Mr.FOXHOUND Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Som sagt: en simulasjon av en hypotetisk romkamp, slik utviklerne ser den for seg. Det har ikke vært noen apokalyptisk kjernefysisk krig heller, men det hindrer ikke det faktum at det finnes flere simulasjoner for hvordan en slik ville utartet seg. Det trenger ikke være realistisk for å være en simulasjon (skjønt simulasjon slik du bruker ordet, f.eks. i militært opplæringssammenheng, vil forsøke å være så realistisk som mulig). Lenke til kommentar
Licht Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 lololol crysis er ikke et spill det er en "bekjempelse av koreanere/alien-invasjon i nanodrakt-simulator" lzm duh Dere kan prøve å tåkelegge definisjonen på simulator alt dere orker, det forandrer ikke det faktum at Halo 3 er et spill, ikke en simulator. Som spill er det for øvrig også like middelmådig som resten av serien. Jeg både eier og har spilt godt gjennom Halo 1 og 2 - og til tross for at de er helt ok sci-fi FPS på konsoll, forstår jeg ikke hvorfor anmeldere og lojale flokker med fanboys sikler som ville dyr over et kadaver med en gang navnet Halo nevnes. Time er for øvrig et tullete blad på litt flere områder enn det som godt er. Les The Economist i stedet. :> Lenke til kommentar
hagenisse Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det er den beste multiplayeren jeg har spilt noen gang. Hva har du spilt da? Det var utrolig moro å spille doom i nettverk på ung. skolen. I dag frister det ikke like mye.. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Som sagt: en simulasjon av en hypotetisk romkamp, slik utviklerne ser den for seg. Det har ikke vært noen apokalyptisk kjernefysisk krig heller, men det hindrer ikke det faktum at det finnes flere simulasjoner for hvordan en slik ville utartet seg. Det trenger ikke være realistisk for å være en simulasjon (skjønt simulasjon slik du bruker ordet, f.eks. i militært opplæringssammenheng, vil forsøke å være så realistisk som mulig). Isåfall, hva er egentlig faktagrunnlaget som da denne halo-simulasjonen er basert på? Har fortsatt store problemer med å se hvordan Halo egentlig er ment å "simulere romkamp"!? Skal man simulere noe må jo førstekravet til simulasjonen være at man har noen konkrete fakta å basere simulasjonen sin på. Hvis ikke blir det jo bare ren fantasi. Endret 12. desember 2007 av Vice Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Og i neste uke skal PC World kåre de 10 største innovasjonene i europeisk sattelitteknologi de siste tre åra Som sagt: en simulasjon av en hypotetisk romkamp, slik utviklerne ser den for seg. Det har ikke vært noen apokalyptisk kjernefysisk krig heller, men det hindrer ikke det faktum at det finnes flere simulasjoner for hvordan en slik ville utartet seg. Det trenger ikke være realistisk for å være en simulasjon (skjønt simulasjon slik du bruker ordet, f.eks. i militært opplæringssammenheng, vil forsøke å være så realistisk som mulig). Isåfall, hva er egentlig faktagrunnlaget som da denne halo-simulasjonen er basert på? Har fortsatt store problemer med å se hvordan Halo egentlig er ment å "simulere romkamp"!? Skal man simulere noe må jo førstekravet til simulasjonen være at man har noen konkrete fakta å basere simulasjonen sin på. Hvis ikke blir det jo bare ren fantasi. man simulerer spillutviklernes fantasi Lenke til kommentar
hagenisse Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 En som ikke er like begeistret over halo 3.. http://www.escapistmagazine.com/articles/v...ctuation-Halo-3 Hahaha, det er pokker meg noe av det beste jeg har sett på lenge. Reviewene hans er jo helt herlige. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 man simulerer spillutviklernes fantasiSimulering må baseres på noe virkelig for at det skal kunne være en simulering. Halo kan rett og slett ikke være en simulator fordi nesten ingenting av innholdet i spillet eksisterer i det virkelige liv. Jeez, dere er virkelig lojale mot dette møkka-spilet. Såpass at dere prøver å motsi alskens ord-bøker av blind lojalitet til intet annet enn en av M$ store melke-kuer. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Som sagt: en simulasjon av en hypotetisk romkamp, slik utviklerne ser den for seg. Det har ikke vært noen apokalyptisk kjernefysisk krig heller, men det hindrer ikke det faktum at det finnes flere simulasjoner for hvordan en slik ville utartet seg. Det trenger ikke være realistisk for å være en simulasjon (skjønt simulasjon slik du bruker ordet, f.eks. i militært opplæringssammenheng, vil forsøke å være så realistisk som mulig). Isåfall, hva er egentlig faktagrunnlaget som da denne halo-simulasjonen er basert på? Har fortsatt store problemer med å se hvordan Halo egentlig er ment å "simulere romkamp"!? Skal man simulere noe må jo førstekravet til simulasjonen være at man har noen konkrete fakta å basere simulasjonen sin på. Hvis ikke blir det jo bare ren fantasi. Unngikk du å se dette ordet: hypotetisk? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Unngikk du å se dette ordet: hypotetisk? At man har en hypotese vil også si at man har noen fakta som man knytter opp mot en tenkt hendelse. Om man ikke har noe faktagrunnlag så blir det ren fantasi og dermed ikke noe simulering av noe som helst. Uansett, Bungie har aldri hevdet at Halo er noen slags "simulator". At artikkelforfatteren i det hele tatt tror Halo dreier seg om en simulator viser bare hvor på bærtur forfatteren er. Endret 12. desember 2007 av Vice Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 man simulerer spillutviklernes fantasiSimulering må baseres på noe virkelig for at det skal kunne være en simulering. Halo kan rett og slett ikke være en simulator fordi nesten ingenting av innholdet i spillet eksisterer i det virkelige liv. Jeez, dere er virkelig lojale mot dette møkka-spilet. Såpass at dere prøver å motsi alskens ord-bøker av blind lojalitet til intet annet enn en av M$ store melke-kuer. noen tar ikke de mest åpenbare ironiske innleggene.... Lenke til kommentar
axelerkul Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 For alt dere vet så er det godt mulig at USA og andre mystiske land driver og har krig mot aliens, at det finnes en Master Chief på ekte. Time Magazine har nok temmelig gode kontakter rundt om og vet ting som vi ikke vet noe om. Ordtaket "aldri si aldri" tar aldri feil(hoho), meget mulig at Halo 3 er en kamp simulator. Til folk som mener at samleboks på GOTY liste er latterlig, ville det ikke være litt frekt mot Valve når de har laget 3 helt/relativt nye spill og ikke gi de muligheten til å få GOTY priser? De har vel egentlig bare vært greie mot folk som vil spille HL episode 2, men ikke har fått meg seg historien fra HL 2 og HL 2 episode 1. Det at de har gjort det slik burde jo heller vært et pluss på GOTY lister enn at de ikke får være med i det hele tatt. I år har jeg hatt det mest moro med Halo 3, så jeg synes ikke det var et dårlig valg. Smaken er som baken! Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 man simulerer spillutviklernes fantasiSimulering må baseres på noe virkelig for at det skal kunne være en simulering. Halo kan rett og slett ikke være en simulator fordi nesten ingenting av innholdet i spillet eksisterer i det virkelige liv. Jeez, dere er virkelig lojale mot dette møkka-spilet. Såpass at dere prøver å motsi alskens ord-bøker av blind lojalitet til intet annet enn en av M$ store melke-kuer. noen tar ikke de mest åpenbare ironiske innleggene.... Ironi funker ikke så godt på nettet. Det må mer til for å være ironisk i tekst-form. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Det jeg elsker mest med Halo, er den fantastiske evnen det har til å provosere Det er ikke Halo selv som provoserer, men den rabiate apeskokken av noen mentale dverger som av en eller annen grunn har sett seg til å forgude den platte middelmådigheten Haloserien er. Carl Endret 13. desember 2007 av Carl M Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Til folk som mener at samleboks på GOTY liste er latterlig, ville det ikke være litt frekt mot Valve når de har laget 3 helt/relativt nye spill og ikke gi de muligheten til å få GOTY priser? De har vel egentlig bare vært greie mot folk som vil spille HL episode 2, men ikke har fått meg seg historien fra HL 2 og HL 2 episode 1. Det at de har gjort det slik burde jo heller vært et pluss på GOTY lister enn at de ikke får være med i det hele tatt. En samlepakke er en samling av flere spill, du kan ikke kalle 5 ulike spill for årets spill, det blir for sært. Men det er ikke noe rart i å kåre/nominere ett av enkeltspillene i pakken til årets spill. Portal er noe av det morsomste jeg har spilt i år, og jeg plasserer den lavest på min personlige topp 5. Mengden innhold er det som mangler til en høyere plass. Det gjør ikke noe i forhold til prisen spillet koster, men pris tar vi ikke hensyn i en slik kåring. Her er det kun kvalitet som burde være på vektskålen. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 man simulerer spillutviklernes fantasiSimulering må baseres på noe virkelig for at det skal kunne være en simulering. Halo kan rett og slett ikke være en simulator fordi nesten ingenting av innholdet i spillet eksisterer i det virkelige liv. Jeez, dere er virkelig lojale mot dette møkka-spilet. Såpass at dere prøver å motsi alskens ord-bøker av blind lojalitet til intet annet enn en av M$ store melke-kuer. noen tar ikke de mest åpenbare ironiske innleggene.... Ironi funker ikke så godt på nettet. Det må mer til for å være ironisk i tekst-form. haha, jeg sa de simulerte utviklernes fantasi! burde være mulig å forstå at det ikke var seriøst ment selv om det ikke var 15 forskjellige smilyer med tunga ute og øya i kryss men greit, det er tatt til etteretning Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 "Key issues in simulation include acquisition of valid source information about the referent, selection of key characteristics and behaviours, the use of simplifying approximations and assumptions within the simulation, and fidelity and validity of the simulation outcomes." burde sette en stopper for "er halo en simulator?" -diskusjonen. de samme fjorten år gamle fanboysene kan isteden argumentere for at snøen kommer fra bakken og suges opp i himmelen til våren. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det er veldig mange dumme mennesker som sier mange dumme ting her på forumet så alt er god fisk hvis det ikke er merket. Og det er vel ikke så mange simulatorer der ute generelt sett, noen fly sims eneste. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Så hvis man kan definere simulator selv kan man da si at Super Mario Galaxy er en rom utforsknings simulator slik Nintendo ser det? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Så hvis man kan definere simulator selv kan man da si at Super Mario Galaxy er en rom utforsknings simulator slik Nintendo ser det? Jepp, egentlig kan alle spill som er lagt bli sett på som simulatorer for ett eller annet i følge de som skriver det her. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Vet ikke hva du legger opp til her, men en simulasjon er utrykk som brukes om en gjenstand, eller produkt - som sikter på å gi oss en så virkelighetsnær opplevelse som mulig, av en eller annen "real life" akivitet.. Være det seg spill eller roterende blikkboks. (ehem) Dette er selvsagt min egen definisjon, men tror mange vil være enige. Ein simulator skal som sagt etterlikne noko. Ein kampsimulator skal då etterlikne ein "kamp". Ein kamp kan blant annet vere ein «kraftoppbydelse for å overvinne hindringer, for å få gjennomført noe, for å seire». I Halo kjemper du mot fiender med det mål å «overvinne hindringer, for å få gjennomført noe, for å seire». Høyres nesten ut som ein kamp for meg. En kamp-simulator skal,ideelt sett, være så realistisk at den faktisk kan brukes som militæropplæring. Du tenkjer kanskje på ein krigsimulator/militærsimulator, eventuelt ein kampsimulator som tek føre seg litt andre ting ein det Halo gjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg