Dahl Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Universitet i Tromsøs nye monster av en datamaskin kan skilte med en teoretisk ytelse på 60 teraflops/s. Se spesifikasjonene her. Les mer Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Universitet i Tromsøs nye monster av en datamaskin kan skilte med en teoretisk ytelse på 60 teraflops/s. Se spesifikasjonene her. Les mer Samlet har hele klyngen en teoretisk ytelse på 60 teraflops/s, eller 60 trillioner flyttallsoperasjoner per sekund om du vil. Den målte ytelsen, som førte til rangeringen som nummer 83, var imidlertid på 14,4 teraflops/s. Jeg går vel ut i fra at når det teoretiske ytelsen er 60 tera and man kan presse mere enn 14,4 ut av den .... ? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Skal tro hvor mye tid de hadde tapt på å vente på en E54xx CPU. Siden dette er blades så er det jo greit å installere alt av rack og kabling før selve maskinene kommer inn. Da hadde de i allefall spart noen kilowatt og fått litt ekstra ytelse. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 sykt.. absolutt sykt! Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 ganske sykt dyrt! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Greier denne å dra Crysis på very high? Daniel Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Den ville ikke ha hatt sjangs i havet til dra Crysis på very high. Lenke til kommentar
m-momr Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 det hadde vært noe for bestemor Lenke til kommentar
Thel Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nei, men den kan gjøre helt sinnsyke kalkulasjoner og regnestykker Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 forbanna lyst til å jobbe med å sette sammen slike maskiner Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kan ikke HW.no arrangere et lite 'inside-the-walls-behinde-the-scene' (^^) reportasje med masse bilder og benchmarks med crysis? Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kan ikke HW.no arrangere et lite 'inside-the-walls-behinde-the-scene' (^^) reportasje med masse bilder og benchmarks med crysis? hahaXD Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 forbanna lyst til å jobbe med å sette sammen slike maskiner Det er absolutt ikke så morro som man kanskje kan tro! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 forbanna lyst til å jobbe med å sette sammen slike maskiner Det er absolutt ikke så morro som man kanskje kan tro! heh, er strengt tatt klar over det. har kranglet nok med TP-kabler og lignende til å vite at etter noen timer så kan en fint trenge en ferie til en datafri øye eller lignende. men å være der når dem "slår over bryteren" og vite at en har hatt en hånd med i laget på det beistet... Lenke til kommentar
Thel Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Vet bare at jeg hadde ønsket en form for ørebeskyttelse vist jeg skulle jobbet der:p For det er noe sykt mye støy der inne av en eller annen merkelig grunn Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Vet bare at jeg hadde ønsket en form for ørebeskyttelse vist jeg skulle jobbet der:p For det er noe sykt mye støy der inne av en eller annen merkelig grunn neimen, sier du det er vel det "store" problemet med slike maskiner. tør ikke tenke på hvordan en eventuell væskebasert løsning hadde endt opp... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kanskje jeg skal opprette eksternt skrivebord på Stallo, siden jeg sitter på samme nettverket... Lenke til kommentar
9001 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvilken nix variant bruker de? Mente jeg så KDE på en av terminalene på nyheterne i går. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Synes de burde prøve ny benchmark. Om den klarer over 60TF teoretisk sp skulle den klare 20-30 i praksis også (om ikke det er en stor flaskehals et sted). Da kunne vi skryte av å had enda bedre maskin her oppe i Nord. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det kan være verdt å nevne at Universitet beregner at maskinens levetid kun blir 4 til 5 år. Av den grunn skal maskinen brukes døgnet rundt i hele levetiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå