sp0ck Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 For en håpløs diskusjon dere har her folkens... Det kan nok heller tenkes at Time bruker ordet "simulator" som et buzz word, uten at de nødvendigvis mener at Halo 3 en realistisk krigssimulator. Jaja, utrolig hva man kan henge seg opp i hvis man har for mye tid til å tenke. Uansett, det er jo alltid plagsomt at et spill man ikke liker kommer på topp i sånne lister, så man må jo få ut frustrasjonen på et vis. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Kamp er OK men det er akkurat det med simulator som slår meg rart. Om man kan sette et ord fremfor og endre hele betydningen av simulator, så kan man da teoretisk sett t.o.m kalle Super Mario world for en hoppe/flysimulator. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 For en håpløs diskusjon dere har her folkens... Det kan nok heller tenkes at Time bruker ordet "simulator" som et buzz word, uten at de nødvendigvis mener at Halo 3 en realistisk krigssimulator. Jaja, utrolig hva man kan henge seg opp i hvis man har for mye tid til å tenke. Uansett, det er jo alltid plagsomt at et spill man ikke liker kommer på topp i sånne lister, så man må jo få ut frustrasjonen på et vis. Det som gjør det plagsomt er når forfatteren tydelig demonstererer at han/hun ikke har peiling på det det skrives om og selv har gått i hype-fella, men fordi det er i et såpass stort magasin så blir det det likevel tatt for god fisk av personer som ikke har kunnskap om emnet. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Så hvis man kan definere simulator selv kan man da si at Super Mario Galaxy er en rom utforsknings simulator slik Nintendo ser det? Jepp, egentlig kan alle spill som er lagt bli sett på som simulatorer for ett eller annet i følge de som skriver det her. for å gjenta meg selv (egentlig wiki): "Key issues in simulation include acquisition of valid source information about the referent, selection of key characteristics and behaviours, the use of simplifying approximations and assumptions within the simulation, and fidelity and validity of the simulation outcomes." si ifra hvis dere ikke kan engelsk Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Om Bioshock: "Absolutely the best action-role playing game..." Har jeg misforstått noe eller? Jeg fant heller ikke noe "role playing" i Bioshock. Må være Stalker de snakker om... Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Så hvis man kan definere simulator selv kan man da si at Super Mario Galaxy er en rom utforsknings simulator slik Nintendo ser det? Jepp, egentlig kan alle spill som er lagt bli sett på som simulatorer for ett eller annet i følge de som skriver det her. for å gjenta meg selv (egentlig wiki): "Key issues in simulation include acquisition of valid source information about the referent, selection of key characteristics and behaviours, the use of simplifying approximations and assumptions within the simulation, and fidelity and validity of the simulation outcomes." si ifra hvis dere ikke kan engelsk Hvis du sier "psp er best". Og så sier jeg "ja fordi at psp har de beste spilla", så mener ikke jeg at psp har de beste spilla. Altså mente jeg IKKE at det var en kampsimulator. Eller har jeg misforstått hva denne teksten prøver å fortelle meg? Endret 13. desember 2007 av gormers Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 ooops! siterte feil! beklager Lenke til kommentar
ttt Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Kamp er OK men det er akkurat det med simulator som slår meg rart. Du må ikkje vere så opptatt av orda simulator og røynda. I ordet kampsimulator peiker simulator tilbake på ordet kamp. Det er altså ein kamp som skal simulerast. Som eg har vore inne på i tidlegare innlegg er ikkje begrepet kamp eintydig. Det kan omfatte fleire ting, inkludert det du finn i Halo. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Somregel når jeg hører "kamp" og "simulator" i samme ord tenker jeg på en realistisk kamp, og ettersom jeg fremdeles lever i 2007 og ikke har vært i nærheten av intergalaktiske reiser (har så vidt vært i Spania og det er langt nok unna trygge Norge for min del) så vet jeg ikke hva som er realistisk i den tiden. Jeg knytter Simulator opp mot noe som er realistisk. Når jeg fyrer opp Flight simulator forventer jeg et forsøk på noe som skal være så realistisk som det lar seg gjøre i dag. Og det får jeg servert og, jeg flyr ikke X-wing's og skyter laser mot The Dark side, jeg flyr normale fly fra dagens dag. Jeg vet ikke om det er jeg som er tverr på definisjoner her men jeg forbinder simulator med noe realistisk. Ettersom Halo 3 er så langt fra realistisk som det lar seg gjøre (per dagens standard) ser jeg ikke hvordan dette kan være realistisk. Men om man derimot kan kombinere ord med simulator og få andre betydninger så vil jeg benytte anledningen å si at Super Mario Galaxy er en Romutforskningssimulator. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jepp, det var det jeg tenkte da jeg satt og spilte Super Mario Bros på 80-tallet. "Dette er jo en rørleggersimulator!" Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 det er helt absurd at vi i det hele tatt diskuterer om Halo er en simulator, haha! Noen kan påstå de villeste ting. en ting er en journalist som ikke har spilt allverdens klarer å kalle Halo for en simulator på en måte som kan minne om at hanvar tankeløs et øyeblikk, det som er verre er alle de fanboysa som faktisk sitter og FORSVARER en slik uttalelse! Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Synes det er like absurd å sitte å hakke som en gal på en annen persons mening og ett enkelt ord vedkommende brukte for å vise fram meningen. Hva er problemet om Times synes Halo 3 er best i år? Forandrer det hvordan dere oppfatter spillet? Forandrer spillet seg mystisk til noe annet enn det egentlig er for hvert enkelt individ? Jeg ser ikke poenget med å blåse seg opp for en persons smak i spill, det må da være lov å like Halo 3 best uten å bli angrepet av alskens piss. Akkurat som det må være lov å like/mislike andre spill (og halo 3 for all del) uten at andre skal forpeste meningen til folk. Litt respekt for at andre har annen smak hadde vært ett fint nyttårsforsett for mange her, meg selv inkludert. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Eller du simulere om du hvordan skal bruke oppskrytte nanosuiten hos Crysis, blir litt dumt... Ser mangen lister som nesten ikke har Crysis blant topp 10 forstår det.... til og med på itavisen har jeg 9 av dem 10 spillene der Synes Halo 3 er altfor bra spill, har likt halo og 2ern, men jeg synes Halo 3 overgår dem to andre i serien Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Spike video game awards gir halo 3 tittelen får årets mest avhengighetsskapende spill, noe jeg synes passer bra (selv om det virker som at guitar hero 3 er jævlig avhengighetsskapende også) Endret 15. desember 2007 av gormers Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Synes det er like absurd å sitte å hakke som en gal på en annen persons mening og ett enkelt ord vedkommende brukte for å vise fram meningen. Hva er problemet om Times synes Halo 3 er best i år? Forandrer det hvordan dere oppfatter spillet? Forandrer spillet seg mystisk til noe annet enn det egentlig er for hvert enkelt individ? Jeg ser ikke poenget med å blåse seg opp for en persons smak i spill, det må da være lov å like Halo 3 best uten å bli angrepet av alskens piss. Akkurat som det må være lov å like/mislike andre spill (og halo 3 for all del) uten at andre skal forpeste meningen til folk. Litt respekt for at andre har annen smak hadde vært ett fint nyttårsforsett for mange her, meg selv inkludert. Det er ikke det som er poenget, jeg respekterer fult ut mannens mening selv om jeg ikke er enig i den, men det er akkurat den bruken av kampsimulator (som tydeligvis er godt vektlagt i begrunnelsen hans) som plager meg, for om du skal bedømme Halo 3 som en simulator kan du og bedømme Mass Effect som en simulator og da går Mass Effect mye dypere i alle aspektene. Jeg synes forøvrig at Halo 3 er det mest oppskrytte som har kommet på markedet på enn så lenge. Alt ved spillet er "ok" men ikke noe mer enn det. Det har en OK historie, et OK gameplay, en OK grafikk. Alt ved spillet er OK, men ikke noe mer. Da vil jeg klassifisere Mass Effect som et mye dypere og større spill enn Halo 3 er. Ikke bare gameplaymessig men grafikk og historiemessig. Alt ved Mass Effect er mye dypere enn Halo 3 noen gang klarer å komme i nærheten av. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Somregel når jeg hører "kamp" og "simulator" i samme ord tenker jeg på en realistisk kamp, og ettersom jeg fremdeles lever i 2007 og ikke har vært i nærheten av intergalaktiske reiser (har så vidt vært i Spania og det er langt nok unna trygge Norge for min del) så vet jeg ikke hva som er realistisk i den tiden. Det er kanskje problemet. Du er for opphengt i ein enkelt tyding av ordet til å sjå at ordet faktisk ikkje er så einstydig. Eg har tidlegare vist til ein definisjon av ordet kamp, og som du såg er det akkurat det Halo 3 er. Er noko ein kamp, så er det ein kamp. Å seie at ein kamp er urealistisk blir feil (det ikkje kampen som er urealistisk, men heller omgjevnadane som ikkje er i samsvar med det du ser utanfor stuevindauget, dette endrer ikkje på det faktum at sjølve kampen er det den er). Men om man derimot kan kombinere ord med simulator og få andre betydninger (...) Det er dette som er noko av det som er fasinerande med språk. Du treng ikkje kombinere fleire ord for å gi ting ei ny meining, det kan vere nok med ein bokstav eller eit teikn. Ord kan og bety fleire ting, noko vi har sett med ordet kamp. så vil jeg benytte anledningen å si at Super Mario Galaxy er en Romutforskningssimulator. Dette må du gjerne gjere. Du kan sikkert argumentere for kvifor det er sånn, men i denne tråden trur eg ikkje det blir relevant. det er helt absurd at vi i det hele tatt diskuterer om Halo er en simulator, haha! Noen kan påstå de villeste ting. en ting er en journalist som ikke har spilt allverdens klarer å kalle Halo for en simulator på en måte som kan minne om at hanvar tankeløs et øyeblikk, det som er verre er alle de fanboysa som faktisk sitter og FORSVARER en slik uttalelse! Her kjem du med nokre gode argument. Dei som ikkje meiner det same som deg er sjølvsagt "fanboys" og "fjortiser". Godt å sjå at folk er modne nok til føre ein sakeleg diskusjon og viser respekt for andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg