Gå til innhold

[LØST] Gode paranormale/overnaturlige filmer?

Laktampe

Anbefalte innlegg

Goddag

Ja, da er det på tide å handle julegaver.

Jeg har da en stemor som er veldig overtroisk. Hun tror på spøkelser (Eller, hun tror vel ikke på dem, hun VET at de finnes...), spådom/horoskop, spill som har noe med det overnaturlige å gjøre ja dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Og det jeg leter etter da er om det finnes noen gode filmer i denne kategorien som dere kan dele med meg. Jeg leter da helst etter en dokumentar.

"The Secret" falt godt i smak hos henne. Tenkte jeg skulle kjøpe "14 degree" til henne (http://www.youtube.com/watch?v=_vtK0gRbbGI) men jeg finner ingen Norske nettsider som selger denne.

Så kom med deres tips, om det er film, spill eller lignende spiller ingen rolle!

Takk

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisan,

har en film som dukket opp i hodet mitt nå og det er "The Others".

Den er med f.eks. Nicole Kidman og er en film med en meget spesiell vri. Har den selv, og det er en av de beste spøkelses-thriller'ene jeg har sett.

Du får tak i den her dersom du er interessert.

Hilsen

Sandemas

Lenke til kommentar

Takk for gode og seriøse svar. Jeg skal vurdere "The others" men venter på flere alternativer.

En serie hadde vært like bra som en dokumentar når jeg tenker meg om. Fant en serie som het "Afterlife" som jeg var 100% sikker på at jeg skulle kjøpe, helt til jeg fant ut at den ikke kom til norge før 2008 :(

White Noise har henne sett. Den falt også i smak.

Synes den er bra selv, må se nr 2 snart.

Lenke til kommentar

Du kan jo sjekke ut Ghost Whisperer. Eller, den går jo på TVNorge hver onsdag 20:45, så kanskje hun allerede følger med på den, men kunne vært en ide å gi henne hele sesongen. Syns du skal holde på The Others, den er ganske bra.

Kom på en til, men den har hun helt sikkert sett: Den 6. sansen.

Og sjekk ut denne også, høres interessant ut: The Ghost in the Doll

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Takk for gode og seriøse svar. Jeg skal vurdere "The others" men venter på flere alternativer.

En serie hadde vært like bra som en dokumentar når jeg tenker meg om. Fant en serie som het "Afterlife" som jeg var 100% sikker på at jeg skulle kjøpe, helt til jeg fant ut at den ikke kom til norge før 2008 :(

I så fall er vel Riget å anbefale. Tror det kostet 69 kr pr. sesong (det er to sesonger fordelt på to DVDer, med 4 episoder pr. sesong) på CDON.

Lenke til kommentar

Ahh, at jeg ikke tenkte på Ghost Wisperer før. Vet ikke om hun har sett den, skal spørre henne men må prøve å ikke røpe meg =p

EDIT: Riget, hmm. Ser bra ut, kansje jeg vurderer den. Men den ser litt for blodig ut for hennes stil.

Hun foretrekker mystikk fremfor grøss :p

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar

I så fall er vel Riget å anbefale. Tror det kostet 69 kr pr. sesong (det er to sesonger fordelt på to DVDer, med 4 episoder pr. sesong) på CDON.

Skriver meg under på den, men må jo også nevne tidenes tv-serie: Twin Peaks, som deler mange av elementene til Riget.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg. Har tatt til meg tipsene jeg har fått, googlet etter dem for mer detaljer og jeg har sett på noen klipp.

Mange gode forslag men den endelige vinneren ble Eldritch og tjalla sitt, "Riget"

Så at den hadde vunnet mange priser, fått god rating på div sider og ellers god kritikk.

En annen fordel var at den var billig og det er mange minutters underholding.

Så da blir det Riget sesong 1 & 2 på stemor

Takker for alle svar og ønsker dere en riktig god Jul

:xmas:

Endret av Crom-Ag3
Lenke til kommentar

Glad vi kunne hjelpe :) Håper du tar en titt på GW i en senere anledning da. God jul til dere og, og kos dere med serien.

Også må du da huske å sette [LØST] foran emnet slik at andre ikke bumper den unødvendig i framtida. ;) (Bare rediger første posten)

Endret av Myst
Lenke til kommentar
Da har jeg bestemt meg. Har tatt til meg tipsene jeg har fått, googlet etter dem for mer detaljer og jeg har sett på noen klipp.

Mange gode forslag men den endelige vinneren ble Eldritch og tjalla sitt, "Riget"

Så at den hadde vunnet mange priser, fått god rating på div sider og ellers god kritikk.

En annen fordel var at den var billig og det er mange minutters underholding.

Så da blir det Riget sesong 1 & 2 på stemor

Takker for alle svar og ønsker dere en riktig god Jul

:xmas:

Satser på at hun blir like hekta som jeg ble (les: jeg så begge sesongene på en dag, noe som tilsier at jeg satt i ca. 8 timer og så Riget :!: ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...