Gå til innhold

Skal kjøpe X360

Skinney

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har tenkt å kjøpe meg en X360 men er litt i tvil om hva jeg skal kjøpe. Premium eller Elite? Hva er forskjellen? Lurer også på hvor mye det koster og få boksen moddet og om det igjen ødelegger noe annet. Feks. om boxen blir bannet fra online spilling hvis de oppdager en mod?

Noe annet jeg burde vite når det gjelder x360, er hardhugga Wii/DS fan men må bare få spilt Mass Effect og Halo 3...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med Elite får du med en dongle som lar deg kjøre optisk lyd ut sammen med VGA, eller hva annet du måtte ønske.

Får du ikke denne til Premium? Blir litt drøyt å punge ut over 1000kr ekstra for en større harddisk og dongle. Spesielt nå da Premium også har HDMI og forminsket støy...

Lenke til kommentar
Med Elite får du med en dongle som lar deg kjøre optisk lyd ut sammen med VGA, eller hva annet du måtte ønske.
Den har vel bare line out i tillegg. ;)

Får du ikke denne til Premium? Blir litt drøyt å punge ut over 1000kr ekstra for en større harddisk og dongle. Spesielt nå da Premium også har HDMI og forminsket støy...

Det er meningen at den skal selges separat også, har kun sett den på Game/Spiderman engang. Har aldri sett den på noen norske nettbutikker.
Lenke til kommentar

Optiske kabler sender digitale singnaler, hvilket betyr at du kan ta på deg sparesokkene uten at det går utover lydkvaliteten. Det er smart å ikke kjøpe en lengre kabel enn det du trenger. Husk at du skal ha optisk kabel av typen Toslink. :) (Kan man forresten bruke VGA-kablenen og dongelen på samme tid? Bruker de ikke samme utgang? :hmm:)

Jeg hadde personlig gått for Elite, siden du får 120GB harddisk i stedet for 20GB (hvor 14GB er tilgjengelig). Husk at du kan laste ned Xbox(1)-spill fra Marketplace, i tillegg kommer snart Video Marketplace til disse trakter også. Fargen er jo prikken over i-en :D

Lenke til kommentar

Hmm, leste et sted at den offisielle VGA HD AV kabelen fra Microsoft også støtter optisk lyd ut. Noen som vet noe om dette?

120Gb kan være greit ja. Men liker virkelig ikke den prisforskjellen assa...

Optisk Toslink... Jeg kan bruke det med Logitecs Z-5500 høyttaler sett ikke sant?

Endret av Skinney
Lenke til kommentar
Hmm, leste et sted at den offisielle VGA HD AV kabelen fra Microsoft også støtter optisk lyd ut. Noen som vet noe om dette?

Siden du er skribent for HW, så er det på sin plass å vite forskjellen mellom byte og bit. GB = Gigabyte, Gb = Gigabit. En tommelfingelregel er at byte brukes når det er snakk om lagring, og bit når det er snakk om overføring. (Frykter at du kan dette, men likevel :p )

Som du ser på bildet, så er det optisk utgang på den "delen" helt til høyre. :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1133487765.jpg
Lenke til kommentar

Siden du er skribent for HW, så er det på sin plass å vite forskjellen mellom byte og bit. GB = Gigabyte, Gb = Gigabit. En tommelfingelregel er at byte brukes når det er snakk om lagring, og bit når det er snakk om overføring. (Frykter at du kan dette, men likevel :p )

Som du ser på bildet, så er det optisk utgang på den "delen" helt til høyre. :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1133487765.jpg

Aldri fått med meg at det faktisk er forskjell på GB og Gb, men ok ;) kan seff forskjell på byte og bit...

Men takk for hjelpen folkens, blir nok en X360 Elite på meg da! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...