Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av bærbar datamaskin

Macbeth

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke snøring i det hele tatt på datamaskiner, men skal utenlands og studere et semester og tenkte å investere i en bærbar PC. Jeg har sett litt rundt men siden jeg ikke forstår hva de forskjellige spesifikasjonen er eller hva de gjør så sier det meg fint lite.

Det jeg er ute etter er en bærbar PC som ikke koster mer enn 7-8000 og som skal brukes til følgende (i prioritert rekkefølge):

Tekstbehandling/skoleting

Se film

Spille spill

Hadde vært fint om den ikke er veldig treg og har en del plass (minne?)

Var innom denne siden hvor de har billige PC-er men prisene gjør meg skeptisk : http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSHOP.enf...wcAAAEOXKE03xii

Jeg stusser som sagt over prisen, men er disse PC'ene skikkelig dårlige? Pris er viktig, men når jeg først skal kjøpe så er det vel også like greit å investere i en relativt god pc.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en Acer Aspiron 5720ZG i dag, tenkte å bruke pcen til film, tekstbehandling og utdaterte spill.

Selv den billigste pcen ville vært tilstrekkelig for film og tekstbehandling, jeg brukte denne guiden for å finne ut hvilke grafikkort som var brukbare og fant så frem til den billigste pcen som hadde et slikt kort. Det falt på Acer Aspiron 5720ZG som fikk terningkast 5 fra DinSide.no.

Lykke til med kjøpet!

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Shit, dere er raske her inne :)

Takk for svar! Har tenkt litt og spill er ikke det viktigste. Den bør være enkel og grei å bruke, være oversiktlig og ikke altfor stor og tung. Den Acer Aspiron 5720ZG virker som passer bra! Grei pris og hvis den får gode resultater i tester er det sikkert fint ;) så takk for tipset Pycnopodia :) Tyder på at det kan bli denne!

Tenkte spill som i Mount&Blade o.l ikke de nyeste mest fancy spill, det skal ikke være en spill-PC dette her, da får jeg dårlig samvittighet ;)

Takk igjen, og god jul!

-H.

Lenke til kommentar

Dersom jeg hadde vært deg hadd ejeg holdt meg borte fra Acer. Har en del kompiser som gikk for Acer når de skulle kjøpe seg berbar tidliger ei år; og så å si ingen er fornøyde. Alltid noe galt med den sier de. Selv gikk jeg for en HP, og er strålende fornøyd. Har ikke hatt noe problemer. Kan dog være at det bare er jeg som har hatt slike dårlige erfaringer; men synes isåfall vi har vært usedvanlig uheldig!

Lenke til kommentar
Dersom jeg hadde vært deg hadd ejeg holdt meg borte fra Acer. Har en del kompiser som gikk for Acer når de skulle kjøpe seg berbar tidliger ei år; og så å si ingen er fornøyde. Alltid noe galt med den sier de. Selv gikk jeg for en HP, og er strålende fornøyd. Har ikke hatt noe problemer. Kan dog være at det bare er jeg som har hatt slike dårlige erfaringer; men synes isåfall vi har vært usedvanlig uheldig!

Hva var det de ikke var fornøyd med da? Andre som har hatt slike erfaringer?

Lenke til kommentar
Undvik HP 6000 serien..mange feil.

Det er vel ikke Pavilion DV6000 du sikter til her? Det er jo konge maskiner - kanskje en av de mest solgte seriene pc seriene som finnes.

Så er det vel en av de med mest feil på også!

Pavilion DV6000 serien har absolutt ikke mye feil i % sammenlignet mot Compal, Zepto, Whitebox leverandører. Tom Acer ligger langt over snittet når det kommer til reperasjoner enn markedet generelt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt meg mye inn i den saken, men det er en del som har klaget på mye feil på enkelte av maskinene i den serien her på forumet. DV6000-serien er vel bra stor, og skjære alle over én kam er kanskje ikke riktig. Det virker som du har grunnlagsdata Coban, stemmer det at enkelte modeller i denne serien er mer utsatte, dvs. nesten plagsomt utsatte, for feil?

Vi er på vei fryktelig OT her, pass på at vi ikke havner i grøfta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...