Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hei, jeg har et lov-spørsmål til dere alle: jeg kjøpte for en tid tilbake en Hiper580 av Flexi-data, og denne har i senere tid begynnt å lage noen fæle ulyder. Sansynligvis er det ikke noe farlig (en vibrerende coil eller noe), men der er veldig irriterende og plagsomt, spesillt siden lyden varierer etter belastningen. Problemet er at Flexi-data er out of business for en god stund siden (ihvertfall lukket butikken deres i Bergen), så spørsmålet er: Har jeg likevel noe slags reklamasjonsrett på den defekte PSUen min, og hvis ja, hvem står annsvarlig i følge loven? -Stigma Endret 12. desember 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) En rma må vel henvises med kvittering til Norek regner jeg med, siden det var de som leverte varer til flexi. Btw har samme problemet eller ihvertfall lignende problem, jeg tok å fjernet den minste viften, problem løst Funker like bra, men blir vel litt kortere levetid pga varme pluss no more garanti. Endret 12. desember 2007 av Lolliken Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Er det mer enn 1 vifte? Dessutne så tvielr jeg veldig sterkt på at det er et problem med en vifte. Det er en meget høyfrekvent hvine-lyd som varierer etter belastning, så det må nesten være en coil eller noe tilsvarende tror jeg. Hvis kvittering mot leverandøren fungerer så tror jeg at jeg har kvitteringen liggende et sted i skuffen. Takker for tipset. -Stigma Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Forsåvidt mange hiper som har hatt dette problemet, var vell noen av spenningsregulatorene eller caps som tok kvelden etter hvert. Lekke kondensatorer har også vært et problem. sjekk denne tråden forresten : Diskusjon hiper Endret 12. desember 2007 av Malvado Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ta kontakt med bobestyrer, så sender han deg ordrenummer du kan videresende til grossist. Jeg hadde en sak med deffekt HK / RAM som jeg sendte til Norek. Veldig rask og god service der, største problemet var å få tak i ordrenummer (hadde ikke kvittering). Det koster deg lite å starte med å ta kontakt med grossist, og jeg antar Norak står bak din sak også, men det er jo noe du må undersøke.. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Selv om butikken er vekk, så er det alltid greit å prøve seg på importør/grossit. Går som regel greit så lenge du kan fremlegge kvittering. Endret 14. desember 2007 av L O G I M A N Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Du skal kunne gå til hvilket som helst ledd i salgskjeden i Norge. Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Tror Datakjeden overtok reklamasjon og sånt for Flexi-Data... Du kan ta kontakt med de og sjekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå