Gå til innhold

Innrømmelse: Jeg plukker ikke opp hundedritten.

151 stemmer

1. 1. Plukker du opp etter hunden? (NB. KUN for hundeeiere)

• Ja, alltid
      37
    • 50-100% av gangene
      35
    • 0-50% av gangene
      27
    • Plukker aldri opp
      52

Anbefalte innlegg

wah. "Jeg er allergiker så jeg hate hunder". Jeg kjenner masse allergikere som liker dyrne de er allergiske mot, de bare kan ikke være i nærheten av dem uten å ha tatt medisiner e.l.

Jeg stemte 50/100% av gangene. Er ikke alltid jeg husker pose (Hvis vi f.eks. bare stikker en kjapp tur ut for å tisse før jeg går på skolen, og han bæsjer da, så rekker jeg ikke å løpe hjem og hente pose. Eller om han har løs mage. Utenom det plukker jeg alltid opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei det høres ukjent ut :dontgetit:. fordi du kan ikke sammenlikne en bæsj og en hund for helvete!!!!!! det ser vel du og? :realmad:

Så forklar hvorfor ikke da? Prinsipielt sett er ikke bikkja di verdt mer en driten som kommer ut av den for min del. Hvorfor skulle den være det ? Jeg har jo ikke noe ansvar for den? Og er det ikke slik som du sier at man ikke trenger å bry seg med ting som man ikke synes spiller noen rolle? Høres dette kjent ut?

For meg spiller det ingen rolle, jeg hater hunder så om det er et hundeliv eller en hundedritt spiller ingen rolle.

Dette er ingen rolle jeg har tatt på meg men som alergiker så er jeg pokka nødt til å hate hunder, så enkelt er det.

Men jeg synes jo det er synd du ser deg blind på den litt makabre historien uten å se på sammenligningen for øvrig, den er meget godt forklart.

Det handler til syvende og sist om estetikk, tid og penger både for deg og sammfunnet for øvrig.

Og for all del ikke bland gud inn i dette.

hmmmm.... ok. her er den økonomiske grunnen til kvifor bikkja mi er verdt meir enn driten som kjem ut av ho: bikkja mi kosta 300 kroner, og driten kostar 0 kroner. Her er den moralske: bikkja mi er eit liv, driten hennes er berre bæsj! så viss du hadde drept bikkja mi så hadde du toke 300 kroner frå meg og du hadde toket frå meg venen min :realmad: . nå eg ikkje tek opp driten så kostar det ingenting for deg, utanom at du kanskje trør i driten!!!

Takk Juliess. Jeg formulerte avstemningen her helt likt så det skal bli sammenlignbart.

Schnell: Egentlig bør jeg ikke tillate å endre veddemålet etter at det er gjort, men jeg er som vanlig så alt for snill, og atpåtil er det jul og jeg er gavmild så jeg skal gi deg en femdobling av prosentsatsen din. Dersom under 5% på diskusjon.no svarer at de faktisk plukker opp hundedritten så vinner du. (Og 1% på dyresonen som vi må anta er upåvirket av denne tråden.)

Men hva gjør vi hvis du vinner på dyresonen og taper her eller omvendt? Deler vi på innkjøpet av hundeposene da?

Premien:

t_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpgt_16587_18.jpg

10 poser - total verdi 480 kr.

Fullstendig biologisk nedbrybare hundeposer.

For den miljøbeviste hundeeier.

Leveres i økonomipakke med 100 poser.

ja ok då delar me viss resultatet vert det. eg syns du burde ha skrivd at ein MÅ ha hund sjølve for å stemme, ikkje berre kva dei hadde gjort viss dei hadde det for det kan ikkje samanliknas!!!! det er jævli lett å bare sitte å seie "jaja seff hadde eg plukkt det opp" det er heilt annleis når du er i situasjonen! for det er då du oppdag kor ekkelt og irriterande det er å gå rundt å bære på hundedrit!!!

og eg må berre seie: eg er 100 % sikker på at dei som seier dei plukk opp driten "50-100" % av gangane lyg. eg veit at det vil seie aldreg, eller at dei har gjort det ein sjeldan gong så berre inbill dei seg sjølve at dei gjer det.. men men dessverre kan eg ikkje bevise det :(

Endret av Schnell
Lenke til kommentar
og eg må berre seie: eg er 100 % sikker på at dei som seier dei plukk opp driten "50-100" % av gangane lyg. eg veit at det vil seie aldreg, eller at dei har gjort det ein sjeldan gong så berre inbill dei seg sjølve at dei gjer det.. men men dessverre kan eg ikkje bevise det :(

Jeg håper du kødder? Jeg har tilogmed skrevet begrunnelse til hvorfor jeg ikke svarte "aldri" og du sier faktisk rett ut at jeg lyver?

Lenke til kommentar

Vel. Da tar du 100% feil. Jeg sier at jeg plukker opp dritten "50-100%" og jeg gjør nettopp det.

Når det er sagt så synes jeg at straffen for å ikke plukke opp etter seg er feil. Bøter er ikke veien å gå. Man burde blitt dømt til 10 timers samfunnstjeneste bestående av, opplukking av hundebæsj.

Lenke til kommentar
Tar opp hvis jeg er i byen å går, eller rundt i borettslaget. I skogen tar jeg ikke opp. Eneste jeg skulle ønske var flere offentlige søppelkasser, for det er pyton å rundt med en stinkende dritt pose i hånda over lengere tid..

+1

Ikke noe stort problem når jeg tar turen rundt den lille innsjøen vi har her, der er det masse søppelkasser, men andre steder (overraskende nok i nærheten av barnehager osv) er det langt mellom dem, gitt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder avstemmingen burde det kanskje vært med en mulighet for oss som bor på landet og lufter hundene på jorder og i skogen og derfor ikke plukker opp der - MEN som gjør det når vi er i tettbygd strøk/byen/parken med hundene? Blir litt feil for min del ellers... Jeg plukker alltid opp der jeg mener at skiten er til sjenanse for andre - man aldri når hunden skiter i skogen eller på jordene - unntaket er i skiløypene - der plukkes det opp for hundemøkk under skia gir dårlig glid :mad:

Lenke til kommentar
wah. "Jeg er allergiker så jeg må hate hunder". Jeg kjenner masse allergikere som liker dyrne de er allergiske mot, de bare kan ikke være i nærheten av dem uten å ha tatt medisiner e.l.

For meg er det snakk om jeg ser det som en dyd og nødvendighet og hate dyr jeg er alergiske mot, de gjør meg syke, selv med medisin så merker jeg dyrets nærvær så det er enklest slik.

hmmmm.... ok. her er den økonomiske grunnen til kvifor bikkja mi er verdt meir enn driten som kjem ut av ho: bikkja mi kosta 300 kroner, og driten kostar 0 kroner. Her er den moralske: bikkja mi er eit liv, driten hennes er berre bæsj! så viss du hadde drept bikkja mi så hadde du toke 300 kroner frå meg og du hadde toket frå meg venen min realmad.gif . nå eg ikkje tek opp driten så kostar det ingenting for deg, utanom at du kanskje trør i driten!!!

Du greier virkelig ikke å se lengere en din egen nesetipp.

Selvsagt vil driten fra din hund koste meg økonomisk og tidsmessig om jeg skulle tåkke i den eller at barna mine ville få dritten smurt utover klærne sine.

Det tar både tid og koster penger og sliter på klærne å vaske de.

I tillegg så ødelegges vinterklær isolasjonsmessog når de vaskes.

Skulle kona mi tråkke i dritten med sine nye sko så er de med stor sansynlighet ødelagt permanent da det finsko lett blir missfarget avhengig av stoffet som er i de.

I verste fall blir barna mine og da spesielt den yngste dattera mi syk og dør av dritten fra dyret ditt grunnet infeksjoner og parasitter de kan få i seg fra dritten.

Regner med at et barneliv er en del mere verdt en et hundeliv både i penger og glede/sorger for foreldrene.

Så konklusjonen blir at om jeg kjører over dyret ditt mister du 300 kroner i investerte penger og en venn.

Sklir jeg og detter i dritten på vei til julebord i findressen så koster det meg 2000, i ny dress.

Så det er en del penger og ergrelse i etterlatenskapene bare så du vet det.

BTW. ser ut som du taper veddemålet hittil.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
Du greier virkelig ikke å se lengere en din egen nesetipp.

Og du greier virkelig ikke å se lengere enn pupillen din :realmad:

Selvsagt vil driten fra din hund koste meg økonomisk og tidsmessig om jeg skulle tåkke i den eller at barna mine ville få dritten smurt utover klærne sine.

Det tar både tid og koster penger og sliter på klærne å vaske de.

I tillegg så ødelegges vinterklær isolasjonsmessog når de vaskes.

Skulle kona mi tråkke i dritten med sine nye sko så er de med stor sansynlighet ødelagt permanent da det finsko lett blir missfarget avhengig av stoffet som er i de.

eg har sagt eg sprakr driten til sides viss ho drit mitt på vegen, så viss kona de går å sjanglar i grøfta så gjer vel eg faen i om skoa går i stykkar det er ikkje min feil!!!

I verste fall blir barna mine og da spesielt den yngste dattera mi syk og dør av dritten fra dyret ditt grunnet infeksjoner og parasitter de kan få i seg fra dritten.

Regner med at et barneliv er en del mere verdt en et hundeliv både i penger og glede/sorger for foreldrene.

jo det er eg enig i, men sjangsen for det trur eg er minimal. og eg trur ikkje hundedrit er noke farlgere enn all den andre junken som er rundt om kring på bakken, men forsikerehtas skuld så har eg jo sagt eg skal plukke det opp viss ho drit på leikeplassaar eller andre plassar ungar kan vere.

Så konklusjonen blir at om jeg kjører over dyret ditt mister du 300 kroner i investerte penger og en venn.

Sklir jeg og detter i dritten på vei til julebord i findressen så koster det meg 2000, i ny dress.

Så det er en del penger og ergrelse i etterlatenskapene bare så du vet det.

BTW. ser ut som du taper veddemålet hittil.

hahahah viss det faktisk noken gong skjer med deg så skal eg personleg kjøpe ein heilt ny armanidress til deg!!!

det kjem til å endre seg når folk byrjar å svare ærleg!

Når det er sagt så synes jeg at straffen for å ikke plukke opp etter seg er feil. Bøter er ikke veien å gå. Man burde blitt dømt til 10 timers samfunnstjeneste bestående av, opplukking av hundebæsj.

hahahahaha eg hadde aldreg i føkkings verden gått med på det!!!!

Jeg håper du kødder? Jeg har tilogmed skrevet begrunnelse til hvorfor jeg ikke svarte "aldri" og du sier faktisk rett ut at jeg lyver?

nei nei eg skal ikkje påstå at akkurat du gjer det, men jævla mange av dei som har stemt har gjort det er eg rimeleg sikkar på!!!

Vi nærmer oss den tiden på året som skremmer vettet av de fleste av oss, så da mener jeg at denne drittråden lett kan nå legges under en velvalgt busk, og det med eller uten egnede poser.

Utrolig at denne drittråden har kommet opp i 18 sider. Tyder på litt førjulskjedsomhet. Hva med å hjelpe mor å skrelle litt poter, eller bake litt kaker, og da gjerne basert på kvalitetssøle?

;)

pussig at du nevner det. i dag når eg hjalp mora mi å rydde så heiv eg dagens avis, så seier mora mi at eg skal ut å sjå om den ligg i søppelkassa, og ja den ligg der, men så ligg det og ein pose med hundedrit rett oppå :realmad: herregud kunne dei ikkje berre latt den liggje i naturen der den høyrer heime!!!!

Lenke til kommentar
det kjem til å endre seg når folk byrjar å svare ærleg!

Du driver fremdeles og anklager oss for å være løgnere. Hva er det for noe?

omg... du fattar vel at eg har ein viss skepsis til slike undersøkningar????

Tror man virkelig at folk stemmer like useriøst på pollen på hundeforumet også?

Jeg gir meg Schnell er et forumtroll, det kan ikke være noe annet.

nei eg snakkar om avstemninga her.

jaja det er jo og noke å sei når du ikkje greier å seie i mot mine argument!! :)

Hahahahaha!

Hvem fra forumet var det som gjorde det? Min meg på å gi cred til den personene. :wee:

herregud det var jo ikkje det eg meinte for faen!! poenget var at viss hundeeigarene trur dei gjer folk ein tjeneste med å hive driten i søppelkassar så tek dei grundig feil!!!! fordi eg hadde føretrukke om den berre låg på bakken!!!

Lenke til kommentar
Hvem fra forumet var det som gjorde det? Min meg på å gi cred til den personene. :wee

herregud det var jo ikkje det eg meinte for faen!! poenget var at viss hundeeigarene trur dei gjer folk ein tjeneste med å hive driten i søppelkassar så tek dei grundig feil!!!! fordi eg hadde føretrukke om den berre låg på bakken!!!

Hvis du vil at folk ikke skal hive dritten i søppelkassa fordi du skal å rote nedi der er det du som har ett problem :roll:

Lenke til kommentar

Det som burde gjøres er jo at man burde sitte opp flere søppelspann rundtom. Er ikke alle som foretrekker å få en pose bæsj i bosspannet sitt. :p

Husker da jeg var i England, Scarborough. Der var det søppelspann over alt, og skilt det de advarte mot å legge igjen driten etter hunden. Så ikke en eneste hundebæsj der ihvertfall.

Lenke til kommentar
Det som burde gjøres er jo at man burde sitte opp flere søppelspann rundtom. Er ikke alle som foretrekker å få en pose bæsj i bosspannet sitt. :p

Husker da jeg var i England, Scarborough. Der var det søppelspann over alt, og skilt det de advarte mot å legge igjen driten etter hunden. Så ikke en eneste hundebæsj der ihvertfall.

Sist jeg var i Praha (et par år siden) hadde de et genialt system. På nesten hver eneste lyktestolpe var det en søplekasse, og over kassene var det en liten boks med en rull hundeposer i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...