Gå til innhold

Trenger hjelp til å takle Canal Digital. problemer med faktura.


Anbefalte innlegg

Hei hei. Det hele started med at jeg fikk en faktura på fredag med betalings frist den 20.09.2007.

Jeg ringte canal Digital (heretter kaldt CD) med en gang og spurte hva som forergår.

 

Jeg vart fortalt at de fikk alle regningene i retur og har hatt problemer med å få tak i meg. Jeg fortalte at jeg betaler alle regningene mine så fort jeg fikk dem. vi fant ut at de har "tilbake stilt" faktura adressen min til hvor jeg bodde i starten av 2006. jeg skjønte ikke dette siden jeg aldri har hatt problem med å få regningene mine før. Det skal nevnest at at i det er lenge siden jeg har betalt regningen fra CD, men siden jeg har hatt mye ekstra arbeid pga av julebord har jeg rett og slett glemt av det.

 

Men grett nokk, jeg skal gjøre opp for meg, fikk beskjed om å gå over bank utskriftene mine og sjekke hvilken måneder jeg har betalt og ikke, ho jeg snakket med mente at jeg hadde en utestående regning på ca 1000 kr. noe jeg ikke kan skjønne men vil gjøre opp for meg så jeg skulle ringe tilbake på mandag, jeg bedde også om at ho skulle forandre adressen min slik at jeg ikke skulle oppleve dette problemet igjen.. Men på Søndag forsvant internett, ringte tilbake i dag og vart fortalt at de har låst av internett og jeg måtte betale et opplåsnings gebyr på 300 kr.

 

Dette fikk begeret til å rinne over, det var CD som klarte å "tilbake bestille" adressen min til den gammle, og de sendte meg ALDRI en mail, de har ALDRI ringt meg eller sendt meg en sms. og når jeg først jeg tar kontakt med CD får å få det fixest låser de av internett og forlanger at jeg må betale får å få det opp igjen.

 

Jeg er JÆVLA irritert no, synest egentlig at CD burde vise litt service og la meg slippe å betalle de 1300,-

 

Skal også nevnest at når jeg ringte i dag så har CD enda ikke klart å få rettet opp adressen min. selv om ho jeg snakket med på lørdag sa at ho skulle gjøre det.

 

Sikkert en del leifs her, nettop kommet hjem fra nattevakt. håper på noen svar her.

 

kunne trengt noen gode hint om hva jeg skal si imorra når jeg skal kontakte de igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er JÆVLA irritert no, synest egentlig at CD burde vise litt service og la meg slippe å betalle de 1300,-

Hvorfor skulle du slippe å betale for tjenesten i denne perioden (de ca 1000,- kronene)? Er det ca 3 måneder det er snakk om? Tjenesten er jo levert og du har hatt tilgang til den, og du har også et eget ansvar for å betale regninger.

Lenke til kommentar
Jeg er JÆVLA irritert no, synest egentlig at CD burde vise litt service og la meg slippe å betalle de 1300,-

Hvorfor skulle du slippe å betale for tjenesten i denne perioden (de ca 1000,- kronene)? Er det ca 3 måneder det er snakk om? Tjenesten er jo levert og du har hatt tilgang til den, og du har også et eget ansvar for å betale regninger.

 

tror det er 2 med all verdens purringer og andre gebyrer. Hvorfor?

 

fordi det var CD som tilbake stilte adressen min.

De har aldri kontaktet meg.

Lenke til kommentar

ingen her som mener at jeg kan "kreve" noe fra CD?

 

Alt fungerte slik som det skulle i over 1. år, da bestemte de seg for å forandre adressen min. Selv det funka en stund, men jeg fikk de litt seinere. Jeg har selvfølgelig ansvar å følge med slikt selv.. men i det siste har det blitt mye overtid på jobben, og de har både mobil nummeret mitt, e-mail adressen min, bo adressen min. likavel fikk jeg ikke noe advarsel på at det var rot fra deres side. ikke en gang når jeg kontakter de får å rydde opp får jeg noe hjelp, ho jeg snakker med forteller meg at ho forandrer faktura adressen min og skal sende meg de regningene som ikke er betalt, dagen etter er internett stengt, faktura adrsessen er den samme gammle adressen og jeg må betale et gebyr på nesten 300 kr får å låse opp internett.

 

Er dette virkelig alene min feil?

Lenke til kommentar

For det første, vær rolig og hyggelig, det er utrolig hvor mye man kan få til med et smil. Spill på fornuften til vedkommende du snakker med, og bruk argumentet med at det er de som har gjort en feil her, ikke du, siden de har endret din adresse. Spør gjerne om på hvilket grunnlag de endret adressen, iom du aldri har bedt dem om det, hvis de forsøker seg med motargumenter.

 

Med det grunnlaget etablert si til dem at du naturlig nok skal betale det som utestår, men at du på ingen måte kan se at du skal straffes for en feil de har begått og at dermed bør alle purregebyrer/opplåsningsgebyrer slettes.

 

Bruk fornuftige argumenter, men det viktigste er, vær hyggelig, det er vanskelig å være drittsekk mot en som bare er snill

Lenke til kommentar

enig med KriB der, tror din beste sjanse er å snakke med dem og prøve å få fjernet purringene/andre gebyrer.

Fokuser på hvorfor adressen din ble endret og når dette er gjort.

Videre spør hvilken rutiner som finnes rundt dette med å stenge linjen, de har garantert en rutine på det og sjekk at de har fulgt alle steg. Kan tenke seg de har en svikt der, noe som vil gi deg rom presse gjennom ditt poeng.

Lenke til kommentar
For det første, vær rolig og hyggelig, det er utrolig hvor mye man kan få til med et smil. Spill på fornuften til vedkommende du snakker med, og bruk argumentet med at det er de som har gjort en feil her, ikke du, siden de har endret din adresse. Spør gjerne om på hvilket grunnlag de endret adressen, iom du aldri har bedt dem om det, hvis de forsøker seg med motargumenter.

 

Med det grunnlaget etablert si til dem at du naturlig nok skal betale det som utestår, men at du på ingen måte kan se at du skal straffes for en feil de har begått og at dermed bør alle purregebyrer/opplåsningsgebyrer slettes.

 

Bruk fornuftige argumenter, men det viktigste er, vær hyggelig, det er vanskelig å være drittsekk mot en som bare er snill

 

Gjorde det, men han jeg snakket med den dagen jeg ringte hadde vist en sikkerlig dårlig dag eller noe. Han nektet at "HAN" skulle hjelpe og betale for mitt internett bruk og at de adresse har de aldri forandret. selv om jeg forklarte at jeg har snakket med 2 andre som jobber hos CD fikk jeg ikke roet han ned. han vart bare mer og mer sint ettervert som vi snakket, og sa at det var en og alene min feil, for det er mitt ansvar at jeg motar faktura. når jeg sa at dette kan ikke være sant og han jeg snakket med dagen før var mye mer sammarbeids villig og var enig at CD har rotet mye her. jeg sa også at vist det skal være så vanskelig så vurderer jeg å si opp. da slengte han bare på.

Lenke til kommentar

Det enkleste i slike større organisasjoner er rett og slett avslutte samtalen og ringe tilbake senere, da vil du som regel treffe en annen person.

Og det er enklest og ringe på dagtid i uka, da kan det hende du får pratet med noen litt lengre inn i systemet.

Lenke til kommentar
Gjorde det, men han jeg snakket med den dagen jeg ringte hadde vist en sikkerlig dårlig dag eller noe. Han nektet at "HAN" skulle hjelpe og betale for mitt internett bruk og at de adresse har de aldri forandret. selv om jeg forklarte at jeg har snakket med 2 andre som jobber hos CD fikk jeg ikke roet han ned. han vart bare mer og mer sint ettervert som vi snakket, og sa at det var en og alene min feil, for det er mitt ansvar at jeg motar faktura. når jeg sa at dette kan ikke være sant og han jeg snakket med dagen før var mye mer sammarbeids villig og var enig at CD har rotet mye her. jeg sa også at vist det skal være så vanskelig så vurderer jeg å si opp. da slengte han bare på.

 

 

Får håpe du treffer en mer normal (jepp normal) fyr neste gang. Det er CD sitt ansvar å sende deg faktura (ikke ditt å etterspørre den).

 

Be om å få vite på hvilket grunnlag de har endret adressen din, det er ditt ankepunkt.

Lenke til kommentar

Har ikke ringt de enda.. har betalt alt utenom 300 kr (opplåsnings gebyr) og januar regningen. har funnet ut at jeg skal bytte levrandør vist de ikke vil betale de 2 beløpene for meg.

 

Tenkte på Tafjord mimer.

 

Be om å få vite på hvilket grunnlag de har endret adressen din, det er ditt ankepunkt.

 

har spurt om dette, fikk til svar at slikt gjør vi ikke... det var du som sikkert har glemt å registrere flytting.

Lenke til kommentar

om det er mulig bør du prøve å få kontakt med noen lengre oppe i systemet som sitter på rettigheter som går utover den vanlige normale telefonryttern sine..(han du som regel kommer til). Spør pent, men bestemt. Mine erfaringer ifra NGT blant annet er at de du først kommer til, har et sett med rammer for hva de har lov til å avgjøre på egen hånd, slik virker det i alle fall for meg, siden jeg som regel ikke har kommet noen vei med list eller vrede.. de, (og nå maler jeg med veldig bred pensel) har kanskje ikke andre bekymringer enn regninger og samboer osv som oss andre normale mennesker, og er dermed kanskje likegyldige i forhold til om bedriften mister kunder eller ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...