemme at de aldri plukker opp driten, for at Schnell skal vinne veddemålet?
1 % på hundeforumet og 5% her. ser dessverrre ut som ein del svarar usant ut men men :(

Omvendt. Dersom under 1% på dyresonen og under 5% her stemmer at de plukker opp hundedriten så vinner Schnell. Det må altså være over henholdsvis 99% og 95% som svarer at de ikke plukker opp for at Schnell skal vinne.

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke hund men kunne selvsagt ha stemt at jeg alltid plukker opp for at pollen skal bli mere retferdig og det faktum at jeg ikke har hund så lar jeg være å stemme og det oppfordrer jeg alle andre også som ikke har hund til.

Om mange som ikke har hund stemmer så viser jo bare det at faktisk Schnell har rett i påstandene om at mange stemmer bare fordi de er i mot han.

Det blir jo ikke helt rett, regner dåg med at avstemningen på hundeforumet blir mere rett.

Lenke til kommentar
1. Det ligger bæsjer på rekke og rad i gresskanten på populære tursteder og man ser at hundeeiere må kikke seg rundt med skyldig blikk dersom bikkja driter.

2. Det ligger ikke bæsjer langs populære tursteder og hundeeiere plukker opp som den største selvfølge helt uten å se seg rundt først.

eg hadde valgt alternativ 1, av grunner eg har skrivd mange gonger før! men så er det sikert mange sosser som velger alternativ 2 ja.

Ikke for å være frekk eller noe men hvorfor ikke bare plukke den opp? - Det er jo bare litt dritt!
netopp det er bare litt drit og jeg får ikke dårli samvitighet av å la den ligge!

Omvendt. Dersom under 1% på dyresonen og under 5% her stemmer at de plukker opp hundedriten så vinner Schnell. Det må altså være over henholdsvis 99% og 95% som svarer at de ikke plukker opp for at Schnell skal vinne.

Dei som svarer 0-50 % kan like godt vere 1 og 5 % så det er mine stemmer går eg ut i frå?

Eh. Det er jo helt ved siden av poenget. Hele poenget er jo at det er tøvete å påstå at alle som sier de plukker etter seg ikke gjør det. At folk lyver, etc. etc. Om de hadde gjort det hadde Oslo druknet i dritt. Om du hadde plukket dersom du bodde i Oslo er helt ved siden av poenget. Men du hadde visst ikke noe godt motargument?

Det at Oslo ikke drukner i dritt er jo nettopp en bekreftelse på at flesteparten faktisk plukker opp etter seg.

jo det har masse med det eg skreiv! Du sa oslo kom til å drukne i dritt viss ikkje noken tok det opp, men ein druknar jo ikkje i drit når driten forsvinn etterkvart!

Så eg trur altså at det er derfor oslo ikkje druknar i drit, og ikkje fordi alle ikkje tek det opp!

Lenke til kommentar
kan du ikke bare late som du tar den opp da? så slipper du å gi hundeeiere ett dårlig rykte og i tilleg slipper du å gå å drasse på en drit hele turen!
Hva tror du gir hundeeiere dårligst rykte av:

1. Det ligger bæsjer på rekke og rad i gresskanten på populære tursteder og man ser at hundeeiere kikker seg rundt med skyldig blikk dersom bikkja driter.

eg hadde valgt alternativ 1, av grunner eg har skrivd mange gonger før!

Du tror alternativ 1 gir hundeeierne dårligst rykte? Enig! Det tror jeg også. Det virket bare som du mente noe annet. (Se den uthevede teksten).

Pollen er vel litt misvisende? Jeg eier ikke hund og går aldri tur med hund. Dermed stemte jeg "Plukker aldri opp". Det ville vært rart hvis jeg skulle plukke opp andre hunders dritt.

Du kunne jo latt være å stemme når du ikke har hund. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Pollen er vel litt misvisende? Jeg eier ikke hund og går aldri tur med hund. Dermed stemte jeg "Plukker aldri opp". Det ville vært rart hvis jeg skulle plukke opp andre hunders dritt.

Du kunne jo latt være å stemme når du ikke har hund. :thumbdown:

Tenk på oss brukere som har stemmetvang og bare måå stemme :( . Selv har jeg klart å holde meg, venter enda på et "jeg har ikke hund, men vil stemme"-alternativ. Tipper det er mange som stemmer at de plukker opp fordi dersom de hadde hatt hund, så ville de plukka opp, men bør ikke taes med i beregninga...

Lenke til kommentar

jo det har masse med det eg skreiv! Du sa oslo kom til å drukne i dritt viss ikkje noken tok det opp, men ein druknar jo ikkje i drit når driten forsvinn etterkvart!

Så eg trur altså at det er derfor oslo ikkje druknar i drit, og ikkje fordi alle ikkje tek det opp!

Da tar du skammelig feil! Så lenge det er minusgrader ute så forsvinner den ikke. Ergo blir den liggende mesteparten av vinteren. Selv midt på sommeren vil det ta månedsvis før det er borte med mindre det pøsregner over flere dager.

Nå skal du høre. I leilighetskomplekset hvor jeg bor er det 7 hunder. På dette kvartalet er det 4 leilighetskomplekser. Om hundene er omtrent jevnt fordelt er det da 28 hunder på et kvartal. Det blir 2*28*7=392 dritthauger på et eneste kvartal i løpet av bare en uke. Om man nå tar i betrakning at det har vært minusgrader i omtrent 2 mnd. nå, betyr det at om ingen hadde plukket opp dritten burde det vært minst 3136 dritthauger bare på dette kvartalet.

Rundt kvartalet her er det ca 200 m. Det betyr at om teorien din skulle stemme skulle det vært minst 15 og en halv bæsjhauger for hver eneste meter utenfor her. Det du sier stemmer rett og slett ikke. QED.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Tenk på oss brukere som har stemmetvang og bare måå stemme :( . Selv har jeg klart å holde meg, venter enda på et "jeg har ikke hund, men vil stemme"-alternativ. Tipper det er mange som stemmer at de plukker opp fordi dersom de hadde hatt hund, så ville de plukka opp, men bør ikke taes med i beregninga...

Jeg stemte selv om jeg ikke har hund. Men jeg føler meg berettiget til det, siden jeg passer på en hund et par ganger i måneden, og ja, jeg plukker opp. Har også hatt hund tidligere, og da plukka jeg også opp.

Lenke til kommentar

Etter alle sidene så trår det fram at Schnell er en ganske så egoistisk persom som tenker kun på seg selv og absolutt ingen andre.

For å støtte opp under sine egne argumenter så kommer det fram selvmotsigelse etter selvmotsigelse.

Jeg tar opp de 2 viktigste her.

Om jeg skulle kjøre over dyret til Schnell så mister han 300 kroner i investerte penger og en venn for livet og ville arte seg som en katastrofe for han

Dersom dattera mi fikk i seg en hundelort med de uhumskhetene som følger med så er ikke det så farlig fordi sjansen for at hun dør av det er så små.

Altså total bagatelisering.

Altså hundeliv = veldig viktig

Menneskeliv = ikke så viktig da sjansene for død er så små!?

Neste er at hundelort er naturlig. lukter ikke, er ikke ekkelt å få på klærne og er lett og vaske av samtidig som det er direkte kvalmende å gå rundt med i lomma og ødelegger hele turen.

Altså det er ingen problemer om noen skulle få klær eller sko tilgriset men en tett pose med ingrediensene i lomme er helt forferdelig.

Men det verste av alt er vel denne episoden egentlig.

Jeg føler ikke jeg ødelegger turen, jeg føler jeg gjør den bedre. Fordi da trenger jeg ikke gå med dårlig samvittighet resten av turen fordi at jeg bidrar til å gi hundeeiere et enda dårligere rykte.

Man disser altså de som gjør sin fordømte plikt for å rettferdiggjøre sitt eget svineri.

Jeg tror jeg skal ta med meg bilen en tur der Schnell lufter dyret sitt. :devil:

Lenke til kommentar

Det er fremdeles forskjell på å barbere seg og skjære av seg hodet.

Om hunden driter på fjellet så er ikke det verdens undergang, det er der folk normalt ferdes problemene oppstår.

Midt på saltfjellet kan det like gjerne være en revedritt jeg trår i, det eliksom ikke så mange som lufter hunden sin der til daglig.

Lenke til kommentar
Hvor mange var det som måtte stemme at de aldri plukker opp driten, for at Schnell skal vinne veddemålet?
1 % på hundeforumet og 5% her. ser dessverrre ut som ein del svarar usant ut men men :(

Kan noen fortelle hvor den andre "avstemmingen" foregår? Mulig jeg har oversett noe her...

Lenke til kommentar

Synes denne posten fra hundeforumet var så bra at jeg poster den her også.

Det er noe å tenke på for Schnell det.

Ah, en kampsak som ikke involverer kamphunder. Lovely. smile.gif

Jeg bor i Oslo, så ja jeg plukker alltid opp. Er jeg på tur i marka har jeg med biobag og plukker opp for så å slenge det langt pokker inni skauen om det er langt mellom søplebøttene.

Jeg har alltid med minst ti driteposer, og jeg er en av de som roper "Har du glemt pose? Jeg har en til overs!" når jeg ser noen som ikke plukker opp. Jeg kan til og med gå etter jeg, for det irriterer meg noe grenseløst.

For det er et ufattelig skår i dagens potensiale når jeg tråkker i en kvalm ruke på vei til å plukke opp etter min egen hund på morraturen. Det er heller ikke en særlig lystig affære å forsøke å vaske vekk Labb-slush fra potene på Idioten. Selv på en korthåret hund sitter lukta som støpt uansett hvor mye man skrubber. I tillegg må jeg vaske vekk møkkarester i oppgangen og min egen entré. Jeg blir forbanna bare jeg tenkter på det...

Nå gjelder det ikke min, men mange hunder spiser hundemøkk (min spiser bare mennesklig resteavfall han... rolleyes.gif ) og mange ruller seg i det som om det skulle vært Chanel No. 5. Hadde min gjort det tror jeg at jeg hadde blitt Den Gærne Kamphunddama både titt og ofte. Mange sykdommer kan spre seg gjennom hundemøkk, ikke bare mark. Virushepatitt og parvovirus f.eks. Selv om en hund er vaksinert er den ikke garantert å holde seg frisk.

Jeg plukker opp i busker og i grøftekanter også jeg. Er min hund der, så er det sannsynligvis andre hunder som forviller seg dit også.

Vinter og snø er forøvrig ingen grunn til å ikke plukke opp møkk. Hver eneste vår når snøren forsvinner ligger det utvannede, halvmugne, digre, spylignende og særdeles uappetittelige rester av Skrekkanuba og Royal Asinine på alle mine faste lufteområder. Når jeg som hundeentusiast selv synes det er direkte frastøtende kan jeg bare tenke meg hva de hundeløse synes om oss. Vi har dårlig nok rykte fra før.

Det gikk så langt engang at en en nabogjeng gikk sammen en vår hvor vi kjøpte noen ruller med små svarte og plukket opp vinterens etterlatenskaper. Tro meg, jeg har vært med på festligere lag. Men noen måtte jo gjøre det, for å gå tur ble unntaksvis trivelig. Våren er definitivt verst.

Hundeposer koster vel en tier for en pakke eller no, det holder i mitt tilfelle ca en måneds tid. Så allverdens utgift er det ikke. Ikke er de kompliserte å bruke heller, ei heller tidkrevende. Ikke den hyggeligste delen av hundeholdet selvsagt, men det kommer med pakka liksom. Er man i områder hvor folk ferdes, så plukker man opp og ferdig med det.

(Herregud, hvor patetisk er det ikke å bli sååå engasjert av hundemøkk da? laugh.gif )

Lenke til kommentar

Hvorfor stemmer du da? Logisk nok at de som har hund ikke plukker, men det ødelegger jo hele pollen! Finnes jo sikkert flere ikke-hundeeiere her enn hundeeiere :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...