Ferchie Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hva er reglene for bruk av videoovervåkningskamera på privat eiendom? Trenger man spesialtillatelse, eller er det fritt frem? Må man skilte for å informere personer om at området er overvåket på privat eiendom? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 jeg mener å huske at du må skilte om det. er dog ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Dette kan du vel spørre datatilsynet om. Man må vel ha en tilatelse fra de for å overvåke ting. Men om det samme gjelder på privat eiendom vet jeg ikke. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det kommer helt an på hva du mener med privat eiendom. Sitter du hjemme i din egen stue og napper i loffen, kan du selvsagt overvåke deg selv så mye du ønsker. Kameraovervåkning av offentlig sted omfattes av personopplysningsloven, og er i utgangspunktet ikke tillatt, dersom du ikke har særlig grunn til det. Offentlig sted kan være et område som er åpent for alminnelig ferdsel, eksempelvis et fellesareal eller lignende. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Tenker på husveggen, slik at jeg kan se hvem som ringer på osv. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Da er det vel ikke snakk om å lagre noen opptak regner jeg med? Bare et kamera der du kan se hvem som ringer på? Isåfall er det nok helt greit Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Ja, bare for å se hvem som er på døra! Noen som har juridisk grunnlag for å si at dette er greit? Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Du har jo fått det juridiske grunnlaget. Så lenge det ikke er i strid med personopplysningsloven er det greit. Lenke til kommentar
Ferchie Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 OKay, da er det avklart. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå