NERV Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Har tenkt på å bygge en billig PC til nedlasting. Den vil stå å gå 24 timer i døgnet og bør kunne ta en del HD'r. Jeg har 5 IDE harddisker nå av ullike størrelser, så det er en fordel om det ihvertfall er et par IDE tilkoblingsmuligheter, men det meste kan legges over på nye HD'r. En 500 GB HD er ikke avskrekkende i pris. Det som trengs er vel kabinett/strømforsyning, prosessor, ram, HK, Skjermkort og 1 TB HD i en eller annen kombinasjon. Blir den billig nok så kan jeg kjøpe, hvis ikke så kjører jeg den gamle. Problemet med det er at maskinen bare finner en HD nå, så 4 får jeg ikke brukt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Tenker du å sette opp en hjemme server? (en pc som inneholder all lagringsplass som deles med pc`ene i hjemmet over hjemmenettverket) Jeg satte nettop selv opp en slik server, med en eldgammel pc jeg hadde liggende. Dette fungerer utmerket. Har selv bare 2 harddisker, med 250gb hver. Du trenger INGEN kraftig hardware her. (kjøp gjerne en gammel, brukt pc) Husk å ha et fint nettverkskort (100mbit og gjerne 1000mbit hvis router/switch støtter dette) Får du tak i en pc med 512mb ram, 2ghz cpu og hovedkort som støtter flere harddisker, så får du en fin server til nedlasting. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Stenges siden tråden bryter med pkt. 8 i retningslinjene. Det å bygge en pc som kun skal brukes til nedlastning av filmer leder klart til piratvirksomhet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg