Mondain Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hei, Har et problem med en pc her. Etter veldig lagging i et nytt spill (need for speed prostreet) skulle jeg prøve å legge inn nye skjermkortdrivere. Skjermkortet er et ATI radeon x850 kort fra Asus. Jeg fikk masse feilmeldinger når jeg skulle legge inn nyeste catalyst driverne så det gikk ikke. Prøvde da å slette de gamle og boote i sikkerhetsmodus for å legge de inn. Det gikk heller ikke. Prøvde så å legge inn de orginale driverene fra CD-en som fulgte med. Da gikk ikke det heller. Får rare feilmeldinger som ikke forklarer noenting. Datasize != 3 osv. Fikk tilslutt lagt inn de gamle driverne igjen men nå har pcen blitt veldig ustabil. Når den starter opp funker den i ca 30sec , så fryser den og det kommer en blåskjerm. Så restarter den automatisk.. Hva har skjedd? Har prøvd å legge inn xp på nytt men det går ikke heller. Når jeg skal begynne å innstallere xp stopper den bare på "vent litt.." like etter jeg trykker "tast enter for å innstallere xp". Cdromen sluttet også å fungere en liten stund. Den ble ikke oppdaget i bios eller windows men den hadde strøm og var koblet til. Prøvde så en annen cdrom og den ble oppdaget. Byttet så tilbake og da funket den gamle også. Mye rare feil her nå. Har også prøvd systemgjennomretting til et par dager før men det fungerer heller ikke. Pcen kræsjer etter en stund. Hovedkort: MSI K8N NEO4S. AMD XP 64 3500+. 2GB RAM. Men i sikkerhetsmodus kræsjer ikke pcen. Tips mottas med takk Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 merkelige feil.. men når du prøver å installere booter du for instalasjonen eller prøver du via windows? Lenke til kommentar
Mondain Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 har prøvd begge deler. Stopper på "vent litt.." uansett. Veldige merkelige greier ja. Rart den skal tilte helt pga. original drivere. Burde jeg ha brukt drivere fra asus i stedet for ati ? Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 jeg ville ha brukt ati sine sider.. de er oftere raskere ute med driverne.. men det er jo bare å se på versjone nummerne.. asus bruker egentlig de samme regner jeg med... har nvidia jeg da, merka noe morromt når jeg skulle laste ned nye drivere til meg.. nvidia hadde et set drivere som var utgitt og et sett beta drivere.. xfx brukte et par beta srivere til nvidia som lå mellom de utgitte og den siste beta versjonen.. men uansett så lenge du booter platen så skal ikke gammel software / drivere ha noe å si.. mistenker hardware feil.. men er ikke sikker.. du formatere også? Lenke til kommentar
Mondain Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Virker litt som hovedkortet ikke er helt i form.. Det er bare et par måneder gammelt også. Ofte så klikker usbporten til musa også. Må dra ut musa og inn putte den inn igjen. Det skjer ofte.. Fikk ikke formatert fordi jeg kom ikke lengre i xp innstallasjon :S Lenke til kommentar
BoC_SantaCruz Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 når du booter, når kommer "vent litt"? trodde dette kom når du var begynt å overføre filer.. du formatere jo før dette (der du velger partisjon) men ta kontakt med der du kjøpte hk og klag litt.. så får du sikkert nytt... det med musa har jeg og opplevd så det er jeg ikke sikker på er hk, spørs hvor ofte du får det.. jeg fikk det kansje 6 ganger i året eller noe slikt.. i allefall ikke ofte.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå