L4r5 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Jeg snakker ofte høyt med meg selv. Spesielt om det er en oppgave av ett eller annet slag jeg holder på med som er vanskelig. Da kan jeg ha lange diskusjoner med meg selv. Ofte lettere å løse problemer da synes jeg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Problemet kommer vel når stemmen i hodet inntar en annen personlighet Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Problemet kommer vel når stemmen i hodet inntar en annen personlighet som f.eks at den later som om den er ei jente? Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Heh noen ganger da jeg er alene på pcn kan jeg resonnere høylytt med meg selv, syntes det er lettere å sortere tankene slikt noen ganger Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Så lenge jeg ikke ser noen som står og hyler til tankene sine som også hyler. så tror jeg det skal gå greit Lenke til kommentar
V_B Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg snakker ofte høyt med meg selv. Spesielt om det er en oppgave av ett eller annet slag jeg holder på med som er vanskelig. Da kan jeg ha lange diskusjoner med meg selv. Ofte lettere å løse problemer da synes jeg helt enig. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Når jeg er alene på hytta vår i hemsedal, 8 km fra nærmeste menneske, og i en uke, da blir det som oftest en del samtaler med meg selv etterhvert. Men når det er sagt, så skal det jo sies at det er det eneste riktige. Det er den eneste måten jeg vet om for å få nøyaktig de svarene jeg ønsker. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det er da sant. Lettere å bli enig med personen, når den er degselv Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det er da sant. Lettere å bli enig med personen, når den er degselv eg syns ikkje det eg pleier å krangle med meg sjølve Lenke til kommentar
Miz_Loco84 Skrevet 2. mars 2011 Del Skrevet 2. mars 2011 Satt akkurat å søkte på stikkordet "normalt å snakke med seg selv"...så blir jeg veldig glad når jeg da ser det er sååå mange som gjør det samme!!! Kjenner veldig igjen den diskusjonen...eller at jeg svarer meg selv og "tar meg selv i øra" , gjentar samtaler jeg har hatt, hvor jeg skulle ønske jeg hadde sakt ting......for å vinne diskusjonen! Men nå begynner jeg å bli lei av å være uenig med meg selv.... f.eks butikken, Sier til meg selv at "sånn trenger vi...eller?? Nei....så skal jeg til å gå...så ombestemmer jeg meg, men ender med å sette det igjen i kassa....kommer hjem og "Visste" jeg skulle kjøpyt alikevell!!!! Samtaler som f.eks....ser for meg den jeg snakker med, gjerne gjenta en krangel...."Du gjør det faktisk ikke bra nok!!!" Hvor jeg da har svart... "Sorry...skal skjerpe meg, med skjelven stemme, hvor jeg heller ville i tanken sakt " Ikke bra nok...kom ikke her å snakk sånn til meg..." Jeg krangler med meg selv hele tiden om dagen!! Slitsomt. Men Jeg har en tendens jeg faktisk er veldig glad i..... jeg kan liksom bare "Falle Bort" Assa jeg er våken, står å leser på ting rundt meg. sjeldent bare stirre ut i lufta!!! Men jeg bare "kortslutter" littegrann...tenker at jeg ikke tenker på noenting...bare leser det som står på listene!!! hehe Ler innimellom så godt av meg selv over hvor teit jeg må være å se på!! hahahahaha Har vel ikke noe spm....måtte bare dele litt på mine erfaringer!!! hehe Lenke til kommentar
Bruker-168731 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 bare du tenker og ikke snakker. jeg kan på en måte tenke uten å tenke gjennom det. en tanke som om jeg skulle si det i hodet mitt ville tatt 30 sekunder kan jeg tenke på 1 sekund, men av en eller annen grund så kan jeg begynneå tenke på den lange måten. ble litt OT dette jeg snakker. jeg snakker med bilder og usynlig mann. Lenke til kommentar
mango90 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg tror ikke det er uvanlig, men man blir jo så sliten i hodet av det Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Tror det er relativt vanlig. Pleier å debattere med meg selv om det er noe som jeg sliter med å bestemme meg for, eller om det er et eller annet problem som må løses. Får liksom plukket alle tankene og erfaringene fra hverandre og sortert dem, så det blir lettere å resonnere frem til en beslutning. Lenke til kommentar
festen Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Hvis en tenker visuelt (det kan bety at en kjenner etter og ser for seg ulike planer for dagen i form av en video / bevegelse og bilder istedenfor ord), kan en ha problemer med å forestille seg hva en vil si i en situasjon med andre, i en fremtidig viktig samtale, utover en vag fornemmelse, uten å si det. En vil ikke ha indre tanker i form av indre dialog (lydløs eller stemme med lyd i form av ord). Derfor tror jeg det kan være naturlig å forestille seg at en er i en samtale, der en sier det en kunne tenkt seg å si (må være høyt for å uttrykke det visuelle), for å finne ut hva en kommer til å si, slik at en kan øve, (uten at det er unormalt fordi det kan være den eneste måten å få omsatt tankene til ord, bortsett fra å skrive). Spiller en bordtennis f.eks, øvelsen som krever størst visuelt romlige ferdigheter av alt mennesket kan gjøre (finnes ingen datamaskiner som har kapasiteten), ville det vært helt umulig om en skulle involvere en form for verbal tanke i forhold til beregning av slagene. Endret 25. juli 2012 av festen Lenke til kommentar
Tokehead94 Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Haha, trodde nesten jeg begynte og bli dum!! Haha.. Glad jeg ikke er alene! 19 år! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg snakker også med meg selv, ganske mye også. Veldig ofte later jeg som jeg snakker med en annen person som jeg kjenner fra "vikeligheten", kan ha lange samtaler på opptil flere timer. Det er oftes uproblematisk, men jeg sliter med å skille ting jeg har snakket om til den virkelige personen, altså jeg blander de virkelige og "uvirkelige" samtalene. Har snakket med dette til psykiatere noenganger, men dem sier det bare er normalt og virker ganske uinteressert i dette problemet mitt. Anonym poster: 7be7a12295852973d54cace1f1fe7134 Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Jeg gjør det MASSE! Bare inni hodet mitt da, men kan ha mange stemmer (10-15) med forskjellige meninger på et problem, som krangler med hverandre.. Spesielt når jeg er sur, kan jeg ha en stemme som er mer.."problemløser-type", og en "forbanna, og skal for faen ikke si unnskyld-type" Hvis du skjønner hva jeg mener. Trooor ikke jeg er gal...hvertfall ikke veldig Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Snakker med selv i speilet, har lettere for å se flere sider av samme sak og får bedre selvinput om jeg snakker høyt enn om jeg bare tenker, kan jo slenge inn et spørsmål, er det mange andre som ofte fører samtalene med seg selv på engelsk? Lenke til kommentar
egen9 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Snakker med selv i speilet, har lettere for å se flere sider av samme sak og får bedre selvinput om jeg snakker høyt enn om jeg bare tenker, kan jo slenge inn et spørsmål, er det mange andre som ofte fører samtalene med seg selv på engelsk? Welcome to the club, mate. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. juni 2013 Del Skrevet 5. juni 2013 Min forrige psykolog sa en fin ting om dette; "Å snakke med seg selv, er den unormale tingen som er mest normalt, men som få vil innrømme er normalt." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå