-Shark- Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei, Har planer om å sette en maskin ut i garagen, deretter ta et webkamera ut fra garagen og mot der hvor bilen min står. Programvaren som medfulgte kamera fungerer, men er dårlig. *Finnes det noe annet programm som kan ta opp det webkamera ser? Pcen som blir bruk blir vel ca: 1 ghz 256mb 80gb + Burde holde for å klare det lille den skal. Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kva med ein av desse. Da slepper du å ha ein pc ute... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Kulden kan bli et problem der ute. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Kva med ein av desse. Da slepper du å ha ein pc ute... Det var ikke et dumt forslag. Men er det mulighet og se noe i mørket med noen webkamera? Har litt lyst å prøve å sette ut en pc for morro skyld også. Kulden kan bli et problem der ute. Ikke for pcen, om den står på hele tia. Endret 12. desember 2007 av -Shark- Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Med denne og denne kan du sjå i mørke... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Programmet WebCam Monitor kan dette med et hvilket som helst web-kamera. dette er ikek gratis, men det er en prøvetid på programmet som er gratis. Så det er jo fult mulig å prøve det først, og se om det fungerer. De fleste kameraer klarer å se i mørket om det ikke er fullstendig mørkt, men de vil ofte får en veldig lav FPS, og kvaliteten blir heller dårlig. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det er vel også mulig å modifisere en del webcam, dvs ta av ir-filteret for å kunne bruke dem i mørket. Lenke til kommentar
Skarphol Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hei! Jeg kan ikke reglene om dette i hodet, men jeg er overbevist om at det er ulovlig å kamerovervåke offentlige områder uten først å ha fått godkjenning fra Datatilsynet, området skal skiltes om at det er under overvåking, og det er forbudt å lagre bildene over tid, så vidt jeg husker er det en uke som er maks tid hvis det ikke skal brukes i politietterforskning. Reglene er så vidt jeg husker mindre rigide hvis opptaket er av så dårlig kvalitet at man ikke kan kjenne igjen mennesker på det. For eksempel vil vel ikke et kamera som viser et generelt oversiktsbilde av en parkeringsplass være like problematisk. Jeg kan for all del ikke disse reglene ordentlig, men jeg vet at det er en del av dem. Skarphol Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Men nå er det vel snakk om hans private garasje. Tviler sterkt på at han trenger tillatelse til det.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Er snakk om privat eiendom ja. Så tror ikke jeg trenger og sette opp noe med filming. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå