Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.

151 stemmer

1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

• Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52

Anbefalte innlegg

Oh, tøffen :love: Skulle gjerne likt å sett en 17-åring ta opp kampen mot myndighetene. Men jeg tipper at dagen onkel blå står og skriver ut forelegg til deg så må du kanskje plukke opp etter deg selv også.

den dagen onkel blå innfør ein sånn regel kjem eg til å le jævli hardt!!! for aldri i verden om det kjem til å bli ein realitet! berre sjå på avstemninga, skal liksom 50 % bli kriminelle og ta samfundstenester?

Jeg vil mye heller ha hundebæsj i søppelkassa mi enn under skoen.

+1

Nå har jeg nettopp bestilt disse miljøvennlige bæsjeposene. De var lettere fascinerende, for å si det slik. :wee:

-1

okei eg må bere spøre dykk sossar: Veit dykk kvifor me brukar sko eller? Det er for at skoen og ikkje foten skal ta støyten med å trø i drit og sorpe og sånn!!

Hvem fra forumet var det som gjorde det? Min meg på å gi cred til den personene. :wee

herregud det var jo ikkje det eg meinte for faen!! poenget var at viss hundeeigarene trur dei gjer folk ein tjeneste med å hive driten i søppelkassar så tek dei grundig feil!!!! fordi eg hadde føretrukke om den berre låg på bakken!!!

Hvis du vil at folk ikke skal hive dritten i søppelkassa fordi du skal å rote nedi der er det du som har ett problem :roll:

javel? då har heile min omgangskrets eit problem. eg kjenner mange folk som pleier å sjå litt rundt i søppelkassar og sånn etter flasker. eg har ein kompiss og som har slete med narkoproblem og pengemangel og han gjekk alltid å leita i søppelkassar men trur du kanskje det var så veldig appetitteleg for han å ete ein ellers heilt fin halv burger f.eks. viss det ligg ein hundedrit der??? hmm??

Jeg måtte bare. :p

Elsker å finne alle feilene til Schnell som gjør teorien min om at han er et forumtroll bedre og bedre. :wee:

lol er det det einaste skjellsordet dykk kan? det sårar meg ikkje altså viss det er det du trur, eg ler berre når eg liksom blir kalt "eit troll" hahha kva faen liksom

Vi skjønner at du har en skepsis til slike undersøkinger, men du trenger ikke å kalle oss for løgnere for det!

Og en liten ting angående det med søppelbøtten. Hvorfor fant du hundedrit i samme søppelbøtte som avisen lå i? Driver dere ikke med kildesortering?

eg kallar ikkje alle for løgnare, eg seier eg trur nesten alle lyg for seg sjølve og trur dei tek opp driten, men at dei faktisk ikkje gjer det!at dei har eit slagsa brennande ynskje om faktisk å gjrere det, men at dei synes det er så ekkelt at dei gjer det ikkje. eg klandrar dei ikkje asså.

Og angåande søppelkassane, så hadde eg kasta avisa i den blå søppelkassa som papiret skal i!!! Eg sorterer alltid søppel sjølv om eg eigentleg ikkje bryr meg, eg har berre fått det som vane, men sidan det var torsdag i går så hadde me satt søppelkassane ut i vegen siden dei skulle tømast, og der står alle 3 brun blå og svart, og ein eller annar idiot som liksom skulle gjere folk ein teneste å ta opp driten greidde å prestere å kaste den i den blå papirsøppelbøtta som gjor at eg ikkje kunne hente avisa :realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okei eg må bere spøre dykk sossar: Veit dykk kvifor me brukar sko eller? Det er for at skoen og ikkje foten skal ta støyten med å trø i drit og sorpe og sånn!!

Beklager at jeg tar ordet og svarer for noen andre men sko var bare et eksempel. Det kunne like gjerne vært parkdress, pote, pels, sykkeldekk, trillekofferthjulet eller noe annet. Det er ikke meningen at noen av disse tingene skal fungere som bæsj-samlere. Hundebæsj hører mye mer hjemme i en hundepose enn på noen av de tingene jeg nevnte. Ulempen for den som må vaske hundebæsj av parkdressen eller noe annet er definitivt større enn det ubehaget hundeeieren måtte ha av å putte bæsjen i en pose og kaste den i en søppelkasse.

Lenke til kommentar
javel? då har heile min omgangskrets eit problem. eg kjenner mange folk som pleier å sjå litt rundt i søppelkassar og sånn etter flasker. eg har ein kompiss og som har slete med narkoproblem og pengemangel og han gjekk alltid å leita i søppelkassar men trur du kanskje det var så veldig appetitteleg for han å ete ein ellers heilt fin halv burger f.eks. viss det ligg ein hundedrit der??? hmm??

Ja, jeg beklager. Jeg skal slutte å kaste hundedritt i søpla så ikke dine narkovenner som leiter igjennom søpla til folk ikke skal føle ubehag :roll:

eg kallar ikkje alle for løgnare, eg seier eg trur nesten alle lyg for seg sjølve og trur dei tek opp driten, men at dei faktisk ikkje gjer det!at dei har eit slagsa brennande ynskje om faktisk å gjrere det, men at dei synes det er så ekkelt at dei gjer det ikkje. eg klandrar dei ikkje asså.

:roll:

Lenke til kommentar
Oh, tøffen :love: Skulle gjerne likt å sett en 17-åring ta opp kampen mot myndighetene. Men jeg tipper at dagen onkel blå står og skriver ut forelegg til deg så må du kanskje plukke opp etter deg selv også.

den dagen onkel blå innfør ein sånn regel kjem eg til å le jævli hardt!!! for aldri i verden om det kjem til å bli ein realitet! berre sjå på avstemninga, skal liksom 50 % bli kriminelle og ta samfundstenester?

Her skjønner man ikke mye av hvordan det norske lovverket og straffesystemet fungerer skjønner jeg.

1) Onkel blå innfører ikke lovene

2) Onkel blå bestemmer ikke straffesatsene

3) Som mange allerede har utallige ganger prøvd å få deg til å skjønne, så er du allerede "kriminell" når du ikke plukker opp etter hunden din på offentlig plass.

4) For å gi deg det med teskje: Forslaget går ut på å bytte ut en bot, med samfunnstjeneste... ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Dette til trådtarter og et par andre hundeiere med samme oppfatning. Det finnes vedtekter om hundehold og disse er nokså samstemte vedrørende forsøpling:

§ 4. Renhold

Eier, eller den som er ansvarlig for hund, plikter straks å fjerne ekskrementer som hunden etterlater seg i tettbygd strøk, i friområder innenfor tettbygd strøk og ellers der allmennheten ferdes. Poser med ekskrementer skal ikke kastes i naturen.

Disse vedtektene er basert på lov om hundehold.

Lenke til kommentar
Dette til trådtarter og et par andre hundeiere med samme oppfatning. Det finnes vedtekter om hundehold og disse er nokså samstemte vedrørende forsøpling:

§ 4. Renhold

Eier, eller den som er ansvarlig for hund, plikter straks å fjerne ekskrementer som hunden etterlater seg i tettbygd strøk, i friområder innenfor tettbygd strøk og ellers der allmennheten ferdes. Poser med ekskrementer skal ikke kastes i naturen.

Disse vedtektene er basert på lov om hundehold.

eg går nesten aldreg i tettbygde strøk, og når det gjeld friområder så veit eg ikkje kva det er men eg går ut ifra det er parkar og sånn, og viss eg går der og bikkja driter i veien så sparkar eg det til sides så eg kan ikkje sjå kvar eg bryt reglene!!!

Her skjønner man ikke mye av hvordan det norske lovverket og straffesystemet fungerer skjønner jeg.

3) Som mange allerede har utallige ganger prøvd å få deg til å skjønne, så er du allerede "kriminell" når du ikke plukker opp etter hunden din på offentlig plass.

4) For å gi deg det med teskje: Forslaget går ut på å bytte ut en bot, med samfunnstjeneste... ikke noe annet.

jo eigentleg så skjønner eg det norske lovverke og straffesystemeet eg trudde berre med fyrste augekast at du kalla dei folka som lagar reglane for onkel blå. fordi dei du kallar onkel blå, kallar nemmeleg normale folk som har peiling på det norske lovverket for politi

1) ja eg veit det? kan du slutte å snakke til meg som eg var 3 år?

2) lol javel

3) ops!!! eg er visst det! :cry: og driten bikkja mi legg igjen for kvar gong eg går tur er eit symbol kor mykje eg drit i det idiotreglane!

4) Jaja greit for meg, eg har så og sei aldreg teke opp driten i heile mitt liv, men eg har aldreg fått så mykje som 1 øre i bot :D

Beklager at jeg tar ordet og svarer for noen andre men sko var bare et eksempel. Det kunne like gjerne vært parkdress, pote, pels, sykkeldekk, trillekofferthjulet eller noe annet. Det er ikke meningen at noen av disse tingene skal fungere som bæsj-samlere. Hundebæsj hører mye mer hjemme i en hundepose enn på noen av de tingene jeg nevnte. Ulempen for den som må vaske hundebæsj av parkdressen eller noe annet er definitivt større enn det ubehaget hundeeieren måtte ha av å putte bæsjen i en pose og kaste den i en søppelkasse.

eg skal ikkje påstå at det er feil, men det er berre di meining! Og har du hund sjølve så du veit kor ekkelt det er eller? Dessuten er det ein viktig faktor: Det er berre ein liten sjangse for at ein faktisk vil få driten på skoen, poten, pelsen, sykkeldekket, trillekofferten eller noke anna. Det er derimot heilt sikkert at dersom eg faktisk hadde toke opp driten, så hadde eg bevisst måtte påføre meg sjølve den vemmelsen!

:)

Lenke til kommentar

Hvor meget lang denne tråden har blitt. ^^

Du har allerede innrømet at det du gjør er kriminelt, så det er vel ingen annen diskusjon enn graden du som hundeier ødelegger for andres turer i parken.

Det skal være segt, at om du gjør som du senere har nevnt; ikke går på ordinære gangfelt og dessuten sparker dritten til hunden ut i grøften, så er ikke det den største katastrofen. ;)

Det er værre med dem som lar klatten ligge åpenlyst på asfalten.

Lenke til kommentar

jo eigentleg så skjønner eg det norske lovverke og straffesystemeet eg trudde berre med fyrste augekast at du kalla dei folka som lagar reglane for onkel blå. fordi dei du kallar onkel blå, kallar nemmeleg normale folk som har peiling på det norske lovverket for politi

onkel blå.

Dårlig forsøk på å en fornærmelse forresten, jeg biter ikke på :tease:

Lenke til kommentar
§ 4. Renhold

Eier, eller den som er ansvarlig for hund, plikter straks å fjerne ekskrementer <...>

så sparkar eg det til sides så eg kan ikkje sjå kvar eg bryt reglene!!!

Jeg skal hjelpe deg å se hvor du bryter reglene: I den uthevede teksten. Å sparke dritten ut fra asfalten/stien er ikke det samme som å fjerne dritten. Hadde de ment det så hadde det stått noe slik:

"§ 4. Renhold

Eier, eller den som er ansvarlig for hund, plikter straks å sparke ekskrementene til siden <...>"

Og forresten: Er det ikke ganske ekkelt å måtte rengjøre skoen etterpå? Eller lar du de bare stå i gangen og være parringssted for spyfluer i huset?

Vemmelsen kan du redusere ved å bruke hanske på hånda du putter i hundeposen.

Ellers så håper jeg du får besøk av samtlige som har fått hundedritt fra din hund på seg, ungen, bikkja eller gjenstander.

eg kallar ikkje alle for løgnare, eg seier eg trur nesten alle lyg for seg sjølve og trur dei tek opp driten, men at dei faktisk ikkje gjer det!

Har du glemt hva du selv skrev? Du skrev ikke nesten alle men kalte alle for løgnere:

og eg må berre seie: eg er 100 % sikker på at dei som seier dei plukk opp driten "50-100" % av gangane lyg. eg veit at det vil seie aldreg, eller at dei har gjort det ein sjeldan gong så berre inbill dei seg sjølve at dei gjer det..

Hvis du angrer på at du beskyldte alle for å være løgnere så kan du enkelt og greit beklage det og trekke det tilbake.

Lenke til kommentar
eg kallar ikkje alle for løgnare, eg seier eg trur nesten alle lyg for seg sjølve og trur dei tek opp driten, men at dei faktisk ikkje gjer det!

Har du glemt hva du selv skrev? Du skrev ikke nesten alle men kalte alle for løgnere:

og eg må berre seie: eg er 100 % sikker på at dei som seier dei plukk opp driten "50-100" % av gangane lyg. eg veit at det vil seie aldreg, eller at dei har gjort det ein sjeldan gong så berre inbill dei seg sjølve at dei gjer det..

På hvilket grunnlag hevder du egentlig dette schell? Jeg er for lat til å følge samfunnets normer, derfor må nødvendigvis alle andre være like late som meg?

Lenke til kommentar
Jeg skal hjelpe deg å se hvor du bryter reglene: I den uthevede teksten. Å sparke dritten ut fra asfalten/stien er ikke det samme som å fjerne dritten. Hadde de ment det så hadde det stått noe slik:

"§ 4. Renhold

Eier, eller den som er ansvarlig for hund, plikter straks å sparke ekskrementene til siden <...>"

Pff!! å fjerne ekskrementer kan være så mangt!1! Det hadde jo sett skikkelig uproft ut viss de hadde skrevet det, men å "fjerne det" er etter min mening en uskreven norm på at det er lov å bare sparke det vekk!!!

Og forresten: Er det ikke ganske ekkelt å måtte rengjøre skoen etterpå? Eller lar du de bare stå i gangen og være parringssted for spyfluer i huset?
Etter mange års erfaring greier eg å sparke det vekk med ein snet som gjer at eg berre får litt drit rett under skoen! Det berre tørkar eg av på graset. :) viss det var det du lurte på.

dessuten er det mye bedre å bare få det litt under skoen enn å måtte gå å drasse på det halve turen i hendene!!

Vemmelsen kan du redusere ved å bruke hanske på hånda du putter i hundeposen.
Nei!!!! :mad: Har du i det heile teke prøvd å ta opp ein hundedrit? Du anar ikkje kva du snakkar om! Det er faen så ekkelt å kjenne driten i hendene sjølv om det er utfor posen!

Ellers så håper jeg du får besøk av samtlige som har fått hundedritt fra din hund på seg, ungen, bikkja eller gjenstander.
Det er i så fall ingen som veit at det er frå min hund sidan alle trur eg tek det opp :devil: (siden eg latar som)

Hvis du angrer på at du beskyldte alle for å være løgnere så kan du enkelt og greit beklage det og trekke det tilbake.

javel. greit eg gjer meg på den.

eg reduserer utsagnet mitt til at eg trur i alle fall 70-80 % av dei som har stemt at dei tek den opp kvar gong eller 50-100 % av gongene lyg!

På hvilket grunnlag hevder du egentlig dette schell? Jeg er for lat til å følge samfunnets normer, derfor må nødvendigvis alle andre være like late som meg?

Ja faktisk på grunnlag av egne erfaringer, ikkje på grunn av eg er lat som du kallar det. Eg kan ikkje fatte korleis noken folk kan ha vilje nok til å ta opp driten og ødelegge heile turen, berre for at noken andre folk vil det!

Eg trur det er veldig mange som påstår dei tek opp driten, men ikkje gjer det. Du trur kanskje du ikkje kjenner noken som ikkje tek opp driten men eg skal love deg at mangen av dei som seier dei gjer det berre lyg!!! Dei lyg så mykje om det at dei trur det sjølve!

Eg seier ikkje alle, men noken. men sjølve inkludert. Det er ikkje alle eg tør å fortelje at eg ikje tek opp driten til, for noken freakar heilt ut!

ps .det var meg du meinte? eller var det bensinstasjonen

Lenke til kommentar

Ja faktisk på grunnlag av egne erfaringer, ikkje på grunn av eg er lat som du kallar det. Eg kan ikkje fatte korleis noken folk kan ha vilje nok til å ta opp driten og ødelegge heile turen, berre for at noken andre folk vil det!

Eg trur det er veldig mange som påstår dei tek opp driten, men ikkje gjer det. Du trur kanskje du ikkje kjenner noken som ikkje tek opp driten men eg skal love deg at mangen av dei som seier dei gjer det berre lyg!!! Dei lyg så mykje om det at dei trur det sjølve!

Eg seier ikkje alle, men noken. men sjølve inkludert. Det er ikkje alle eg tør å fortelje at eg ikje tek opp driten til, for noken freakar heilt ut!

ps .det var meg du meinte? eller var det bensinstasjonen

Folk er ganske så forskjellige og selv blandt hundeeiere finner du alle typer mennesker fra renholdsarbeidere som jobber med ekkel søppel hele dagen og trives med det til kirurger og obdusører som formelig bader i blod og gørr i jobben sin.

Noen liker scat, noen liker golden shower og noen liker misjonær så du bør ikke gå rundt å tro at alle synes det er motbydelig ekkelt å plukke opp etter hunden sin.

Og Pollen på hundeforumet er i grunnen ganske lik med den her på forument så det ser fremdeles ut som du taper veddemålet.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

mann eller kvinne, renholdsarbeider eller kirurg, jeg har ingen tro på at de fleste faktisk tar opp driten!

og ja :( selv om det ser ut som jeg taper veddemålet, men så viser det seg at i alle fall nesten halvparten ikke tar den opp!

i denne tråden virker det jo som jeg er den eneste , men det er faktisk bare 1/3 som sier de tar den opp hver gang!

Jeg føler ikke jeg ødelegger turen, jeg føler jeg gjør den bedre. Fordi da trenger jeg ikke gå med dårlig samvittighet resten av turen fordi at jeg bidrar til å gi hundeeiere et enda dårligere rykte.

kan du ikke bare late som du tar den opp da? så slipper du å gi hundeeiere ett dårlig rykte og i tilleg slipper du å gå å drasse på en drit hele turen!

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
Pff!! å fjerne ekskrementer kan være så mangt!1! Det hadde jo sett skikkelig uproft ut viss de hadde skrevet det, men å "fjerne det" er etter min mening en uskreven norm på at det er lov å bare sparke det vekk!!!

Hva du mener har ikke noe som helst å si i juridisk sammenheng.

Nei!!!! :mad: Har du i det heile teke prøvd å ta opp ein hundedrit? Du anar ikkje kva du snakkar om! Det er faen så ekkelt å kjenne driten i hendene sjølv om det er utfor posen!

Men du har jo hele tiden forsvart din idioti med at bæsj er bra og naturlig.

Nei, sunn fornuft og folkeskikk er vel ikke ord som finnes i ditt vokabular.

Lenke til kommentar
mann eller kvinne, renholdsarbeider eller kirurg, jeg har ingen tro på at de fleste faktisk tar opp driten!

All logikk sier at du tar feil. Tenk deg følgende scenario: Schnell og 2 andre personer går omtrent samme tur med hunden uten å plukke. På en uke vil man da ha 2 turer om dagen * 3 ruker * 7 dager = 42 hauger med dritt.

Ta da en by som Oslo. Her er det tett mellom hundene. Når bare 3 hunder produserer så mye dritt, så kan man tenke seg hvordan det blir når man har 20-30 hunder på noen få kvartaler.

Om nesten ingen hadde plukket etter seg slik schnell hevder, hadde vi druknet i bæsj her i Oslo.

Lenke til kommentar
kan du ikke bare late som du tar den opp da? så slipper du å gi hundeeiere ett dårlig rykte og i tilleg slipper du å gå å drasse på en drit hele turen!
Tenk litt lengre enn det da: Jeg blir irritert på hundeeiere hver gang jeg får dritt på joggeskoa mine (jeg springer på turstier). De aller fleste plukker opp tror jeg, men noen få ødelegger for mange.
Lenke til kommentar

1. Later jeg som jeg plukker den opp, blir den jo logisk nok liggende der, og det hjelper jo ingenting på min samvittighet.

2. Posen kan jeg som sagt legge igjen, plukke opp og kaste på veien tilbake, eller ta med meg til jeg finner en søppelkasse.

Lenke til kommentar
1. Later jeg som jeg plukker den opp, blir den jo logisk nok liggende der, og det hjelper jo ingenting på min samvittighet.

2. Posen kan jeg som sagt legge igjen, plukke opp og kaste på veien tilbake, eller ta med meg til jeg finner en søppelkasse.

ok hehehehe ikkje for å vere frekk eller noke men det går ikje an å få dårlig samvittighet av å ikkje ta opp hundedriten? hahaha eg meiner - det er jo berre litt drit!!!

men viss du føretrekk å ta den med, så skal ikkje eg prøve og omnvende deg

Kan man også bare late som om man tror på Jesusbarnet, og likevel slippe unna gamblingkulturen i møkkahelvete? :p

Ja, jeg vet dette er ot. Men med mitt adekvate lurvete forhold til selvkontroll, tvinger liksom spørsmålet seg ut, og du bør av hensynet til din egen mentale helse ikke spørre om grunnlaget!

:yes:

:dontgetit: eg fattar ikkje spørsmålet! men viss eg fatta rett så ja, eg synes det er ok å late som ein trur på jesusbarnet så lenge ein får gode fordelar av å gjere det!

All logikk sier at du tar feil. Tenk deg følgende scenario: Schnell og 2 andre personer går omtrent samme tur med hunden uten å plukke. På en uke vil man da ha 2 turer om dagen * 3 ruker * 7 dager = 42 hauger med dritt.

Ta da en by som Oslo. Her er det tett mellom hundene. Når bare 3 hunder produserer så mye dritt, så kan man tenke seg hvordan det blir når man har 20-30 hunder på noen få kvartaler.

Om nesten ingen hadde plukket etter seg slik schnell hevder, hadde vi druknet i bæsj her i Oslo.

yeah right! viss dei berre sparkar det til sides i graset så er det jo ingen som går der og den råtnar fort! No har eg aldreg gått tur med bikkja mi i oslo, men eg hadde kanskje vurdert og toke det opp viss ho dreit mitt i byen siden det hadde vert stor sansynlighet at det hadde blitt avslørt at eg faktisk ikkje tek den opp siden det er så mye folk der.

Men du har jo hele tiden forsvart din idioti med at bæsj er bra og naturlig.
Ja!!! det er bra å naturleg at det ligg på bakken og held seg der og får vere med i naturens krinslaup! ikkje å gå på tur med det i ein pose for helvete!

Nei, sunn fornuft og folkeskikk er vel ikke ord som finnes i ditt vokabular.
'

ehh?? javel?! eg har faen ikkj skrivd noke uten folkeskikk og fornuft?! sjølv om du ikkje er enig i det eg seier så kan du faen ikkje seie eg ikkje har folkeskikk og "sunn fornuft"!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...